Zit Dikkie nog te wachten op een nieuwe vriend? Is ze erg territorium gericht?
Ik zou de kitten in een aparte kamer doen, dikkie laten wennen aan het geluid daar, na een tijdje dikkie in de kamer om aan de geur te wennen (kitten eruit). En dan steeds meer ruimtes voor de kitten beschikbaar stellen.
Dikkie is eigenlijk helemaal niet territorium gericht, hij is vooral op eten gericht.
Toen we zijn vorig vriendinnetje (ook toen kitten) erbij haalden, dan verstopte hij zich wel 2 weken uit angst voor het tegenkomen van zijn toen (nog niet) vriendin. Maar na die 2 weken begon hij zich meer te tonen en terug te knuffelen, terwijl zij bij ons lag.
Denk je dat Dikkie op zo'n kleine stuiterbal zit te wachten die zijn leven op zijn kop gaat zetten... ik denk het niet. Als je het toch wil dan zou ik 2 kittens aanraden die houden elkaar bezig en laten de oude bejaarde man met rust en alleen als hij wil kan hij met de stuiterballen mee doen.
Ik zou ook echt niet adviseren om bij een seniorenkat nog een kitten te introduceren. Kittens willen spelen, oudere katten zijn vaak nog wel speels, maar niet meer de hele dag. Ik zou eerder gekozen hebben voor een volwassen sociale kat.