Inmiddels zit in het kastje op het achterste balkon al een nestje mezen, en vliegen de ouders druk af en aan met eten. En ze laten zich ook flink horen

Sinds vorig weekend is op het balkon aan de voorkant ook een pimpelmeesje druk bezig. Heel gezellig, maar het is ook ons brede balkon aan de zonzijde waar we zelf zouden willen zitten.
De katten kunnen niet bij het kastje, maar zodra de deur open gaat vliegt ie toch uit zn kastje. Ik kan niet zien of er al iets in zit, maar gun het gezinnetje een rustige broedtijd en uitvliegtijd, de zomer is immers nog lang genoeg

Maar daarna zou ik toch graag het kastje verplaatsen naar het balkon achter. Vraag me daarom af of er kans is dat snel na het uitvliegen er een andere vogel in kan gaan zitten en of dat we het veilig kunnen verplaatsen? Of komen de jonge mezen nog terug naar het nest in het begin? Of kan er enkele een vrijgezelle mees in zitten?
En het balkon achter huis is vrij kort, komen ze nog naar de kastjes als ze dicht op elkaar staan?
Ik heb helemaal heel verstand van vogels dus sta open voor alle tips! Vind het wel gezellig en gezien wij gewoon overdag werken gun ik een ander gezinnetje ons balkon zeker