Tekenbestrijding hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:16

Ow, bah! Ik heb echt een hekel aan teken. Ik vind ze vies en eng, wordt er echt helemaal naar van.

Wij wonen op de veluwe en het valt me ook op dat we hier meerdere soorten hebben.

Zelf blijven we echt op de paden en controleren heel goed, maar zoals gisteravons als ik ze heb gezien, word ik echt 6x wakker om te kijken en voelen. brrrr

Ik ben echt voor de natuur en anti gif, maar als ze ooit de teek zouden kunnen uitroeien, dan heel graag!

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 20:02

@Hannanas oww nee dat wist ik niet :( balen zeg!

dierenfan
Berichten: 9641
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:34

Brrrrr net half uur bos gehad. Wat rustiger deel op gezocht... Wat een enorm succes!!!

Zeker 100 teken later en 6 grondig gewassen honden en alles uit auto in wasmachine en zelf ook gedoucht en dat alles tijdens onweersbui mogen doen... Is alles moe, schoon en beetje teek vrij binnen

Scalibor banden al maand om inmiddels maar die afwerende werking is een flop hoor. Volgend jaar bravecto!!

Vanavond nog maar rondje teken controle dan zal wat over gebleven is wel vast zitten..

Wat een ellende die rot beesten!!!

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:58

ik voel ze gewoon kriebelen na het lezen van jou post! zijn echt poedersuiker, balen dat de scalibor niet helpt :(

dierenfan
Berichten: 9641
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:03

KarmaChansy schreef:
ik voel ze gewoon kriebelen na het lezen van jou post! zijn echt poedersuiker, balen dat de scalibor niet helpt :(


Je wil niet weten wat ik riep toen ik thuis de auto open deed en overal teken zag..... Eer ik ze uit de auto had was ik ook teek teek teek brrrrrr
Wassen buiten ik korte broek en shirt. Voeten bloot en zag de teken zo naar afvoer drijven. Horror voor mij!!

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 14:43

Ik gebruik de seresto band al een paar jaar. Loop elke dag in het bos. Mijn honden hebben sinds deze band echt geen teek meer gehad. En ze lopen altijd in de struiken. Vreemd dat ik hier verhalen hoor dat die niet werkt.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:17

dierenfan schreef:
Brrrrr net half uur bos gehad. Wat rustiger deel op gezocht... Wat een enorm succes!!!

Zeker 100 teken later en 6 grondig gewassen honden en alles uit auto in wasmachine en zelf ook gedoucht en dat alles tijdens onweersbui mogen doen... Is alles moe, schoon en beetje teek vrij binnen

Scalibor banden al maand om inmiddels maar die afwerende werking is een flop hoor. Volgend jaar bravecto!!

Vanavond nog maar rondje teken controle dan zal wat over gebleven is wel vast zitten..

Wat een ellende die rot beesten!!!


Ik raad je dan echt seresto aan! Nu al halen

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:18

Otti1977 schreef:
Ik gebruik de seresto band al een paar jaar. Loop elke dag in het bos. Mijn honden hebben sinds deze band echt geen teek meer gehad. En ze lopen altijd in de struiken. Vreemd dat ik hier verhalen hoor dat die niet werkt.


Hierboven is niet seresto he maar scalibor

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:26

ik verbaas me er over dat er dan zoveel teken op de hond lopen.
Ik woon ook op de Veluwe en kom dagelijks in het bos.
Als ik er 1 zie is het er ook echt 1 en niet meer.
Ik dacht dat dat het succes van de tekenbestrijding was....

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:36

Ik heb de seresto banden nu gekozen. Nog even omdoen, maar had de honden even gewassen.

Ik begrijp het soms ook niet....broer en zus, ene zwart, andere fawn en alleen de fawn heeft teken. Ze zijn even zwaar, eten hetzelfde, lopen op zelfde stukken....

Doe nu gewoon alleen in de winter dan een pipetje en va voorjaar de seresto. Ze komen weleens in water, maar het is het een of het ander.

Scalibor nooit gehad,omdat die niks tegen vlooien doet. Weleens getwijfeld over zo een hangertje.

dierenfan
Berichten: 9641
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 16:42

De mijne gaan mee naar werk. Dat is een pension dus ook altijd graag iets tegen teken en vlooien.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:11

Hier scalibor bandjes bij beide honden
Als ze Die om hebben zien we eigenlijk nooit meer teken op de honden

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:21

Maartje1990 schreef:
Otti1977 schreef:
Ik gebruik de seresto band al een paar jaar. Loop elke dag in het bos. Mijn honden hebben sinds deze band echt geen teek meer gehad. En ze lopen altijd in de struiken. Vreemd dat ik hier verhalen hoor dat die niet werkt.


Hierboven is niet seresto he maar scalibor


Klopt maar las eerdere berichten over de seresto.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 11:44

Dat was ik inderdaad, maar ik vermoed dat ik de mijne te lost had te zitten..

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:55

Hier gebruiken we simparica! Super fijn middel :)

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:27

Karnemelk of yoghurt! 3x in de week een scheutje, werkt als een tiet! :j

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:47

Hier werkt dat dus echt niet :n
Onze reu kreeg in zijn eerste anderhalve levensjaar Elke dag yoghurt en had gewoon teken

dierenfan
Berichten: 9641
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:36

Dag dag scalibor (€@)%((( banden. Mijn jongste van 1 jaar had klein wondje onder de band. Gelijk band uit maar breekt steeds verder open in zijn nek. Oftewel groot deel van zijn nek kapot, kaal, ontstoken...

Nu twijfel ik. Toch nog bravecto er in wat ik online opeens nergens meer te koop vind?? Of toch advantix pipetten. Niets doen is geen optie. Band is nu 5 dagen af.

De andere 5 geen huidklachten tot nu toe. Wel nog 4 teken weg mogen halen deze week

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:49

dierenfan schreef:
Dag dag scalibor (€@)%((( banden. Mijn jongste van 1 jaar had klein wondje onder de band. Gelijk band uit maar breekt steeds verder open in zijn nek. Oftewel groot deel van zijn nek kapot, kaal, ontstoken...

Nu twijfel ik. Toch nog bravecto er in wat ik online opeens nergens meer te koop vind?? Of toch advantix pipetten. Niets doen is geen optie. Band is nu 5 dagen af.

De andere 5 geen huidklachten tot nu toe. Wel nog 4 teken weg mogen halen deze week


Bravecto is nogsteeds te verkrijgen, alleen is het alleen op recept van een dierenarts verkrijgbaar en zul je het waarschijnlijk bij je dierenarts moeten aanschaffen. Bravecto werkt heel goed, zou het ook zo aan mijn eigen honden geven als ik die had :)

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:52

Ik koop al mijn ontworming/ontvlooiing gewoon bij de dierenarts

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:00

Ik gebruik ook seresto en ben er erg tevreden over.

Enige nadeel -voor mij- is dat het circa 9 maand meegaat en ik dat totaal niet bij hou.... ik probeer na 8 maand al te wisselen maar ja regelmatig ''even gauw'' de hond wassen terwijl dat nu juist weer de werking verkort.

Kortom,eigenlijk zou ik gewoon na 7 a 8 maand moeten wisselen. O:)

Ga nu gelijk weer bestellen op agradi (met korting) want gisteren hing er wel een teek aan hem terwijl we dat nooit eerder hebben gehad. Kortom,band is op en ik ga nu proberen om het op de kalender te schrijven wanneer er weer een nieuwe besteld moet worden :+

Steppe

Berichten: 2800
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:02

Vorig jaar mei werd onze hond ziek dus van alles onderzocht ook op Babesia en Leishmania bleek hij Babesia te hebben dus ervoor behandeld.
We gingen erna op vakantie dus Scalibor om gedaan maar in combi met af en toe zwemmen voor onze hond geen succes hij kreeg enorme rode uitslag vooral op zijn hals.
Dit jaar 1x advantix gebruikt maar we vertrekken weer naar Frankrijk dus ja wat is wijsheid?

Het valt me ook op dat deze hond veel sneller teken heeft dan onze vorige hond en die kreeg eigenlijk nooit wat teken teken en vlooien.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:07

Ik woon in een heel teek rijk gebied, en heb allemaal honden met dikke vachten had er VectraD3 opgedaan ik dacht dus enkel voor vlooien maar blijkbaar werkt het ook voor teken,ze hebben tot mijn grote verbazing nog geen teek opgelopen.Je kan het bij Ranzijn of via een da kopen. Ik gebruikte normaal altijd advantix als ik naar het buitenland gaat maar ik houd het nu op de Vectra.

XxDiandraxX

Berichten: 3999
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:09

DeBuurvrouw schreef:
Ik gebruik ook seresto en ben er erg tevreden over.

Enige nadeel -voor mij- is dat het circa 9 maand meegaat en ik dat totaal niet bij hou.... ik probeer na 8 maand al te wisselen maar ja regelmatig ''even gauw'' de hond wassen terwijl dat nu juist weer de werking verkort.

Kortom,eigenlijk zou ik gewoon na 7 a 8 maand moeten wisselen. O:)

Ga nu gelijk weer bestellen op agradi (met korting) want gisteren hing er wel een teek aan hem terwijl we dat nooit eerder hebben gehad. Kortom,band is op en ik ga nu proberen om het op de kalender te schrijven wanneer er weer een nieuwe besteld moet worden :+



Kleine puntje, seresto werkt 7 a 8 maanden dus dan ben je zoiezo elke keer te laat met vervangen.

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Tekenbestrijding hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:19

Ik laat seresto hele jaar zitten. Doe maart/april een nieuwe om.