Hond met hotspot -> Hoe nacht doorkomen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Hond met hotspot -> Hoe nacht doorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 23:13

Hoi,

Helaas heeft mijn hond (wss door het zwemmen) een hele nare hotspot zitten, hij heeft er ontzettend last van maar ontdekte het pas vanavond helaas :(. Hij voelt warm aan en oogt ook wat benauwd, vorig jaar had hij dit ook na het zwemmen met precies dezelfde symptomen, toen had hij er ook zo'n last van, sliep en at niet meer... Hij kreeg toen antibiotica en het was over, sindsdien zwemmen wij niet veel meer met hem of drogen hem heel goed af, maar toch is het weer mis gegaan. Nu heeft hij weer zo'n last maar kan morgen pas naar de DA, hoe help ik hem zo comfortabel mogelijk de nacht door? Merk dat hij er echt niet lekker van is, heb de plek al proberen te scheren maar ik mag er amper aanzitten, dus de scheermachine wilde hij al helemaal niet, heb hem met 2 man moeten vasthouden maar hij bleef wegrennen, en tegen stribbelen, terwijl het de makkelijkste en liefste hond is die er is, zegt genoeg dus... Heb weg gehaald wat mogelijk was, sudocreme erop gesmeerd maar is nu al weer helemaal weg omdat de wond zo nat is, iemand nog tips? Kan er niet van slapen, voelt zo machteloos %).

KimD

Re: Hond met hotspot -> Hoe nacht doorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:15

Als hij er echt niet goed van is zou ik je DA toch even bellen, al is het om advies. Er is altijd een spoed dienst bereikbaar.

Succes!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:17

Waar zit de hotspot precies? Of heb ik daar overheen gelezen?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:22

Ik dep ze igv nood altijd met betadine. Dat ontsmet en lijkt tegen de jeuk te helpen. En soms ook koelen. Morgen zeker even naar de dierenarts gaan. Sterkte.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 23:34

Zit onder zijn oor (gelukkig niet er in), maar mag zijn oor niet optillen dus kom er nu helemaal moeilijk bij :(. Gaat om een Labrador overigens! Geen idee of we Betadine in huis hebben, zal even kijken, als we het hebben zal het ook alleen de zalf zijn.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:35

Hier hielp vetramil goed

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:40

Dat is een nare plek voor een hotspot zeg. Het wegscheren is inderdaad een goed idee, maar je hond zal niet gewend zijn aan een tondeuse (en dan zo vlak bij zijn oor) en ook nog eens last hebben van de plek. Lastig om te doen.
Betadine is een goede aangezien dat wat ontsmet en een hotspot wordt veroorzaakt door bacteriën. Verder kan je er voor nu niet zoveel aan doen, morgen zsm. de dierenarts bellen.
Voor de volgende keer een waterblazer aanschaffen (of helemaal droog föhnen). De natte vacht gaat broeien wat de ellende veroorzaakt.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 03:12

Nacht doorgekomen? Hoe is het nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 04:59

Kurkumapasta maken.. kurkuma met water mengen tot het smeerbaar is en dat op de plek als je de haren weggehaald hebt. Mijn herder heeft er een tijd terug ook één gehad en ik heb geen zalf meer nodig gehad voor hem.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 06:41

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 07:07

Mijn hond heeft nu ook hotspot
Halve wegen zijn staart. Gisteren net zalf opgehaald. Ik had het kaal geknipt. Onze vorige hond had ook heel snel hotspot. Erg sneu.

Hoe is het nu met je hond?

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 07:32

Onder zijn oor? Dan is de kans groot dat hij een oorontsteking heeft. Zien we vaak genoeg helaas. Heb je Mellodermal in huis? Is een honingzalf, en goed schoonmaken met betadine. Maar dan zo snel mogelijk naar de dierenarts, om dat oor even na te kijken. Succes :j

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 07:42

Hotspot gaat pas over als ze er niet maar aan kunnen zitten/krabben.. Ik zou dermil (honingzalf) smeren en een kap om of als dat niet gaat iets aantrekken zodat hij niet open krabt als je er niet bij bent. het is altijd lastig maar het begint meestal met een klein wondje wat ze dan overmatig aan krabben enof likken.

honden met een dikke vacht kunnen dit sneller krijgen. misschien kan je eens naar een trimsalon die je hond eens goed kan wassen en uit kan blazen om al het losse haar te verwijderen.. niet met een furminator!!!!of kammen.. puur het wassen en blazen om de vacht schoon en luchtig te maken.. ook bij labrador kan dit goed helpen. en zijn oren na laten checken.. na het zwemmen en hotspot op die plek kan zijn dat hij water in oor heeft en is gaan irriteren/ontsteken.

RosaLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 07:47

Wij hebben dat ook op ons dierenpension gehad je zal het even goed moeten uispoelen. Flesje vullen met soda en warm water even laten afkoelen en doorspoelen. Even na spoelen beter in bad te doen alles.
Dan is het schoon.

We smeerde dit in met dermacool of vetramil honing zalf. Verder iedere dag spoelde we het schoon en goed uit drogen. Het hielp eventueel makkelijker *goldenretrievers* om op de plek zelf haar zo dun mogelijk te scheren.

Sterkte!

Je kan het ook met jodium shampoo even proberen uit te spoelen zo'n smet plek had me pony tussen ze maken. Heeft super geholpen ook de spoeling met soda!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:12

Vetericyn hydrogel en tijdelijk iets van een kap om, om er voor te zorgen dat ze het met rust laten.

De hydrogel verkoelt en geneest ontzettend vlot.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:30

Ik smeer op plekken vaak gewone honing. Is dan ook niet erg als ze het binnen krijgen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:47

Nooit geen troep op dergelijke plekken smeren, maakt het alleen maar erger. Gewoon een kap om en zorgen dat de hond er niet aan kan komen, is het zo over.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:21

Enkel liquide isobetadine gebruiken.
Liefst zelfs gewoon niets gebruiken.
Crèmes en zalfjes houden de plek net vochtig en dat moet je met een hotspot niet willen.
Het enige wat je kan gebruiken als je dat echt wil, is de vloeibare Betadine, deze droogt uit ipv vochtig te houden.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:10

Maar vergeet vooral niet de oorzaak van de hotspot aan te pakken

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:14

Hoe is het nu?
Al naar de dierenarts geweest?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:53

Atalja schreef:
Maar vergeet vooral niet de oorzaak van de hotspot aan te pakken

Inderdaad! En dat is vaak niet zo simpel!
Hier was het een hond met allergie aan een beetje zowat alles van voedingswaren (varken, rund, kip, eend, kalkoen, rijst, enz enz) en pas nadat we alles uit zijn dieet geschrapt hebben waar dit allemaal in zit (oa ook soja), zijn de hotspots onder controle (wat niet wil zeggen dat zelfs dan ze niet rapper weer een hotspot opflakkering hebben wegens gevoeligere huid sowieso)