Gisteren op een landweggetje (omgeving Ommen Overijssel) zag ik een franse bulldog lopen, uiteraard dacht ik dat hij gewoon bij een huis hoorde maar hij wilde voor mijn auto lopen dus ik stopte... bleek dat het schaap helemaal onder de schurft/mijt/schimmel(?) vlooien en bulten zat en bovendien een grijze waas voor de ogen... en dat in de volle brandende zon zonder schuilmogelijkheid of schaduw. Gezien de code oranje weersvoorspelling heb ik hem maar meegenomen en thuis (weg van mijn eigen Franse Bulldoggen) een bench met dekentje, water en eten gegeven.
Even daarna naar de dierenarts gereden maar helaas was er geen arts aanwezig en heeft het beestje geen chip, vervolgens was het overal al na sluitingstijd. 's avond hebben we hem maar gewassen met babyshampoo met een beetje tea tree olie erin ( na twee keer wassen werd het water pas weer helder

Bij het asiel willen ze hem wel aannemen en medische zorg geven maar dan zie ik hem nooit meer terug (ook niet als zich geen eigenaar meldt: ze herplaatsen sowieso niet in de regio) of ik hou hem hier en als iemand zich meld kan die hem bij mij ophalen.
Wat zouden jullie doen?