Kat eet insecten en wordt gek

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Maanlicht

Kat eet insecten en wordt gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 09:09

Goede titel :+

Maar goed, waar het om gaat is dat met dit weer we vaak lekker de deur open hebben. Dan vliegen er nog weleens wat insecten naar binnen. Mijn kat heeft er zijn zomerbaan van gemaakt om alle insecten te vangen en op te eten. Meestal gaat dat prima en hoor ik hem lekker smullen :Y), alleen af en toe (bij een dikke bromvlieg bijvoorbeeld) gaat hij na het eten heel gek doen. Schudden met zijn hoofd, rillen, krabben alsof hij heel veel jeuk heeft en heel hard door het huis rennen.

Waar komt dit door en is dit schadelijk?
Smaakt de vlieg dan toch niet zo lekker als gehoopt? Of steekt ie?

Hij heeft het wel eerder gehad bij oorwormen en soortgelijke beestjes, die zijn niet om op te eten en ruiken/smaken heel vies of doen hem pijn. Dan gaat hij ook heel raar doen en laat ie ze met rust. Maar dat is voordat hij een hapje neemt.

Iemand enig idee?

Telpeva

Re: Kat eet insecten en wordt gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:24

Mijn ratten vinden bromvliegen ook niet lekker, die worden wel gevangen en vermoord maar dan blijft het altijd bij bijten en even ermee spelen, zodra ze een hap nemen is de lol er van af. Misschien niet lekker?

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:48

Maakt 'ie ze eerst dood voor dat 'ie ze op eet? Ik kan me voorstellen dat een levende vlieg in je slokdarm en maag toch een minuutje vrij oncomfortabel voelt := Hier maken ze alle vliegen eerst dood en eten ze dan op en ik heb nog nooit meegemaakt dat er eentje raar deed vanwege de smaak ofzo. Het enige waar ze raar van doen zijn van die hele grote spinnen met dunne poten. Die poten raken in de knoop met de snorharen en daarvan raken de katten in paniek :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 09:58

Yessy schreef:
Maakt 'ie ze eerst dood voor dat 'ie ze op eet? Ik kan me voorstellen dat een levende vlieg in je slokdarm en maag toch een minuutje vrij oncomfortabel voelt := Hier maken ze alle vliegen eerst dood en eten ze dan op en ik heb nog nooit meegemaakt dat er eentje raar deed vanwege de smaak ofzo. Het enige waar ze raar van doen zijn van die hele grote spinnen met dunne poten. Die poten raken in de knoop met de snorharen en daarvan raken de katten in paniek :')

Ja dat vroeg ik me inderdaad ook af, misschien leven ze dan nog even door :+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:59

Even in de buik vliegen :D :D Onze kat heeft ook zomerbaan idd als vliegenvanger. Maar heb haar nog niet gek zien doen, zal er eens op letten

Welsh Mountain pony's <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie