Detectie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 06:43

Die van mij staat op steranijs.
Vorige week geoefend met verwijzen en ze gaat al netjes liggen als ze de juiste plek gevonden heeft. :)

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:28

Ik kom ook graag meekletsen hier :D leuk dit topic! Ik doe sinds enige tijd detectie met mijn 2 herders.

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 19:43

Neonlight: Dat is dus he, je hond lezen en zien of hij aan het zoeken is of aan zelfbeloning doet middels iets anders. Vind je het niet lastig dat je trainer iets anders vindt/ziet dan jij?

Schuur:Wat vind je ervan? Al meer lessen gehad?

Tinkermuts:Wat gaaf zeg! Stiekem een beetje jaloers.... Ben je er al uit wat je wil? En waar?

marinke182:Hoe is het met je hond? Mijn ervaring met praktijkspeuren/mantrailen is dat het fysiek ook wel wat vraagt van de hond, tenminste dat was met de mijne het geval.
Detectie minder belastend.
En eens met Neonlight. Wel handig om het ergens te leren. Zeker omdat er snel dingen insluipen.

Meert: Knap zeg!

_Aurora_:Waar doe je dat? Welke geur staan jouw honden?

Wij hebben even een speurdip.
Mijn hondenvriendje doet erg zijn best, maar lijkt nogal afhankelijk van mij.
Nou zit ik even wat minder in mijn vel, dus leg ik alles wat ik doe/niet doe onder een vergrootglas en ben er teleurgesteld over.
Vanmiddag moest hij zoeken en was écht, écht, écht heel goed zelfstandig aan de slag. Geconcentreerd en al. Door mijn oenigheid niet kunnen vinden.
Nou ja, nu vakantie en wat meer tijd om te oefenen, maar ook om relaxed te oefenen.


Ik woon alleen, doe de hele verzorging en training van mijn hond alleen, maar zou het weleens leuk vinden om met iemand te oefenen. Jullie wonen allemaal vast ver weg, maar ik hou me aanbevolen :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:26

Gelukkig heeft de trainster het na gisteren wel door. Door de hitte de laatste weken op de binnenlocatie gespeurd, dat ging echt keigoed. Gisteren voor het eerst sinds weken weer buiten. Met het spoortje op het laatst ging ze ook zitten. Toen ik terug liep en haar nog uitgebreid met de stem beloonde was het direct takken pakken. Dat doet ze dus altijd, en nu was het heel goed te zien dat ze het op beloning deed.
In welke omgeving woon je?

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:12

@Catori: Ik vind het geweldig en hond gelukkig ook. We hebben nu 3 lessen gehad en hij staat al enkel op geur! De boxen zijn ook al in de loods gezet geweest en dat deed hij super. Gaat mooi alles af en geeft duidelijk aan waar de geur in zit. Ik heb thuis nog niet geoefend, wil dat in een later stadium doen zodat ik zeker weten juist bezig ben. In welk level zit jij?

Welke regio woon je? Ik vind het ook leuk om met andere hondenmensen dingen te oefenen. Een ‘vreemd’ oog ziet soms andere dingen.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 07:52

Nee nog niet eruit, momenteel te warm en bijna alleen maar aan het zwemmen met hondlief haha. waar woon je catori?

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 09:33

Neonlight: fijn dat jullie nu beide hetzelfde zien. Dan kan je daar de training op aanpassen.

Schuur: knap Zeg! Speurtalentje!
Geloof niet dat wij een level hebben ....

Tinkermuts: dat staat nog op mijn bucketlist. Zwemmen met mijn hond. Of samen plonzen.
Het is alleen óf heel smerig water óf erg Druk. (Hij heeft weleens moeite met andere honden ).


Oja. Ik woon in Rotterdam.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:38

Oh Rotterdam is inderdaad niet naast de deur. Ik ait in Belgisch Limburg.

Wij werken met de levels van Scent Imprint. Level 1 en 2 examens worden afgenomen door de lesgever zelf en hogere levels komt iemand van het instituut om te beoordelen.

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:46

Balen is dat zeg als je even vastloopt. Soms helpt het ook wel als je het even naast je neerlegt en weer verder gaat.

Mijn honden speuren op wiet. Ik doe het nu nog een eindje weg maar ga in september de opleiding doen.

Wij werken ook met de levels. Ik kom uit Vlaardingen dus dat is vlakbij. Als je het leuk vindt wil ik wel een keertje mee kijken hoor! Ben alleen nu even op vakantie

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:21

Helaas Rotterdam niet naast de deur. Mijn hond is ook pittig met andere honden maar er is hier zoveel zWemwater dat er altijd wel rustige plekjes zijn. En op vakantie zwemmen we ons ook suf hahaAfbeelding

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:22

M'n man zou graag met hem op drugs willen speuren

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 15:43

Schuur_: Klein beetje uit de richting ja, haha.
Dat ken ik wel ja, alleen alles zat hier toen zo uit de richting. Lastig om een plek te vinden die past qua hond en qua tijden.

_Aurora_: Ja? Super!
Dat van het even naast je neerleggen herken ik wel hoor.
Soms train ik even bewust niet.
Er zit veel 'vervuiling' in mij als handler. Het is zoeken naar wat past en dergelijke.
Gisteren een tip gekregen waar ik mijn twijfels over heb. Ik denk niet dat ik het doorzettingsvermogen van mijn hond daarmee omhoog krijg.
Ik heb geen ambities voor Schiphol, maar doe het als hobby. Maar doe het wel graag goed en met zo min mogelijk stress voor de hond zelf.
Heb nu best lang vakantie, dus heb meer tijd om te oefenen voor het weer zaterdag is en we les hebben :). Wij staan ook op wiet, nou ja, de hond dan....

Tinkermuts: wij staan nu op de wiet. Heb hier in Rotterdam soms geen hond nodig om de wiet te vinden/ ruiken hoor :+ :P

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:43

Voor mij zit je ook ver weg, ik zot bij Eindhoven in de buurt.

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:58

Ja leuk is dat he om op die manier met je hond bezig te zijn. Soms zie je ze 10 stappen vooruit doen en dan weer 7 stappen terug. Maar uiteindelijk zit er wel vooruitgang in. Ik zit nu in 35 graden frankrijk en merk dat ze snel erdoorheen zitten. Maar is ook lastig om in hele andere natuur en geuren en gebouwen te gaan speuren en bij hitte.

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 21:52

Jullie speurneuzen ook knock out door de warmte ?
Mijn cursus ligt even stil vanwege de vakantie.
Niet erg. Toch erg warm.

Aurora ik geloof je graag dat de honden het extra moeilijk vinden. Wel leuk om ergens anders te oefenen lijkt me.

Uggs mag af en toe thuis of in het park aan de bak.
Mooie nieuwe plek gezien. Maar daar liepen steeds mensen langs.
Om dan wiet te gaan verstoppen. ........
En om dan te vragen om het te verstoppen. ....gasten daar in de avond die met mijn wiet wegrennen.
Haha.

Heb vanavond ff kort wat geoefend en het gefilmd. Willen jullie het zien ?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:48

Ja, filmpjes zijn altijd leuk!

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 23:05

Jaa altijd leuk om iemand te zien trainen!

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 23:06

Hier geen detectie maar mantrailing gedaan, maar de vzw waarbij we het deden is gestopt :(

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 07:11

Trainen is een groot woord hoor!
We moeten denk ik gaan trainen op doorzettingsvermogen. En op samenwerken. Hij is redelijk zelfstandig in het zoeken maar geeft snel op en gaat dan over op gedrag.

Hoop dat hij t doet:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... %2As%2As-R

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:06

Ik kan het helaas niet openen.

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 10:18

Heb het nu op openbaar gezet....nu wel ?

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:25

Ja heb m nu wel gezien! Leuke hond zeg. Zit een mooie drive in op het zoeken en veel enthousiasme. Ik heb natuurlijk geen idee hoe jij het hebt aangeleerd en met welke methode maar als wij in een ruimte gaan zoeken dan gaan wij zeg maar lopen zonder een richting te sturen. Dus je loopt als het ware met de hond mee. Als je blijft staan waar het ongeveer is dan gaat de hond op den duur jou afwachten waar jij stil blijft staan. Maar kan ook dat je dat nu toevallig voor het filmpje doet haha. Het is lastig uit te leggen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:40

Leuk zeg, hij heeft het snel gevonden en is ook echt voor zijn bal aan het werken.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Detectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:26

Netjes hoor. Hier ook even trainpauze. Vakantie en te warm. Wel interesse om in november mee te doen met NK speurhond .

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:08

Catori schreef:
Trainen is een groot woord hoor!
We moeten denk ik gaan trainen op doorzettingsvermogen. En op samenwerken. Hij is redelijk zelfstandig in het zoeken maar geeft snel op en gaat dan over op gedrag.

Hoop dat hij t doet:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... %2As%2As-R

Leuk om dat enthousiasme te zien. Die van mij vindt speuren ook zo leuk!
Laat je hem wachten, loop je dan naar de plek om wat te verstoppen en wacht je dan 2 meter verderop?

Tinkermuts, wat is het NK speurhond?