Bosrijke omgeving, katten en teken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_deB

Berichten: 8267
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Bosrijke omgeving, katten en teken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 13:23

Beste bokkers,

Wij wonen nu een week of 9 in ons nieuwe huis, sinds een week of 3 mogen onze katten naar buiten.
We wonen vrijstaand, er staan ontzettend veel bomen/struiken in onze tuin. Bosrijk mag het wel genoemd worden.
We hebben 2 langharige katten en 1 kortharige kat.
Na dag 2 buiten hebben we al de eerste teken verwijderd bij de langharige katten.
Zojuist heb ik er weer 3 verwijderd bij de ene langharige, waarvan 2 geheel en bij 1 is helaas de kop al achtergebleven.

Hoe doen andere mensen dat in een soortgelijke situatie?
Dagelijks helemaal nalopen van alle katten zit er niet in en al zouden we dat doen missen we er vast nog wel een paar gezien de lange vachten..

Helpt anti teek spul bijvoorbeeld afdoende?
Ze worden ontvlooid met frontline combo wat ook anti teek is volgens de verpakking. Laatste keer was november 2017.
Ik ben nooit heel punctueel geweest met ontwormen/ontvlooien omdat ze voor dit huis alleen in onze tuin kwamen en die was afgeschermd dus ze kwamen ook niet in aanraking met andere katten/honden e.d.
Meestal kwam het neer op 2x per jaar ontwormen en 2x per jaar ontvlooien.

Ik ben van plan om ze binnenkort weer te ontwormen en ontvlooien (beide doe ik met pipetten dus moet 2 weken tussen zitten).
Kan ik nog iets anders doen of is het accepteren dat ze teken zullen hebben en dat we sommige zullen missen?

Groetjes Karin

Bloemetje75
Berichten: 1991
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Bosrijke omgeving, katten en teken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:44

Ik zweer bij seresto bandjes! Helpen echt maanden lang tegen vlooien en teken. Helaas is een van mijn katten allergisch voor het bandje (krijgt soort hooikoorts griep vrschijnselen die weg zijn paar uur na afdoen bandje). De andere doen het super er mee. Zowel kortharig, als erg dikke kortharige vacht als mijn kruising pers en ook de Main Coon en Noorse Boskat gaan prima.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:27

Citaat:
Ze worden ontvlooid met frontline combo wat ook anti teek is volgens de verpakking.

Alleen is het vervelende dat het maar 2 à 3 weken tegen teken werkt, terwijl het gemaakt is om 1x per maand te geven.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:28

De Bravecto pipet werkt echt heel goed tegen teken. En werkt ook gelijk 3 maanden.