Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HelmerG schreef:Ik zou ook zeggen zalmolie toevoegen en kijken wat dat doet.
De kans is aanwezig dat dat ook niet veel gaat helpen en dat de medicijnen e.d. gewoon deze uitwerking hebben op de vacht omdat de hond in principe niet helemaal gezond is vanbinnen - anders waren de medicijnen niet nodig natuurlijk.
En wat betreft het geven van eventuele supplementen.. Dan zou ik eerst een bloedonderzoek laten doen om te kijken of er uberhaupt wel een reden is om supplementen te gaan geven. Bloedonderzoek in dit geval kan sowieso geen kwaad denk ik. De kans is aanwezig dat er inderdaad eventuele tekorten zijn van het een of ander. Maar zalmolie door het voer kan in principe sowieso geen kwaad en heeft normaal een positieve invloed op de vacht, tenzij er dus andere problemen aanwezig zijn vanbinnen.
sunshine schreef:Bloedprikken ben ik geen fan van, hij komt al zovaak bij de dierenarts en heeft nog steeds kale plekken van de vorige keer bloed afnemen en rondom de operatiewond.
Haren groeien amper terug ( was voor de operatie ook al).
CharmingS schreef:Ik voer mijn hond nu glutenvrije brokken van Wolfsblut en dan de zalm smaak. Mijn herder ging van bijna iedere soort voor aan de diarree, maar sinds een paar maanden doet ze het hier super op. Haar vacht glanst mooi en ze raakt niet extreem in de rui. Onze andere hond heeft ook een allergie voor mijten, en die wassen we iedere maand met teatree shampoo en dat werkt ook super..
Het enige nadeel aan het voer is de prijs aangezien je voor 15 kg 65 euro betaald.
Maar zo'n zak gaat wel 5a6 weken mee
Ilsey schreef:CharmingS schreef:Ik voer mijn hond nu glutenvrije brokken van Wolfsblut en dan de zalm smaak. Mijn herder ging van bijna iedere soort voor aan de diarree, maar sinds een paar maanden doet ze het hier super op. Haar vacht glanst mooi en ze raakt niet extreem in de rui. Onze andere hond heeft ook een allergie voor mijten, en die wassen we iedere maand met teatree shampoo en dat werkt ook super..
Het enige nadeel aan het voer is de prijs aangezien je voor 15 kg 65 euro betaald.
Maar zo'n zak gaat wel 5a6 weken mee
Hier een duurdere brok, dat zijn normale prijzen voor kwalitatieve brokken.
Maar aangezien TS KVV geeft zit ze beter dan met brok, ik zou dan niet overschakelen op een brok. En wellicht deed de hond het altijd al goed op KVV. De oorzaak zit ergens anders dan bij de hoofdvoeding denk ik dan. Op vlak van voeding verder ondersteunen kan natuurlijk wel, zoals met zalmolie. Die zou ik sowieso doen als ik TS was, baat het niet dan schaadt het ook niet.
Ilsey schreef:Dat kàn inderdaad, maar is niet de eerste piste die ik zou bewandelen in de zoektocht naar de oorzaak vd veranderingen in de vacht.