Wij hebben een Beagle van 10 maanden, die natuurlijk dol is op eten. Nu moet zij af en toe in de bench als wij weg zijn, dat is nooit langer dan 4 a 5 uurtjes ( en dat is zeldzaam, eerder rond 2 a 3 uurtjes ) maar dan zou ik haar graag wat te kauwen geven. Eerder kreeg ze kauwbotten in een boneguard maar na dat ze vandaag bijna stikte doordat ze een stukje had afgebeten, ( en er daarna nog 4 of 5 stukken vanaf beet ) heb ik besloten dat ze die dus niet meer zonder toezicht krijgt.
Nu is mijn vraag eigenlijk, bestaat er iets als veilig kauwmateriaal waar ze zonder toezicht op kan kauwen? Zo niet, wat zou ik haar dan te doen kunnen geven in de bench? Ze heeft wel speelgoed zonder pieper, dat bijna niet kapot te krijgen is in de bench.
Suggesties over haar uit de bench laten hoef ik niet. Neela eet alles op, kan de prullenbak open krijgen en maakt van alles kapot als ze zich verveeld. Wij proberen haar wel echt fysiek en geestelijk moe te maken voor we gaan maar je weet het toch nooit zeker hoelang ze dan slaapt.
Ik heb helaas nog geen veilig kauwmateriaal gevonden dat ik zonder toezicht durf te geven.
Het enige dat "heel" blijft is een Kong. Die vul ik met brokjes of wat smeerworst als ik wegga. Speelgoed gaat hier ook kapot. Mijn hond is 15 maanden.
Nylabone gaat ook kapot en wordt vlijmscherp, dus die durf ik ook niet meer te geven.
Het enige dat in het begin wel goed gaat zijn "Antlers" van FarmFood. Dan geef ik de hele, dus niet door de midden gezaagd en die krijgt hij pas binnen een paar dagen stuk.
[***] al stuk na een paar dagen de mijne doen er al een half jaar mee
Anoniem
Geplaatst: 15-04-18 20:27
KarmaChansy schreef:
[***] al stuk na een paar dagen de mijne doen er al een half jaar mee
Ja echt! Hij eet ze niet helemaal op, maar aan de punten krijgt hij er wel stukjes af en dan worden het vlijmscherpe punten. Ik zaag (of meestal mijn man) hem dan weer vlak.
Meert
Geplaatst: 15-04-18 21:31
Bedoel je dat je hond stukken van de boneguard zelf heeft afgebeten of van het bot wat bij de boneguard hoort? Ik vond de boneguardbotten te zacht en koop andere kauwdingen zoals runderkophuid en boor daar een gat in. Ondanks de boneguard geef ik die van mij niets om op te kauwen als ik er niet bij ben.
Een kong is opzich veilig, maar als je een goede kauwer of knager hebt, dan is niks eigenlijk ‘veilig’ wat je zonder toezicht kan geven.
Koda heeft altijd knuffels, kong en ander speelgoed bij hem in de bench liggen, maar hij doet er dan ook niks mee dan erop slapen of aan ons geven om te spelen, uit zichzelf gaat hij er niet aan zitten.
Het enige idd wat wij gaven was een gevulde Kong. Daar was ze dan even zoet mee en viel vervolgens in slaap.
madelonvdw
Geplaatst: 15-04-18 22:46
Bij ons krijgt ze ook t een stuk hoor: antlers. Ze vindt t heerlijk om erop te knauwen en gaat hier al drie maanden mee. T is redelijk duur maar zij is daardoor gestopt met vanalles slopen omdat ze die bijtdrift had. Dat was het bij ons wel waard.
kiwiwitje
Geplaatst: 15-04-18 22:49
Ik geef eigenlijk niks eetbaars zonder toezicht. Ze hebben ook geen speelgoed oid in de bench. Alleen een kussen. Meestal als ze de bench in gaan krijgen ze een koekje of een snack die met een paar minuten op is. En dan gaan we weg als ik zeker weet dat t op is.
Antlers vind ik ook fijn Nu is die van mij geen enorme knager, en de antler die ze als puppy kreeg is uiteindelijk kwijtgeraakt maar anders had ze hem nu 6 jaar later nog steeds
Onbeheerd geef ik zachtere dingen als runderoren, maar ook bv long. Die laatste is wel heel snel op.