2 vissen houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pompidou2602

2 vissen houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 17:16

Dag iedereen!

Omdat ik binnen 2 weken afstudeer in het middelbaar en m'n eigen studeerkamer houd, ga ik mezelf 2 vissen aanschaffen hihi...
Ik vind op het internet echt geen duidelijke sites en filmpjes over hoe je nu echt een vis het beste houdt. Ik zou het liefst een speciale soort van zoetwatervissen houden, omdat wij vroeger al vaak goudvissen gehad hebben.
Ik zou dus graag zo veel mogelijk weten over welke soort je het beste neemt voor IN huis. Ik heb dus enkele vragen. (Moest iemand een duidelijk site etc. hebben mag die deze ook altijd geven.)

- Hoe groot moet het aquarium minstens zijn (oppervlakte of inhoud)
- Hoeveel eten geef je ze?
- Filter verplicht? Hoe sluit je zo iets aan op je aquarium?
- Kraantjeswater of speciaal water?
- Veel plantjes etc.?
- Hoeveel licht hebben ze nodig?

Overige tips mogen zeker en vast gegeven worden!

Alaskan

Re: 2 vissen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:21

Ik heb nu niet veel zin of tijd om veel te typen maar kijk een op www.aquaforum.nl :) Hier vind je alle informatie die je nodig hebt! Kijk eerst naar de vissen die je wilt en koop daarna pas een aquarium met de juiste maat etc!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:22

Ligt er helemaal aan wat je wil je kan een kempvis houden, ( alleen!) in een vrij kleine bak 30/40 ltr is al voldoende. Hele mooie rustige sierlijke vis
evt wat garnalen of slakken erbij

Er zijn ook meerdere vissensoorten die je in paartje moet houden, bv Gourami, die heb je ook in mooie kleuren oa een neonblauw. Dan heb je mimimaal een bak van 60 ltr nodig

Filter en thermo zeker nodig
eten ligt eraan welke vis je hebt, evt voedermachine als je meerdere dagen wegbent, dan kun je je verlichting ook op zo`n schakelaar aansluiten
Ik heb 8 uur licht per dag aan

Zoek eerst uit welke vis(sen) je wil en kijk dan welke verzorging en bak je nodig hebt
op fb zijn ook veel groepen te vinden, bv aquaium voor starters

pompidou2602

Re: 2 vissen houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 17:25

Die kempvis ziet er hééél leuk uit, dus wie hier info over heeft mag dit zeker melden! Ga nu zelf ook wat specifieke info zoeken :D

Noomii1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:31

Lynn_Nikita schreef:
Ligt er helemaal aan wat je wil je kan een kempvis houden, ( alleen!) in een vrij kleine bak 30/40 ltr is al voldoende. Hele mooie rustige sierlijke vis

Er zijn ook meerdere vissensoorten die je in paartje moet houden, bv Gourami, die heb je ook in mooie kleuren oa een neonblauw. Dan heb je mimimaal een bak van 60 ltr nodig

eten ligt eraan welke vis je hebt, evt voedermachine als je meerdere dagen wegbent, dan kun je je verlichting ook op zo`n schakelaar aansluiten

Zoek eerst uit welke vis(sen) je wil en kijk dan welke verzorging en bak je nodig hebt

Tip, doe geen garnalen bij een kempvis. Wordt een duur etentje voor je. Kempvis houdt van garnaaltjes om te eten. :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:35

Noomii1994 schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Tip, doe geen garnalen bij een kempvis. Wordt een duur etentje voor je. Kempvis houdt van garnaaltjes om te eten. :o

Ik heb er zelf appelslakken bij maar een kennis heeft er garnalen bij zei ze.
Appelslakken zijn ook erg leuk
maar een kempvis is ontzettend leuk! Mijn zoon heeft een eigen bakje nu ( ik heb ene grote bak) en mijn dochter wil er nu ook 1