Stevige heuptas met bevestiging voor hondenriem gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stevige heuptas met bevestiging voor hondenriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:34

Zoals de titel al zegt; ik ben op zoek naar een goede en stevige heuptas voor het wandelen met de honden. Belangrijk is dat er minimaal 1 (maar liefst 2) hondenriemen veilig aan bevestigd kunnen worden, bij voorkeur ook een flexlijn. Ik heb honden van rond de 20 kg en het zijn jagers die wel eens een onverwachte sprong willen maken. De tas en de bevestiging moeten dus wel echt stevig en veilig zijn.

Verder moet er een waterflesje van 500 ml in/aan de tas kunnen en wil ik er wat losse dingen als telefoon, autosleutels en snackjes voor de honden in kwijt kunnen. Kwaliteit staat voorop en goed spul mag best wat kosten. Wie heeft de gouden tip? :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:31

Natuurlijk, aan canicross spullen had ik niet gedacht! Goede tip, bedankt. :)

Lukasje

Re: Stevige heuptas met bevestiging voor hondenriem gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:52

Gewoon een vraag hoor maar waarom wil je de lijnen aan het heuptasje? Ik zou ze eerder via musketon/karabijnhaak aan een stevige broeksriem (om mijn middel) bevestigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 23:32

Omdat ik niet altijd een broek draag, zeker nu het mooier weer wordt loop ik vaak in jurkjes. :) Daarbij kan ik dan nog steeds mijn spullen niet kwijt (in de winter zitten telefoon en sleutels in mijn jaszak, die draag ik met warm weer natuurlijk niet), dus een stevige heupgordel is dan twee vliegen in een klap.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 23:37

Lijkt mij een mooi klusje voor dabo design.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:58

Ik heb mijn flexriem ook aan een heuptasje in de zomer, een heel fijn ding waar een fles water in kan, twee kleine vakjes met rits voor sleutels etc en een grote zak voor de telefoon plus een aantal dingen waar mijn riem van de andere hond aan hangt. Ideaal, gekocht een dierenspeciaalzaak. Helaas niet stevig genoeg voor een zware hond maar misschien zijn ze er in ander model ook nog? En de schoenmaker in ons dorp maakt ze van leer op maat, zou ook nog een optie kunnen zijn.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:20

Anne_GTI schreef:
Lijkt mij een mooi klusje voor dabo design.

haha thnx voor de 'tag', maar als ik deze zo zie:

Florenc schreef:
Met al die eisen, ga je er met een 'normaal' tasje niet geraken. Misschien zoiets: https://rundog.nl/canicross/93-zero-dc- ... -belt.html ?

Kan ik die niet maken voor dat geld hoor! Wat een leuke uitvinding! :j

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:27

Ik heb die belt uit de link van Florenc (via RunDog) en ben er super tevreden over. Gebruik 'm voor wandelen met alles tasjes er aan, je kan water en wat spullen meenemen en ik heb lekker m'n handen vrij, hoef de riem niet vast te houden. Daarnaast gebruik ik 'm om hard te lopen, dan laat ik een aantal van de tasjes thuis en heb ik alleen een sleutel en wat brokjes mee. Ik heb deze lijn erbij https://rundog.nl/canicross/100-black-w ... -line.html, maar ik heb een Schotse Collie teef van net 20kg die niet trekt, voor jou honden kun je misschien beter de iets langere en dikkere uitvoering nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:42