Bedankt voor alle reacties tot dusver! Lotgenoten.
Ik ga in ieder geval overstappen van voer en die Jappyland ziet er goed uit, mijn kat is ook niet bang voor de stofzuiger dus dat is wel een optie om te proberen!
@Only2Bianca; zou je het willen laten weten als je trimster nog tips heeft?
@Maartje1990; ehhh... dat is het haar van je kat? Ik mag bij deze absoluut niet meer klagen.
Is het bij de Furminator dan hetzelfde als bij ontwollen en dat je daardoor de haargroei stimuleert? Mijn kat vindt het kammen met de Furminator overigens wel heerlijk en geen pijn doen, maar als het de zaken alleen maar erger maakt...
daantjuhhh schreef:Oké furminator niet omdat de ondervacht meeneemt. ?!?
Maar ik heb een binnenkat.
Is het voor een binnen kat ook slecht?
Edit: Google nagekeken en het kan de huid beschadigen en pijn doen. Dat wil ik niet.
Ik heb een klote bank, waar de haartjes insteken en die krijg je gewoon echt niet weg
Ik stofzuig mijn bank om de dag en dan ben ik een half uur bezig en nog zit er overal haar.
Zo vervelend
Ik heb een kruimelzuiger aangeschaft met zn draaiborstel. Ideaal voor kattenharen op de bank staat erop. Nou dat werkt ook voor geen meter.
Zelf denk ik dat ik gewoon een keer een lerenbank moet aanschaffen, maar hebben jullie nog andere tips?
Plakroller gaan er 3 per week doorheen.
Rubberenhandschoen werkt wel iets, maar nog niet optimaal.
Je zou kunnen proberen met de Furminator je bank te ontharen; dat werkt bij mij bij fleecekleedjes etc. wel als een trein.
Palmera schreef:Helderder schreef:Hoe verminder je het verharen van de kat zelf?
Waarom zou je dit in vredesnaam willen? Verharen heeft een functie, het hoort er gewoon bij!
Dan had je een naaktkat of een goudvis moeten aanschaffen.
Ook hallo.
Ik stel deze vraag omdat ik speurend tegenkwam dat blijkbaar mensen ervaarden met wisseling naar een betere kwaliteit voer/overstappen op kvv, de kat veel minder ging verharen. Lijkt mij een teken dat het dan gezonder is. Natuurlijk snap ik dat een kat gewoon hoort te verharen en het ruien erbij hoort maar ik wil graag mijn kat in top conditie.