Havanesers.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keizerinnnn

Havanesers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 21:10

Hallooo,

Gezien ik nog geen topic erover kon vinden en ik benieuwd ben hoeveel mensen van hier een havaneser hebben of kennen open ik dit topic!
Bij ons in de wijk heb ik er 1 naast die van ons gezien. En ze zijn redelijk onbekend.

Ik zal als eerste mijn 2 havanesers voorstellen.
Beide komen uit wolfsburg.

Bibi 3.5 jaar inmiddels en hier als puppy.
Afbeelding

Dieke 1.5 jaar en hier als puppy
Afbeelding

En samen hoe ze er nu uitzien!
Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie vragen of juist jullie hondjes!

thequeensmum

Re: Havanesers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:37

Wat een schatjes!! Ik zie ze hier inderdaad bijna nooit. Mijn trimster had er er twee.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 13:01

truus1957 schreef:
Wat een schatjes!! Ik zie ze hier inderdaad bijna nooit. Mijn trimster had er er twee.

Ah leuk wij zijn ook de enige bij onze trimmer!

jaji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:40

Wat leuk een topic over de havanezer!

Wij hebben er inmiddels 5, afgelopen voorjaar ons eerste nestje gefokt dat was echt heel erg leuk. En twee zusjes kon ik echt niet weg laten gaan dus die zijn gebleven.

Het zijn zulke leuke en makkelijke hondjes, een heerlijk ras.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 14:44

jaji schreef:
Wat leuk een topic over de havanezer!

Wij hebben er inmiddels 5, afgelopen voorjaar ons eerste nestje gefokt dat was echt heel erg leuk. En twee zusjes kon ik echt niet weg laten gaan dus die zijn gebleven.

Het zijn zulke leuke en makkelijke hondjes, een heerlijk ras.

Ah leuk zeg! Wij willen ook gaan fokken met Dieke. Bedoeling was ook met Bibi maar die heeft een wat kromme rug en scheve tandjes en afgelopen jaar een hernia gekregen. Dat risicio gaan we dus niet meer nemen!

Ja ze zijn onwijs makkelijk. Had het er gister nog over met mijn vader je zou er zo 5 van in huis kunnen hebben ze zijn zo makkelijk! Het is dat we een tekkel hebben die erg druk is, anders hadden we er ook meer gehad haha.

jaji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:06

Ja leuk zijn ze he, wij vinden ze ook echt fantastisch. Ook met wandelen ze blijven lekker bij je en zullen niet gaan jagen of weglopen, dat is zo ideaal.

Goed dat jullie ook alleen gaan fokken met een hond die goed en gezond is, dat is inderdaad zo belangrijk. Er zit wel een risico aan hoor, omdat ze zo leuk zijn heb je er zo een paar bij... hihi

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 11:08

Haha ja inderdaad! Nu staat het fokken in het contract bij Dieke omdat de fokster haar niet wilde verkopen vanwege meermaals kampioen vader. En ze is goed gebouwd. Nu gaat zij dat ook voor ons regelen. Ze zorgt voor een reu die het beste past omdat wij geen verstand hebben van dat soort dingen (wel al 4 eerdere nestjes gehad met ons cairn terriër.) En ze gaat ze ook verkopen. Dus het enige wat wij doen is haar wegbrengen en voor de puppy's zorgen haha. En mochten we het heel leuk vinden gaan we nog een nestje zelf doen en dan ook 1 houden maar het eerste nestje gaat de fokster regelen.

Heb jij ze ook los lopen? Die van ons lopen altijd los mee en in het park blijven ze tussen ons in lopen terwijl ze overal heen kunnen. Ze blijven toch het liefst bij ons. Zo leuk om te zien!

Heb jij toevallig wat foto's ben wel benieuwd!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:26

Leuk een topic over Havanezers. Wij zijn ook aan het rondkijken voor een puppy. Leuk om te zien hoe ze er als pup uitzagen en nu. De donkere pup is best van kleur veranderd.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 14:24

mag schreef:
Leuk een topic over Havanezers. Wij zijn ook aan het rondkijken voor een puppy. Leuk om te zien hoe ze er als pup uitzagen en nu. De donkere pup is best van kleur veranderd.

Ja ze is erg licht geworden. Als ik haar was is ze wel weer erg donker haha