waar een eigen hondje kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:57

Marijke_Dub schreef:
Bij HoKaZo in uden zit momenteel een jack russel kruising van 2 jaar oud. Zie hun facebook pagina



Super asiel al verschillende honden vandaan!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: waar een eigen hondje kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:53

TS Heb je al iets op het oog? :D

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:36

Indestal schreef:
Anjali, welke asielen zijn dit? Kun je de namen noemen?

Vind haar opmerking idd bizar.Ik werk voor een asiel en heb er nog nooit wat van gehoord.Sterker nog mijn oom em tante beide 70 en in buitenland wonend hebben gewoon in nl een hondje uit het asiel gehaald.Na kennismaking kregen ze die gewoon mee.

Bij ons in het asiel hebben toch 90% vd honden een buitenlands paspoort helaas.Het zijn of hondjes ooit uit de broodfok of geimporteerd uit het buitenland en dan toch niet zo makkelijk als dat mensen altijd roepen.Ze belanden dan in het asiel,en vervolgens word er geroepen dat je een buitenlandse hond moet nemen want die zijn makkelijker als de plaatselijke asiel hond :')

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:50

beatje schreef:
Indestal schreef:
Anjali, welke asielen zijn dit? Kun je de namen noemen?

Vind haar opmerking idd bizar.Ik werk voor een asiel en heb er nog nooit wat van gehoord.Sterker nog mijn oom em tante beide 70 en in buitenland wonend hebben gewoon in nl een hondje uit het asiel gehaald.Na kennismaking kregen ze die gewoon mee.

Bij ons in het asiel hebben toch 90% vd honden een buitenlands paspoort helaas.Het zijn of hondjes ooit uit de broodfok of geimporteerd uit het buitenland en dan toch niet zo makkelijk als dat mensen altijd roepen.Ze belanden dan in het asiel,en vervolgens word er geroepen dat je een buitenlandse hond moet nemen want die zijn makkelijker als de plaatselijke asiel hond :')

In het Eindhovense asiel de Doornakkers was dit zo.Of het nu nog zo is weet ik niet.Die vriendin woont ergens anders,ik zal het haar vragen.De Roemeense hond die ze nu wel heeft komt uit de omgeving van Soest.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: waar een eigen hondje kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:03

Wij kregen bij het asiel niet eens een hondje mee := Ik werk fulltime dus ben weinig thuis, maar mijn vriend heeft een eigen bedrijf en werkt altijd van uit huis. De motivatie van het asiel was, dat als het bedrijf van mijn vriend failliet zou gaan, hij fulltime zou moeten gaan werken en de hond dan alleen zou zitten. :roll: 8)7 als als als als. Als we morgen samen onder een bus komen, zijn we er ook niet meer.. Vond het echt een belachelijke motivatie.

Stichting hondjes heb ik hele goede ervaringen mee. Ik ken veel mensen die een hondje van een stichting hebben en een vriendin/oud-collega van mij is zelf heel actief binnen zo een stichting. Die mensen doen ontzettend hun best om de dieren te helpen en de dieren gezond bij een opvang gezin te plaatsen! Vind het jammer dat hier door sommige mensen wat kleinerend over wordt gedaan.

Als wij verhuisd zijn, komt er bij ons zeker een hondje van die stichting :)

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:08

Ik hoop niet dat je mij bedoeld met kleinerend doen over buitenlandse honden want dat was absoluut niet mijn bedoeling om zo over te komen. :o

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:15

Frummels schreef:
Wij kregen bij het asiel niet eens een hondje mee := Ik werk fulltime dus ben weinig thuis, maar mijn vriend heeft een eigen bedrijf en werkt altijd van uit huis. De motivatie van het asiel was, dat als het bedrijf van mijn vriend failliet zou gaan, hij fulltime zou moeten gaan werken en de hond dan alleen zou zitten. :roll: 8)7 als als als als. Als we morgen samen onder een bus komen, zijn we er ook niet meer.. Vond het echt een belachelijke motivatie.

Stichting hondjes heb ik hele goede ervaringen mee. Ik ken veel mensen die een hondje van een stichting hebben en een vriendin/oud-collega van mij is zelf heel actief binnen zo een stichting. Die mensen doen ontzettend hun best om de dieren te helpen en de dieren gezond bij een opvang gezin te plaatsen! Vind het jammer dat hier door sommige mensen wat kleinerend over wordt gedaan.

Als wij verhuisd zijn, komt er bij ons zeker een hondje van die stichting :)

Ik vind het heel raar. Een hond is bij een liefhebbend baasje toch vrijwel altijd beter af dan in een asiel.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:16

Ik wilde graag een bepaald ras, mijn hond komt van de bordercollieherplaatsingsgroep op Facebook. Heb me ook aangemeld op de algemene herplaatsingsgroep, daar komen ook leuke honden voorbij.

Ondertussen is er een hond bij ons. We zijn haar 4e eigenaar (ze is 3) en op wat spoken uit het verleden na is ze een perfecte hond. We hadden niet kunnen voorspellen dat het zo'n ontzettende lieve goedzak met groot hart zou zijn en nog rustig is huis ook. Daar staan ze namelijk niet echt om bekend :D

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: waar een eigen hondje kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:34

Ik weet niet beter dan dat border collies gewoon rustig zijn in huis mits er genoeg mee gedaan wordt en aangeleerd wordt dat rust ook echt rust is.
Uiteraard zullen er uitzonderingen zijn maar voor zover ik weet zijn veruit de meeste hypere bordercollies toch wel degenen waar (te) weinig mee gedaan wordt.

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: waar een eigen hondje kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:59

Ik ga even meelezen en wat links bekijken.
Vorige week heb ik mijn hond in laten slapen en ik mis haar verschrikkelijk. We hebben nog een chihuahua, maar dat is echt het hondje van mijn man. Lief ding, maar ik heb er minder mee.
Ik weet niet of ik nu meteen een andere hond wil (gevoelsmatig zou ik er liefst vandaag nog 1 ophalen...), maar vind het wel leuk om wat rond te kijken en orienteren.
Ik vind het vrij lastig om iets te vinden want ik heb ook wel enkele eisen en kom weinig tot niks tegen dat daarbinnen valt helaas.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: waar een eigen hondje kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:19

Ik kreeg ook bij geen 1 asiel in mijn buurt een hond mee.

Ben 31 en mijn man zit doordeweeks op de vrachtwagen. Ja dan sta je maar wel alleen voor alles. Wat als dit en wat als dat. Hond zou nooit alleen zijn. Kan overdag als ik werk (2/3 dagen) mee of bij mijn moeder zijn die ook 2 honden heeft.

Echt belachelijk, wanneer kan je dan wel een hond adopteren?

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:39

mvdbijl schreef:
Ik kreeg ook bij geen 1 asiel in mijn buurt een hond mee.

Ben 31 en mijn man zit doordeweeks op de vrachtwagen. Ja dan sta je maar wel alleen voor alles. Wat als dit en wat als dat. Hond zou nooit alleen zijn. Kan overdag als ik werk (2/3 dagen) mee of bij mijn moeder zijn die ook 2 honden heeft.

Echt belachelijk, wanneer kan je dan wel een hond adopteren?

hier was het omdat je als50plusser gauw naar een verpleegtehuis zou moeten of dood gaan.En dan kon je niet meer voor de hond zorgen.

paddington

Berichten: 2472
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:08

Wij hebben van het weekend 2 herplaatsers bij een alleenstaande vrouw van 58 geplaatst.
Nou ja alleenstaand, man lief ligt in een verzorgingshuis en komt nooit meer thuis.

Ze zocht een ouder wandelmaatje en met deze 2 had ze een fijne klik en nam ze beide :D
Alles was goed gekeurd na het huisbezoek van mij en ik blijf het absurd vinden dan asiels
zulke maffe regelingen hebben.

Onze stichting bekijkt wel of een adoptant bij de voorkeur die ze aangeven past maar dat
doet mening fokker ook die ik ken.

Ik ben van mening dat leeftijd er niets toe doet, heb liever een bejaarde adoptant die er alles
voor over heeft dan een gezin die denken dat ze een intertoys pup kunnen adopteren. (die zijn er zat)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:12

Ik ben voor iemand op zoek naar een jonge, ongecompliceerde labrador (of kruising). Ik kan op mp en op de asielsites niets vinden (behalve puppies). Als iemand iets weet hoor ik het graag.

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: waar een eigen hondje kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:19

Ach, zo ken ik ook organisaties die geen hond plaatsen bij fulltime werkende mensen ivm te weinig bij ( beide ) baasjes zijn. Opvang of in diensten werken is dus ook geen optie.

Maar... Ze plaatsen ook geen dier bij mensen zonder twee fulltime banen ivm financiƫn en zorgkosten van de dieren.

En je dan afvragen waarom er zo weinig honden geadopteerd worden :')