Tweede kat erbij ja of nee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:34

Ze liggen nu beide in hun slaapkamer. Frodo wel bovenop de krabpaal en Winky op de stoel. Maar het begin is er :D. Hopelijk gaan ze net zoveel aan elkaar hebben als jouw katjes Femke :j

Afbeelding

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 13:09

Flits__ schreef:
Ze liggen nu beide in hun slaapkamer. Frodo wel bovenop de krabpaal en Winky op de stoel. Maar het begin is er :D. Hopelijk gaan ze net zoveel aan elkaar hebben als jouw katjes Femke :j

[ [url=m/16tle8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuk kamertje <3 het begin klinkt goed :D ik hoop dat jij binnenkort ook foto's kan plaatsen dat ze lekker bij elkaar liggen :)

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:16

Wij hebben ons klein kruimeltje ook opgehaald! Ze heet Nila en liggen nu al te slapen en onze kater heeft haar al een paar uitgebreide wasbeurten gegeven <3

Afbeelding

Alleen af en toe heeft meneer ook de neiging om wat te ruw met haar tr willen spelen (ik denk spelen).

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:19

Och, nog een nieuw koppeltje. Zo leuk!

En wat een gave krabpaal!

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:21

Flits__ schreef:
Ze liggen nu beide in hun slaapkamer. Frodo wel bovenop de krabpaal en Winky op de stoel. Maar het begin is er :D. Hopelijk gaan ze net zoveel aan elkaar hebben als jouw katjes Femke :j

[ [url=m/16tle8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knap ding! (Nog comment op je vorige foto) hebben ze een eigen kattenkamer?

Wij hebben er ook een krabpaal bij nu se er twee hebben. Beidde gebruiken ze graag :+

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:27

Dat wilde spelen hoort erbij hoor! Onze fokster zei destijds, als ie hem had willen doden had ie het allang gedaan!

Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:33

Maartje1990: Ogh wat schattig koppeltje zo <3 . Ik vind Nila ook echt een leuke naam :D.

En ja ze hebben inderdaad hun eigen kamer boven. Vandaar ook de grote krabpaal, zo een zou ik niet zo snel in de woonkamer zetten :').

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:38

Flits__ schreef:
Maartje1990: Ogh wat schattig koppeltje zo <3 . Ik vind Nila ook echt een leuke naam :D.

En ja ze hebben inderdaad hun eigen kamer boven. Vandaar ook de grote krabpaal, zo een zou ik niet zo snel in de woonkamer zetten :').


Grappige is we hebben ook aan Winky zitten denken. Omdat Dobby van de huiself is en Winky was de vrouwtjes huiself. Toch niet gedaan dus.

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 15:20

Maartje1990 schreef:
Wij hebben ons klein kruimeltje ook opgehaald! Ze heet Nila en liggen nu al te slapen en onze kater heeft haar al een paar uitgebreide wasbeurten gegeven <3

[ [url=m/l67dHn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alleen af en toe heeft meneer ook de neiging om wat te ruw met haar tr willen spelen (ik denk spelen).


Aaaah wat leuk!! Ja zou me geen zorgen maken hoor bij mij gaat het er soms ook flink wild aan toe, zolang de kitten nog helemaal heel is lijkt gaat alles prima haha. Als de kitten echt gaat piepen wil ik nog wel eens in mn handen klappen maar dat is steeds minder vaak nodig

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 14:59

Omg, ik heb echt een ninja kitten. Hij zat vanmorgen toen ik uit mn bed kwam bovenop mijn kledingkast, géén idee hoe ie dat geflikt heeft, maar hij durfde er niet meer af :') :')

Afbeelding


Doortje heeft af en toe wat natte oogjes (sinds de eerste enting eigenlijk al), soms ook met een beetje prut erin. Heb de dierenarts al gebeld maar zij vond het niet nodig om nu langs te komen omdat we volgende week al een afspraak hebben staan voor de tweede enting..


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Movement

Berichten: 1536
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:05

Even water koken, laten afkoelen, en dat water dan op een wattenschijfje doen. Daarmee dan het oogje schoonmaken. Wattenschijfje van buitenkant van het oog naar binnen toe wrijven. (dus naar de neus toe.) Anders dan smeer je het prut in de ogen.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:32

Hoe komt hij daar nou weer. :') Boef, haha.

En die derde foto, 'kom hier, dan krijg je een kusje'. :))

Leuk kleedje trouwens!

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 17:57

Movement schreef:
Even water koken, laten afkoelen, en dat water dan op een wattenschijfje doen. Daarmee dan het oogje schoonmaken. Wattenschijfje van buitenkant van het oog naar binnen toe wrijven. (dus naar de neus toe.) Anders dan smeer je het prut in de ogen.


Ja dat is precies wat ik doe inderdaad. Maar een uurtje later zit het er dan weer.. :( ik ben meteen bang dat ie niesziekte heeft dan ofzo, maar de dierenarts zei dat het waarschijnlijk een reactie op de enting is.

Lisette0 hahaha ja je had hem moeten horen, heel zielig mauwen van ik kom hier niet weeeeg heelpppp.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:06

Kamillethee ipv alleen gekookt water misschien eens proberen?

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 18:35

Maartje1990 schreef:
Kamillethee ipv alleen gekookt water misschien eens proberen?


Waarom is dat beter? Ik heb het toevallig wel in huis dus kan het zo eens proberen.
R

Edit; ik voeg even een foto toe. :(
Hij heeft er totaal geen last van verder. Eet en drinkt goed, gedraagd zich net zo vrolijk hyperactief en lief als altijd, niest niet en Flip heeft ook nergens last van. Toch zit t me niet lekker
Afbeelding

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:23

Femke(ll) schreef:
Movement schreef:
Even water koken, laten afkoelen, en dat water dan op een wattenschijfje doen. Daarmee dan het oogje schoonmaken. Wattenschijfje van buitenkant van het oog naar binnen toe wrijven. (dus naar de neus toe.) Anders dan smeer je het prut in de ogen.


Ja dat is precies wat ik doe inderdaad. Maar een uurtje later zit het er dan weer.. :( ik ben meteen bang dat ie niesziekte heeft dan ofzo, maar de dierenarts zei dat het waarschijnlijk een reactie op de enting is.

Lisette0 hahaha ja je had hem moeten horen, heel zielig mauwen van ik kom hier niet weeeeg heelpppp.


Is inderdaad waarschijnlijk een reactie op de enting, als ik je foto’s zo zie, niet direct ontstoken of zo, het lijf is druk met antistoffen aanmaken. Wel is het verstandig de tweede enting een weekje uit te stellen, tot het tranen over is, anders kan een volgende ent-reactie soms een stuk heftiger uitvallen (zweertjes in het bekkie en limping kitten syndroom). Wat ik het beste vind helpen, naast oogzalf, is gewoon spuug gebruiken. Als je zelf geen medicatie slikt is dat echt makkelijk en goed te doen. Minstens een half uur na het tandenpoetsen of eten een halve bekertje water of kamille thee drinken (voor wat meer spuug aanmaak) en dan je spuug op een wattenschijfje doen, daarmee de oogjes schoonmaken. In je spuug zitten enzymen die ontstekingen en wondjes in de mond erg snel doen genezen en dat werkt dus ook goed met kattenoogjes die wat gevoelig zijn. Klinkt misschien gek, maar dat is wat ik doe bij baby kittens, die nog geen zalf in hun oogjes mogen en het werkt perfect, beter dan afgekookt water.

Je kunt je dierenarts ook vragen naar “Isathal” dat is een AB zalf die binnen anderhalve dag de ogen helemaal tot rust doen komen.

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 19:32

Citaat:
Is inderdaad waarschijnlijk een reactie op de enting, als ik je foto’s zo zie, niet direct ontstoken of zo, het lijf is druk met antistoffen aanmaken. Wel is het verstandig de tweede enting een weekje uit te stellen, tot het tranen over is, anders kan een volgende ent-reactie soms een stuk heftiger uitvallen (zweertjes in het bekkie en limping kitten syndroom). Wat ik het beste vind helpen, naast oogzalf, is gewoon spuug gebruiken. Als je zelf geen medicatie slikt is dat echt makkelijk en goed te doen. Minstens een half uur na het tandenpoetsen of eten een halve bekertje water of kamille thee drinken (voor wat meer spuug aanmaak) en dan je spuug op een wattenschijfje doen, daarmee de oogjes schoonmaken. In je spuug zitten enzymen die ontstekingen en wondjes in de mond erg snel doen genezen en dat werkt dus ook goed met kattenoogjes die wat gevoelig zijn. Klinkt misschien gek, maar dat is wat ik doe bij baby kittens, die nog geen zalf in hun oogjes mogen en het werkt perfect, beter dan afgekookt water.

Je kunt je dierenarts ook vragen naar “Isathal” dat is een AB zalf die binnen anderhalve dag de ogen helemaal tot rust doen komen.


En het kan niet zo zijn dat hij echt niesziekte heeft opgelopen daar in die behandelruimte ofzo? Ik ben een overbezorgde kitten mama haha.

Ik ga je spuugtip gewoon maar opvolgen want ik ben nu al weken zn oogje schoon aan t maken en soms is het een paar dagen weg maar nu is het echt weer erg.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:33

Kamillethee Uhm.... dat lees jr over dat dat schijnbaar natuurlijke manier is? Waarom het exact beter is weet ik niet. Google wellicht wel

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 19:36

Maartje1990 schreef:
Kamillethee Uhm.... dat lees jr over dat dat schijnbaar natuurlijke manier is? Waarom het exact beter is weet ik niet. Google wellicht wel


Ja ik dronk nu je het zegt ook kamillethee toen mijn verstandskiezen getrokken waren, tegen ontstekingen. Maar heb nooit bedacht dat ik dat ook kon doen bij kittenoogjes haha. Het kan in ieder geval geen kwaad, er staat al een kopje af te koelen :)

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 22:58

Femke(ll) schreef:
Citaat:
Is inderdaad waarschijnlijk een reactie op de enting, als ik je foto’s zo zie, niet direct ontstoken of zo, het lijf is druk met antistoffen aanmaken. Wel is het verstandig de tweede enting een weekje uit te stellen, tot het tranen over is, anders kan een volgende ent-reactie soms een stuk heftiger uitvallen (zweertjes in het bekkie en limping kitten syndroom). Wat ik het beste vind helpen, naast oogzalf, is gewoon spuug gebruiken. Als je zelf geen medicatie slikt is dat echt makkelijk en goed te doen. Minstens een half uur na het tandenpoetsen of eten een halve bekertje water of kamille thee drinken (voor wat meer spuug aanmaak) en dan je spuug op een wattenschijfje doen, daarmee de oogjes schoonmaken. In je spuug zitten enzymen die ontstekingen en wondjes in de mond erg snel doen genezen en dat werkt dus ook goed met kattenoogjes die wat gevoelig zijn. Klinkt misschien gek, maar dat is wat ik doe bij baby kittens, die nog geen zalf in hun oogjes mogen en het werkt perfect, beter dan afgekookt water.

Je kunt je dierenarts ook vragen naar “Isathal” dat is een AB zalf die binnen anderhalve dag de ogen helemaal tot rust doen komen.


En het kan niet zo zijn dat hij echt niesziekte heeft opgelopen daar in die behandelruimte ofzo? Ik ben een overbezorgde kitten mama haha.

Ik ga je spuugtip gewoon maar opvolgen want ik ben nu al weken zn oogje schoon aan t maken en soms is het een paar dagen weg maar nu is het echt weer erg.


Nee, daar zou ik echt niet vanuit gaan, een lichte ent-reactie komt vaker voor, ik denk zo’n 33% van de gevallen. Ik heb eens een heel nest met LKS gehad en dat is echt sneu, allemaal aan het snotteren, hinkelen en blaasjes in de mond. Zij waren zelf nog niet eens geënt, maar wel een ander nest van een paar weken ouder en die hadden het virus van de enting doorgegeven aan de jongere kittens. Ooit eens een kitten twee dagen aan het infuus moeten hebben na een enting, ze kunnen heel heftig er op reageren, een traanoogje is nog het minste wat ze er van kunnen krijgen. Ik behandel pas echt als ze snotteren er pus achtige troep uit de oogjes komt of ze echt beroerd zijn. Voor de rest is het gewoon verstandig na een enting te ondersteunen met probiotica (van Puur) en L-lysine (bij de Tuinen te krijgen) voor wat extra weerstand.

Hoe beter de weerstand, hoe sneller ze antistoffen aanmaken.
Dus mijn advies, schoonmaken met spuug en kamille en wat weerstandverhogers geven. Pas de tweede enting geven als de traanoogjes over zijn.

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 14:56

Dankjewel daphara voor je kundige advies steeds :) zijn oogjes zijn nu al weer een stuk beter. Dus denk/hoop dat de kamillethee/spuug geholpen heeft :D.
Jeetje wat sneu zeg van dat nestje die allemaal ziek werden. Zou me dan toch wel zorgen maken. Ik ben nog steeds echt blij dat ik hier alles kwijt kan <3

Gisteravond nog:

Afbeelding


Afbeelding

En nu:

Afbeelding
Lekker kind <3

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 16:52


Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:48

Ik wel, aaaaawww. <3
Die mega lebbers steeds, hahah. :+

Megamutsj

Berichten: 4446
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:54

Ach gos. Wat zalig om die 2 samen te zien! Je hebt er een goede keus aan gedaan om er 1 kat bij te nemen.

Hier heb ik 2 poezen uit het asiel gehaald. Beide waren toen ongeveer een half jaartje oud.
Asiel heeft ze van de straat geplukt, en 1 was meer dood dan levend. Helemaal opgelapt en toen bij ons terecht gekomen!
1 van mijn 2 poezen heeft een verstopte traanbuis, dus constant een loop oogje/ prut oogje. Kan gelukkig geen kwaad. :)
Dat van jou kitten kan inderdaad een reactie zijn op de enting.
Kamillethee is een super tip, dat gebruik ik ook vaak bij mijn paard als ze een traanoogje heeft. Topspul!

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:57

Stille meelezer maar volgens mij issie via je strijkplank op je kast geklommen :Y) doen ze hier ook namelijk :')