Cool mat hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Athosje

Cool mat hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 08:33

Ik ben aan het rondkijken voor zo'n cooling mat voor de hond, voor straks op vakantie. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, ik vind weinig reviews, dus wilde hier even vragen.
Wie heeft er zo'n cooling mat, welke werken goed en waar moet ik op letten? Iemand tips?

GDG

Re: Cool mat hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:36

Waar je onder andere op moet letten is dat sommige matjes kraken als de hond erop gaat liggen/verliggen. Er zijn honden die dat zo vervelend vinden dat ze er helemaal niet op gaan.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:51

Ik ken veel honden die echt niet op zo'n mat willen liggen. De jasjes of halsbanden worden beter geaccepteerd

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:55

Hier matje een groot succes voor mijn oude lab. Ligt er graag op. Gekregen van iemand, kwam volgens mij van de action af.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:12

hier weigeren beide honden op verschillende soorten matten te liggen. Een badje met wat water heeft veel meer succes. Die halsbanden en bandan's en jasjes die verkopen is gewoon geldklopperij. Een hond koelt namelijk helemaal niet af via de rug of de hals, een hond kan enkel koelen via de voetzolen de tong en de buik.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:23

Zoe_97 schreef:
hier weigeren beide honden op verschillende soorten matten te liggen. Een badje met wat water heeft veel meer succes. Die halsbanden en bandan's en jasjes die verkopen is gewoon geldklopperij. Een hond koelt namelijk helemaal niet af via de rug of de hals, een hond kan enkel koelen via de voetzolen de tong en de buik.

Hier sla je de plank echt volledig mis, wat een onzin :n . Een hond heeft nauwelijks zweetklieren en kan zélf dus alleen via die paar plekken afkoelen middels zweet, maar dat wil niet zeggen dat hij op geen enkele andere manier kan afkoelen. Middels contact met koud oppervlak koelt een hond gewoon af.

Een koude natte bandana of koeljas koelt dus wel degelijk.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:32

In de zomer slaapt mijn ene hond vaak op een koelmat.
Hij ligt toch sowieso al op koele plekken zoals op de plavuizen.
Maar als het echt warm is, ligt hij echt op de koelmat.
Ik denk dus wel dat hij ontdekt heeft, dat het een verkoelende plek is!
En dat het dan ook echt werkt voor hem.

Ik heb de Chill out coolmat

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:48

Athosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 18:54

Ah dank jullie wel, goede tips om over na te denken :)*

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:16

Hier heeft mijn Border z'n eigen V.I.P Pool :') Waar die graag sámen in speelt. Hij heeft een AFP waterfountain die hij zelf zou kunnen gebruiken maar waar die ook graag sámen mee speelt. Hij heeft een Trixie coolmat waar die niet op gaat liggen en die ik dus zelf gebruik (héérlijk!), voordeel hiervan is hij door middel van druk verkoelt. Dus niet door koud water.
Ik heb ook de koelhalsbanden van weetiknietwelkmerk en deze leg je 5 tot 10min in koud water en de 'pareltjes' in deze band zuigt het koude water op. Die vinden ze allebei erg fijn om, om te hebben.

En verder … lekker binnen houden, niet het asfalt op, lekker op het gras blijven, niet gaan fietsen, enzovoort enzovoort. Maar die laatste dingen zijn voor veel honden eigenaren heul lastig. :Y)

Succes! :D

Edit: Trixie & AFP hebben fijne koelmatten. Scruffs ook. Heb laatst die van Beezteez gezien en die zag er ook degelijk uit.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:08

Ik heb vorig jaar een coolmat gekocht die koelt op lichaamsgewicht.
Als het warm is ligt onze stabij er graag op en komt er ook cool af.
Hier zeker een aanrader!

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:17

Barbet schreef:
In de zomer slaapt mijn ene hond vaak op een koelmat.
Hij ligt toch sowieso al op koele plekken zoals op de plavuizen.
Maar als het echt warm is, ligt hij echt op de koelmat.
Ik denk dus wel dat hij ontdekt heeft, dat het een verkoelende plek is!
En dat het dan ook echt werkt voor hem.

Ik heb de Chill out coolmat

[ [url=m/Qs65nC.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik heb deze ook nu 2 jaar onze boxer vind het heerlijk. Het werkt echt ben er zelf op gaan zitten en het werd goed koud.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:56

Koel band vinden ze hier afschuwelijk en vraag mij niet waarom maar als ik een band pak dan zijn alle 6 de honden verdwenen...
Heb vorige week een koel mat mogen lenen voor 2 dagen en deze was altijd bezet. Ze vochten er net niet om haha maar opgestaan was plaats kwijt. Deze mat koelde ook door de druk erop. Was hele zware mat die heerlijk zacht aan voelde

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:15

Mijn hond gaat dus echt niet op de koelmatten liggen die ik heb gekocht :+
Neem op vakantie altijd zo'n klein baby badje voor hem mee, kan hij toch pootje baden 8-)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:49

Ik heb die van snugglesafe omdat ik die trof in een winkel. M’n hond gaat er soms op liggen als het echt langdurig te warm is maar bijna niet.
Het nadeel van deze snugglesafe coolmat is dat ie best hard is. Onlangs zag ik er een paar van o.a. Beeztees die veel meer een soort gelpad zijn en mij comfortabeler lijken. Als ik er weer een zou moeten kopen zou ik dus zo’n log/flexibele gelmat kopen i.p.v. deze harde/stugge.