Hond heeft sleutel ingeslikt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 10:57

Amandavd schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet van de sleutel komt. Heel veel beterschap!


Klopt ben net bij de da geweest en zei zegt dat diarree erg heerst op het moment en heb metrobac meegekregen dus hoop dat t beter word. Arme fien :(:)

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 11:11

Beterschap! Als de sleutel wat beschadigd had dan had je dat al veel eerder moeten merken.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 11:32

Amandavd schreef:
Beterschap! Als de sleutel wat beschadigd had dan had je dat al veel eerder moeten merken.


Dat is inderdaad wat de DA ook zei. Maar zei denkt dat het bloed van het persen is gekomen, toen ze klaar was met mijn kamer onder te kakken heb ik haar meteen mee naar buiten genomen, daar heeft ze eerst een beetje diarree gehad en daarna voor 5 min zitten persen, wist niet dat dat kwaad kon. DA zegt dat ze verwacht dat het morgen beter gaat zijn aangezien ze eet en drinkt en nog erg actief is.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 13:40

Nou ik duim. Houdt haar goed in de gaten.

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 23:36

En hoe gaat het nu?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 09:18

Bedankt voor jullie berichtjes.

Het gaat al weer wat beter met haar, vind het maar akelige medicijnen die ze heeft gekregen, ze word er heel erg sloom en een beetje wankel van. Ze heeft gisteravond weer voor het eerst na die bloeddiarree weer gepoept, en het was geen diarree maar ook nog niet super vast. Dus heb met de DA overlegt en besloten te stoppen met die medicijnen omdat haar ontlasting beter word. Wel geef ik haar nog verspreid over de dag kleine beetjes eten tot ze haar normale porties 2 keer per dag kan verdragen.
Mijn hond is echt een pechvogel ^)

Maar denk dat die sloomheid misschien ook wel wat met de temperatuur te maken zou kunnen hebben,aangezien ze later op de avond wel wat actiever werd..

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:49

Het kan een optelsom van zijn. Dat de poep nog niet helemaal vast is dat is normaal.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 10:23

Amandavd schreef:
Het kan een optelsom van zijn. Dat de poep nog niet helemaal vast is dat is normaal.


Ik ga er van uit dat het met een paar dagen weer helemaal goed gaat zijn, hoorde van een vriendin dat rijstwater goed is als ze diarree hebben, zou dit een idee zijn om te geven? Of gewoon houden bij kleine porties brokjes over de dag?

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:40

Bij diarree geef je meestal licht verteerbaar eten. Dus gekookte kip, gekookte macaroni of gekookte rijst. Of rijst en kip samen. Ik zou even niks veranderen aan het eten omdat de poep weer beter aan het worden is. Dus kleine porties doen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 11:51

Heb haar gisteren wel inderdaad een beetje kippensoep gegeven, aangezien ik merkte dat ze niet echt genoeg had gedronken en dat ging er wel heel goed in, ook wat stukjes kip door haar brokken gedaan.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:42

Hoe gaat het met je hond inmiddels?

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:42

Ben ook benieuwd!
En hoe is het eigenlijk gegaan na zijn TTA operatie? Loopt hij volledig als vanouds of zie je nog wat aan zn loopje?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 17:40

Gaat goed vooruit, heb haar gisteren ook een uurtje meegenomen naar de training.

Ze heeft geen TTA operatie gehad, maar ze heeft een tight rope gehad. Het is nu 11 weken geleden, en ze is af en toe nog wat stijf aan dat been vooral na rust. Maar ben vorige week nog op controle geweest en de DA is heel erg tevreden over haar vooruitgang. Ga ook 1 x per week naar de DA voor aquatherapie op een loopband, en daarnaast fiets ik om de dag 5 a 10 minuten met haar. Ook veel kleine korte wandelingen om haar soepel te houden.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:23

Oh echt? Een Tight Rope bij een Mechelse?
Wat een bijzondere keuze? Dat is tegenwoordig vaak voor honden tot 10 kilo. Ben wel benieuwd waarom daar voor gekozen is.

Fijn dat haar herstel voorspoedig loopt, en de bench gelukkig verleden tijd is!

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:24

Edit: ik haal de nep pees door elkaar met Tight rope.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:31

CharmingS schreef:
Dank jullie :) Ben echt zo ontzettend opgelucht.. Nu eventjes geen sleutels meer :Y) .

Even een vraagje , bij welk speuren laat je ze het voorwerp brengen dan ? Wij hebben ze het altijd geleerd door aanblaffen of er bij gaan liggen of zitten . Dat is toch iets veiliger.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 08:44

beatje schreef:
CharmingS schreef:
Dank jullie :) Ben echt zo ontzettend opgelucht.. Nu eventjes geen sleutels meer :Y) .

Even een vraagje , bij welk speuren laat je ze het voorwerp brengen dan ? Wij hebben ze het altijd geleerd door aanblaffen of er bij gaan liggen of zitten . Dat is toch iets veiliger.


Bij het PH1 examen moeten ze 3 of 4 voorwerpen in een veld van 15 bij 15 (geloof ik) zoeken en apporteren. En hier worden vaak hele kleine voorwerpjes gebruikt, zoals een moer, kogel of sleutel. Wij leren de hond altijd eerst juist apporteren dit met een grote ijzeren pijp, en zodra ze dat goed en stevig vast houden gaan we naar kleinere voorwerpen. Ik had Fenix voor ik op vakantie was al zover dat ze een kleine kogel goed vast hield. Alleen was ze iets te enthousiast na 2 weken niks doen, dus was het een beetje een domme fout van mij om meteen met een sleutel te gaan beginnen.

Wij laten ze alleen aanblaffen bij het voorwerp bewaken, dan moet ze een kist zoeken in het bos en daar bij blaffen, ze mogen er op of bij staan dat maakt niet uit, zolang ze de kist maar heel laten en goed blaffen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 08:48

Hannanas schreef:
Oh echt? Een Tight Rope bij een Mechelse?
Wat een bijzondere keuze? Dat is tegenwoordig vaak voor honden tot 10 kilo. Ben wel benieuwd waarom daar voor gekozen is.

Fijn dat haar herstel voorspoedig loopt, en de bench gelukkig verleden tijd is!


Nah denk als die word gebruikt bij honden tot 10 kg dat mijn DA me toch iets anders had aangeraden :o
Ik kon ook nog kiezen voor de methode waarbij ze in het bot zagen, en de been stand veranderen. Maar dat werd meer afgeraden aangezien ze een lenden wervel te veel heeft en die asymetrisch op het bekken is vergroeit. Daardoor staat ze al ontzettend krom, en als ze dan ook nog eens haar been stand veranderen kon ze weer extra klachten in haar rug krijgen. Vandaar dat ik voor de tight rope heb gekozen.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:38

Snap m!
Aharon al eens bezocht? Zij is een kei met ruggen en extra wervels en hernia’s etc.

Gelukkig gaat je hond nu weer goed :) buik ook weer oké?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 11:25

Hannanas schreef:
Snap m!
Aharon al eens bezocht? Zij is een kei met ruggen en extra wervels en hernia’s etc.

Gelukkig gaat je hond nu weer goed :) buik ook weer oké?



Ja haar buik is ook weer helemaal in orde. Alleen nu heeft de hond van mijn stiefvader opeens hetzelfde, dus denk dat er inderdaad een virus heerst.

Heb al best veel mensen bezocht en iedereen zegt dat ze haar kunnen helpen, maar er is helaas niets aan te doen. Aangezien die wervel dus scheef is vergroeit aan het bekken, opereren is geen optie anders had mijn DA al lang groen licht gehad om te opereren. Daarnaast ga ik 2 keer per jaar naar de osteopaat en probeer ik haar rug sterk te houden door oefeningen met haar te doen. Deze heb ik alleen niet kunnen doen omdat ze moet herstellen van de operatie van de knie. Maar ben nu rustig aan weer kleine stukjes aan het fietsen.

Bij ons in de buurt doen ze nu ook op een vereniging honden yoga, wil ik over een paar maandjes eens aan mee doen met Fenix :)