Ervaringen MDR1 drager hond en artuvetrin immunotherapie?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bravura
Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-01-04

Ervaringen MDR1 drager hond en artuvetrin immunotherapie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 16:05

De vraag zegt het al. Wie heeft er een MDR1 drager die allergisch blijkt te zijn voor grassen, pollen ed zoals in de artuvetrin test? En heeft ervaringen er mee hoe de hond reageert op de immunotherapie (met name dan een MDR1 drager).

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Ervaringen MDR1 drager hond en artuvetrin immunotherapie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:12

De ervaringen die ik heb gehoord met de immunotherapie waren erg goed. Heb een aantal keer een eigenaar gesproken die dit deed met een hond.
Ik weet niet of dit honden waren met het mdr1 gen

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Ervaringen MDR1 drager hond en artuvetrin immunotherapie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:45

Helaas kan ik je niet helpen of ja helaas eigenlijk gelukkig Heb 2 dragers en 1 lijder mdr1

turtlelito

Berichten: 1701
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Ervaringen MDR1 drager hond en artuvetrin immunotherapie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:56

Ik heb de therapie gedaan n.a.v. de test. In het begin leek het aan te slaan, maar het effect hield niet aan (niet met doorbehandelen en niet na een paar keer stoppen en weer op nieuw beginnen). Alles trouwens gedaan in overleg met de dierendermatoloog, die aangaf dat het inderdaad voor mijn hond geen zin had om verder te gaan. Verder wel hele positieve verhalen over gehoord trouwens!

Hier moet bij worden gezegd dat mijn hond in de test ook niet sterk reageerde op stoffen (terwijl hij wel heel veel jeuk heeft). Dus we hadden de 'top-allergenen' gepakt voor de immuno-thereapie, maar deze hadden alsnog vrij lage waarden.

Mijn hond staat nu op de Apoquel, dit gaat prima. Met een paar halve pilletjes per dag is zijn jeuk onder controle. Blijft natuurlijk een lapmiddel, en ik weet ook niet of het gegeven mag worden aan mdr1 dragers. Ik hoorde laatst wel dat er ook voor Apoquel een alternatief is op dit moment (dit wordt geïnjecteerd en werkt langer, heb me er eigenlijk verder nog niet in verdiept omdat de Apoquel voor ons prima werkt). Ik weet niet bij wie je onder behandeling bent, maar Margreet Vroom (Udenhout) is wat mij betreft echt een aanrader!

Bravura
Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 10:08

As week moet ik langs de DA om eea te bespreken, kreeg gisteren een mail binnen. Uitslag weet ik nog niet. Hij zou voor veel allergisch zijn maar heeft geen jeuk op zijn lijf. Wel soms zijn kin. Zijn neus is droog en er zit 1 rood klein plekje zijn oor wat soms irriteert. Va februari is dit nu zo. Ik ben huiverig voor reacties op injecties. Als hij daar last van krijg stop je het niet zomaar.

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Ervaringen MDR1 drager hond en artuvetrin immunotherapie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:21

De therapie wordt echt specifiek voor elke hond apart gemaakt.
Dit wordt heel secuur gedaan en de waardes die erin zitten zijn zeker in het begin echt heel laag.
Immuun therapie kan namelijk niet werken als je steeds een hele sterke reactie krijgt, dan blijft het lichaam vechten zegmaar.
Dus ik denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn.
Het is juist zo afgesteld dat het (hopelijk) geaccepteerd wordt door het lichaam.

Bravura
Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 10:28

Toch vraag ik mij af of Puur Pollen net zo werkt. Zit ook van alles in waar bij de artuvetrin op is getest.

En qua injecties bedoelde ik een alternatief voor bv apoquel.

Ik ga iig alles uitspitten mbt evt medicatie tegen allergieën bij MDR1. Denk dat ik vanuit Wageningen lab ook enkele test aan ga vragen mbt allergieën voor medicijnen nu hij ook voor grassen ed allergisch blijkt te zijn. Betere het zekere voor het onzekere.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 20-05-18 10:32, in het totaal 2 keer bewerkt

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Ervaringen MDR1 drager hond en artuvetrin immunotherapie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:30

Artuvetrin wordt echt specifiek voor je hond gemaakt.
Een flesje wat je gewoon koopt is daar niet op afgesteld en kan teveel van iets bevatten waardoor je hond toch reageert. En dat wil je juist niet.

Bravura
Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 18:34

Het wordt imuuntherapie van Artuvetrin. De DA gaat wel vooraf eerst goed na of bij een MDR1 drager dit kan en of er meer bekend is mbt MDR1 dragers en deze therapie. Wel inderdaad prijzig maar de maandelijkse injecties om eea te onderdrukken zijn nog prijziger. In noodgevallen kan dus Apoquel gegeven worden. Ook dat gaat de DA na ivm MDR1. Maar dat is nu niet aan de orde. De hond is wel allergisch maar reageert minimaal. Na de eerste injecties zou al duidelijk moeten worden of de imuuntherapie aan slaat of niet. Hoop dat het aanslaat.

Bravura
Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 22:42

Op verzoek een aanvulling op MDR1 en artuvetrin. Aus heeft hier 1.5 jaar dit toegediend gekregen middels injecties echter hielp het hem niet. Ik kwam er achter dat groene pens, als aanvulling op zijn voer, om de 2 dagen zeer duidelijk verbetering gaf op zijn klachten: droge neus, rood plekje kin en oorschelpen die rood werden en waaraan hij begon te krabben.

Zodra ik enige tijd stop met de groene pens krijgt hij weer duidelijk last.

Geen andere medicijnen er dus tegen maar groene pens.