Hond heeft sleutel ingeslikt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 15:35

_Zeppelin schreef:
Dit dus!!!!
Echt geen touwtjes aanmaken hoor, wat een ellende kan je daarvan krijgen!

Haarbal schreef:
Oei oei oei ik zou er zeker geen touwtjes aan gaan knopen! Dat stroopt de darmen op, snijdt en dan ben je nog veeeeeel verder van huis! En het idee van kunnen terugtrekken is een illusie...


Die touwtjes zijn op dit moment niet mijn grootste zorg, dat is iets voor later of ik dat wel of niet ga doen. Voor mij is nu het belangrijkste dat die sleutel er uit komt en mijn hond niet beschadigt.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 15:37

white_flame schreef:
Mijn hond heeft ooit een soort scheermesjes gegeten (lagen op tafel)
Wij hebben toen ook peperkoek gevoerd, maar hierdoor watten gedaan! Zou de DA hiernaar informeren. Dit wikkelt zich om de scherpen stukken heen!!

Sterkte


Ga de DA toch maar eens informeren voor de zekerheid dan, weet alleen niet of het nog veel nut heeft aangezien het gisteravond is gebeurd.

Anoniem

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:45


muzzy17

Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:46

Wat vervelend! Hier heeft er eentje eens een steen ingeslikt die iemand weg schopte. De steen was vrij groot en DA was bang dat de darmen er kapot van zouden gaan of de boel zou verstoppen dus heb toen besloten te opereren toen de steen nog in zijn maag zat.

Mocht je in de toekomst toch met een sleutel willen speuren als ze goed onder apel staat dan kan je misschien bij de sleutelmaker een (nieuwe)sleutel vragen. Die zijn dan nog niet geslepen ed. En dus helemaal glad.

Succes met het wachten en ik hoop dat de sleutel er zonder problemen uitkomt.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 16:09

muzzy17 schreef:
Wat vervelend! Hier heeft er eentje eens een steen ingeslikt die iemand weg schopte. De steen was vrij groot en DA was bang dat de darmen er kapot van zouden gaan of de boel zou verstoppen dus heb toen besloten te opereren toen de steen nog in zijn maag zat.

Mocht je in de toekomst toch met een sleutel willen speuren als ze goed onder apel staat dan kan je misschien bij de sleutelmaker een (nieuwe)sleutel vragen. Die zijn dan nog niet geslepen ed. En dus helemaal glad.

Succes met het wachten en ik hoop dat de sleutel er zonder problemen uitkomt.



Bedankt voor de tip die ga ik onthouden, lijkt me inderdaad een veiliger alternatief. Maar ik had ook beter na moeten denken en een groter voorwerp moeten gebruiken, aangezien ze 2 weken stil had gelegen. Maar dat is dus weer een wijze les voor mezelf.

Heb net ook even de voorzitter van mijn hondenclub gebeld en verteld wat er was gebeurd, en hij vertelde dat dit hem ook al een paar keer is overkomen. En dat dit bij hem altijd goed is afgelopen, dus op hoop van zege dat dit nu ook bij mijn hond het geval is!

anjali
Berichten: 15097
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:41

Ik weet alleen iets van dit probleem bij kinderen.Wat heel erg gevaarlijk is,dat is het inslikken van batterijtjes.Want daar komt een bijtende giftige stof uit.Dit is dus niet het geval bij de hond van ts,hopenlijk komt de sleutel er via de natuurlijke weg vanzelf uit.Maar als waarschuwing,om ook honden niet met (knoopcel)batterijtjes te laten spelen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 16:49

anjali schreef:
Ik weet alleen iets van dit probleem bij kinderen.Wat heel erg gevaarlijk is,dat is het inslikken van batterijtjes.Want daar komt een bijtende giftige stof uit.Dit is dus niet het geval bij de hond van ts,hopenlijk komt de sleutel er via de natuurlijke weg vanzelf uit.Maar als waarschuwing,om ook honden niet met (knoopcel)batterijtjes te laten spelen.


Bedankt voor de tip :)

Batterijen heb ik eigenlijk nooit los in huis slingeren die liggen altijd netjes in een lade. Gelukkig luistert mijn hond bijna altijd en weet ze dat ze niets van de grond mag oppakken (behalve haar speeltjes dan). De sleutel van gisteren die moest ze oppakken, zo werkt het spelletje. Maar door haar enthousiasme en opwinding ging de sleutel de verkeerde kant op helaas :( .

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:20

Dat je hond het nog steeds niet uitgepoept heeft is normaal, de spijsvertering bij honden is 24-36 uur. Grotere honden hebben gemiddeld gesproken een iets langere darmtijd dan kleine honden.

Ter informatie.

janouk
Blogger

Berichten: 17876
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:28

Geen ontbijtkoek (peperkoek) voeren. Tegenwoordig zit er vaak sorbitol als zoetstof in ontbijtkoeken dat is giftig voor honden.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:00

Is ie er inmiddels uit TS?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 08:28

Mizora schreef:
Dat je hond het nog steeds niet uitgepoept heeft is normaal, de spijsvertering bij honden is 24-36 uur. Grotere honden hebben gemiddeld gesproken een iets langere darmtijd dan kleine honden.

Ter informatie.


Het is er inderdaad nog niet uit, hou haar wel heel erg goed in de gaten 3 keer per dag temperatuur op nemen. Ze heeft vanochtend gepoept maar daar was niets aan op te merken. Ook eet ze gewoon goed en drinkt ze nog steeds voldoende.

Maar ik heb mijn rust pas weer terug als de sleutel er weer uit is..

@ Janouk: De DA heeft mij gezegd de originele peperkoek te geven, sorbitol zit alleen in de zero variant. Heb dat namelijk gecheckt op de verpakking voor ik het aan haar gaf.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 13:00

Afbeelding

Yeeeyyy *\o/* *\o/*

Ze heeft zojuist de sleutel uitgepoept :D

Wat een opluchting.

Heb haar ontlasting ook goed in de gaten gehouden, maar doe dit sowieso altijd al. Gelukkig geen bloed bij de ontlasting. Alleen is ze nu wel loops geworden -O-

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:02

YAYYY de sleutel is terecht, toppie!!!

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:36

Ohhh meis wat fijn!!! Een zorg minder.

Anoniem

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:43

Gelukkig maar! Wat een gave hond ts! <3

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 14:01

Dank jullie :) Ben echt zo ontzettend opgelucht.. Nu eventjes geen sleutels meer :Y) .

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:02

Ze kijkt er ook heel trots bij :j

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:06

Fijn dat hij eruit is.

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:07

Wat een opluchting, phoe!
En wat een knapperd zeg <3

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:08

Knappe hond <3

Fijn dat de sleutel er uit is, wat een opluchting!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 14:08

ClauH schreef:
Ze kijkt er ook heel trots bij :j


Haha ja, toen ik de sleutel uit de poep had gevist wou ze hem meteen weer vast pakken :') . Dus ik denk dat ze er niet veel van heeft geleerd. Ik daarin tegen wel :Y)

Ze is wel wat rustig, maar ik denk dat t misschien aan het weer kan liggen of omdat ze loops is geworden. Maar ben ook sinds een week verhuisd dus misschien is het alles bij elkaar wat haar nu een beetje van slag maakt. Arme hond :(:)

Cavaletto

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:10

Goed nieuws! En wij mogen nu genieten van haar mooie (onschuldige) koppie ;)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 15:41

Dankjewel, ze is ook echt een pechvogel. 2 maanden terug is ze nog geopereerd aan haar kniebanden, daarna moesten ze nog een rotte hoektand er uit halen. Was echt bang dat ze weer geopereerd moest worden. En nu gaan we maar weer even met de loopsheid dealen, heb zelf altijd reuen gehad en Fenix is nu voor de 2e keer loops, dus als iemand daar nog handige tips & trics voor heeft :Y) .

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Hond heeft sleutel ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:48

Wat geweldig!! Superfijn!!

Ze heeft de sleutel netjes bewaard voor je :j :+

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:13

CharmingS schreef:
Dankjewel, ze is ook echt een pechvogel. 2 maanden terug is ze nog geopereerd aan haar kniebanden, daarna moesten ze nog een rotte hoektand er uit halen. Was echt bang dat ze weer geopereerd moest worden. En nu gaan we maar weer even met de loopsheid dealen, heb zelf altijd reuen gehad en Fenix is nu voor de 2e keer loops, dus als iemand daar nog handige tips & trics voor heeft :Y) .

tip: steriliseren.
Als je er niet wil mee fokken, dan reduceert sterilisatie voor de derde loopsheid de kans op mamatumoren aanzienlijk en maakt de kans op baarmoederontsteking bijna nihil. En uiteraard heb je dan het bloedverlies en andere ongemakken niet meer :+