Het is niet op de foto te zien maar hij is zeker zo'n 6/7 cm groot...echt giga! En hij zoemde..ook heel hard. Hij viel die spin aan maar die liet zich niet pakken...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
palousa_boy schreef:Foto is niet erg duidelijk op m'n telefoon maar lijkt idd op een hoornaar, hebben we hier vrij veel helaas.
Door het warmer worden trekken ze verder naar het noorden.
Hier hebben we ook een variant uit Azië, die zijn wat minder vriendelijk en een steek kan dodelijk zijn als je pech hebt.
Voor zover ik weet is die in Nederland overigens vrij zeldzaam.
Cayenne schreef:Ouch Woogy
Ik ben nog nooit door een bij, hommel of wesp gestoken en ken die angst dus niet, maar lijkt me idd heel pijnlijk!
criollo_yess schreef:Voordeel van hoornaars is wel weer dat ze op wespen jagen.......
palousa_boy schreef:criollo_yess schreef:Voordeel van hoornaars is wel weer dat ze op wespen jagen.......
En ze moorden hele volkeren bijen uit dus zo positief vind ik ze dan weer niet. Heb er een keer een aan het werk gezien, die zat voor de opening van de kast gewoon te wachten tot er een bij naar buiten kwam, ving deze, trok de kop eraf en ging naar de volgende.
Heb wel vaker een steek van wespen gehad, dat is vervelend (zeker als ze met een paar tegelijkertijd komen) maar van een hoornaar gelukkig nog geen last gehad.