Treeing walking coonhound

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Treeing walking coonhound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 16:02

Hallo,

Ik heb in Amerika het geluk gehad om met 150 dit soort honden te mogen werken. En vroeg me af of hier in Nederland fokkers zijn die een nestje met pups hebben. Kan er helaas weinig over vinden.

Weet iemand een goede fokker?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:32

Ben je van plan wasberen te gaan jagen?
:D

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 16:36

Kuggur schreef:

Waar het coon gedeelte voor staat snap ik ook niet. In Amerika werden het gewoon American walker hounds genoemd. En nee ben niet van plan te gaan jagen, teveel gedoe met vergunningen etc. Wil me alleen meer gaan focussen ook op het speuren, en hou van het karakter van dit ras. Wil mijn mechels af blijven richten voor het pakwerk

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:44

Voor zover ik het begrijp zijn het speurende jachthonden die nadat ze de prooi ( bijvoorbeeld een wasbeer) de boom in hebben gejaagd, daar bij blijven, en blaffen om de jagers dat te laten weten.
Dus ik neem aan dat ze voor speurwek zeer geschikt zijn ( deel van de kunst is jongere sporen boven koudere sporen te preferen).
Overigens zou hun blaf me wat wantrouwig maken voor de aanschaf, ik hen liever honden die van nature stil werken ( maar je weet, ik ben wat dat betreft niet onbevooroordeeld ;) )
In ieder geval succes gewenst met je zoektocht ( had je eigenlijk niet beter een pup kunnen meenemen, klinkt alsof je dáár keus genoeg had.).

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:48

CharmingS schreef:
Kuggur schreef:

Waar het coon gedeelte voor staat snap ik ook niet. In Amerika werden het gewoon American walker hounds genoemd. En nee ben niet van plan te gaan jagen, teveel gedoe met vergunningen etc. Wil me alleen meer gaan focussen ook op het speuren, en hou van het karakter van dit ras. Wil mijn mechels af blijven richten voor het pakwerk

Nice! Mijn schoonbroer traint walkers, maar dus ook nog echt voor de coon jacht. In dit gebied (Indiana kentucky) worden ze wel degelijk nog met coon aangeduid.
Zijn idd erg leuke honden!
Mocht het je niet lukken wil ik best kijken of ik volgend jaar met mijn bezoek aan thuis een pup voor je mee kan nemen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:08

is er eigenlijk veel verschil met de "gewone coonhound"? Nog nooit geen enkele in het echt gezien hier in belgië. Blijkbaar wel karaktertjes he :D

Schuur_

Re: Treeing walking coonhound

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:37

Ik weet nog een Beierse bergzweethond zittte. Die supergesxhikt is voor speuren. Is een schatje en zit nu ook met Mechels samen.

Verder weet ik geen coonhound pups zitten. Wellicht vanuit je contacten uit de US?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 20:49

Kuggur schreef:
Voor zover ik het begrijp zijn het speurende jachthonden die nadat ze de prooi ( bijvoorbeeld een wasbeer) de boom in hebben gejaagd, daar bij blijven, en blaffen om de jagers dat te laten weten.
Dus ik neem aan dat ze voor speurwek zeer geschikt zijn ( deel van de kunst is jongere sporen boven koudere sporen te preferen).
Overigens zou hun blaf me wat wantrouwig maken voor de aanschaf, ik hen liever honden die van nature stil werken ( maar je weet, ik ben wat dat betreft niet onbevooroordeeld ;) )
In ieder geval succes gewenst met je zoektocht ( had je eigenlijk niet beter een pup kunnen meenemen, klinkt alsof je dáár keus genoeg had.).

Wil ook echt graag een hond die aanblaft hoeft niet te aporteren. Wil op mensen en dierengeur gaan speuren om vermiste dieren en mensen op te sporen en evt lijken. Dan is aporteren niet zo handig haha :')

Maar had er toen graag een mee willen nemen als ik daar toen der tijd de mogelijkheid voor had. Een vanuit Amerika importeren vind ik zonde geld als er in Nederland ook fokkers zijn.
Zou er zo een van hun kunnen adopteren maar vind het zo'n gedoe.

Kan op google en marktplaats weinig vinden helaas.. alleen de engelse versie maar vind het karakter van de Amerikaanse leuker.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:56

CharmingS schreef:
Maar had er toen graag een mee willen nemen als ik daar toen der tijd de mogelijkheid voor had. Een vanuit Amerika importeren vind ik zonde geld als er in Nederland ook fokkers zijn.
Zou er zo een van hun kunnen adopteren maar vind het zo'n gedoe.

Kan op google en marktplaats weinig vinden helaas.. alleen de engelse versie maar vind het karakter van de Amerikaanse leuker.

Hm, als daar een grote populatie is van honden die voor werk gefokt worden vergeleken met hoogstens een paar conformatiefokkers in Nederland, dan zou ik het wel weten. Zeker als ik daar persoonlijk contacten had. Dat zou me dat beetje extra geld voor de import wel waard zijn.