Kleine kattenbak, waar vind je die?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nontie

Kleine kattenbak, waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 14:55

De titel zegt het al.
Ik heb werkelijk heel internet al afgezocht, dacht uiteindelijk een gevonden te hebben bij bol.com. Is die niet meer leverbaar...

Ik zoek een kattenbak die op zijn langst 43 cm is.
Dat is ook echt de uiterste max! (En liefst met een kap.

Ja dan is natuurlijk jullie vraag waarom, nou dat zal ik laten zien:

Ik wil graag mijn kattenbak verbergen voor het oog en heb na actief pinteresten dit kastje bij de Ikea opgehaald. Alleen is de binnenkant van het kastje max 43 cm en mijn kattenbak 50. Ja niet helemaal over nagedacht dus :=
Afbeelding

Nu denken jullie natuurlijk; waarom heb je het grote kastje dan niet gekocht? Nou omdat die te groot is voor onze woonkamer :+

Hebben jullie nog tips waar ik zou kunnen zoeken?
Liefste dus een bak met kap, maar zonder is ook prima dan plakken we de binnenkant van het kastje dicht

meniekske

Re: Kleine kattenbak, waar vind je die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:01

Heb je al eens bij Zooplus gekeken?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:05

Dan heb je hopelijk een klein katje lopen? Anders is het wel sneu, zon klein bakje...

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:07

Ik gebruikte gewoon een afwasteiltje als kattenbak.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:08

Misschien helpt het om te zoeken op kittenbak of showkattenbak :)

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:11

Ik heb een kleine kat maar zou er niet aan denken om haar een bak kleiner dan de standaard maten te geven. Je moet nog kunnen draaien en voldoende plek hebben om comfortable haar behoefte te doen.

Je kan dit idee toch toepassen op eender welk kastje?

EDIT: Ik ken de binnenmaten niet - maar mogelijk is deze een optie:
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70204923/
Laatst bijgewerkt door FatCat op 15-04-18 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 15:15

Kan de discussie over dat het te klein is of wat dan ook aub privé gehouden worden?
Ik ben op zoek naar een kattenbak niet naar relnichten. Dankjewel.

meniekske schreef:
Heb je al eens bij Zooplus gekeken?

Jep.. niks gevonden, zelfs de corner is op zijn diepst 56 in de diagonaal en dat past ook net niet..

@Jodie_ op kittenbak kan ik ook niks vinden, laat Google alleen maar gewone bakken zien omdat ie denkt dat ik een tikfout maak :+
Showbak ga ik eens op zoeken Dankje!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:26

Zelf een plastic bak kopen bij de Blokker?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:28

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:31

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:37

Mag ik je alsjeblieft het advies geven dit niet te doen?
Tenzij je echt een makkelijke kat hebt, of ter compensatie een andere bak ergens anders neerzet.

Een te kleine bak kan zoveel ellende geven en niet alleen wb plassen naast de bak, maar ook qua hygiëne.
Want met een bak van max 40 cm sta je minstens elke dag de poepjes en klonten eruit te scheppen.
Anders staat je dier in zn eigen hoopjes te graven.

Bij de action/hornbach/praxis verkopen ze zwarte 'kratten' die zijn 40 cm.
Die zou je kunnen bewerken tot kattenbak.
Heb er hier 2 staan voor als je een foto zou willen welke bakken ik bedoel.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:41

Ik gebruik gewoon een afwasbak.... In allerlei formaten te verkrijgen.
De mijne is vierkant, dat geeft meer oppervlakte dan langwerpig.

Ik haal twee keer op een dag de hoopjes eruit en het grit is behoorlijk diep. Geen problemen met ernaast gaan meegemaakt.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 15:43

Lusitana schreef:
Ik gebruik gewoon een afwasbak.... In allerlei formaten te verkrijgen.
De mijne is vierkant, dat geeft meer oppervlakte dan langwerpig.

Ik haal twee keer op een dag de hoopjes eruit en het grit is behoorlijk diep. Geen problemen met ernaast gaan. meegemaakt.

Daar had ik nog niet eens aan gedacht! Dat is wel een goeie, dan is ook de volledige breedte en lengte gebruikt natuurlijk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:44

En een stuk goedkoper, en in alle kleuren uit te zoeken...

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:45

Denk dat het wel krap word voor een kat met mogelijk onzindelijkheid tot gevolg.
Kan je het wel relnichten noemen maar zou eerder goed advies ter harte nemen.
Wat is dat toch met mensen dat het comfort van een kat minder belangrijke is dan het interieur....

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:56

Een wasbak is zeker geen gek idee -teminste als je iets vind voor de volledige oppervlakte 43x43. Dan zit je kwa oppervlak op hetzelfde als een standaard kleine bak (maar dan ook echt wel de kleinste)

Ik zou me dan wel zorgen maken over de geur. Ook al plak je de binnenkant af, je zit echter nog steeds met een opening. Met een bak met kap heb je het plastieken deurtje en de filter. Dat maakt echt wel een verschil.

Je opmerking van relnichten vond ik niet gerechtvaardigd. Mensen denken hier oprecht met je mee. Een te kleine kattenbak kan voor zoveel ellende zorgen, met een beschadigd kistje, vloer en gefrustreerde kat als gevolg. Wij zeggen dit niet gewoon om moeilijk te doen...

Waarom niet gewoon verder kijken naar een kastje met betere afmetingen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:14

Geur?
Als je de bak elke dag netjes schoonmaakt en goed klontend grit gebruikt ruik je niets. :)

Ook wel beetje afhankelijk wat de katten te eten krijgen. Hier 1 vers vlees en 1 op goede brok. Maar van supermarktbrokken of vlees gaan ze zeker meuren.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:20

nafkedemi schreef:
Denk dat het wel krap word voor een kat met mogelijk onzindelijkheid tot gevolg.
Wat is dat toch met mensen dat het comfort van een kat minder belangrijke is dan het interieur....

Ja, TS heeft gelijk een rare manier van praten met "relnichten", nou, dan maar, maar bij mij staat welzijn van dieren voorop, niet precies zo een kastje vinden en dan moet de kat maar poepen en piesen in een veel te kleine bak...

Straks een topic van "help mijn kat is onzindelijk" :')

Ik zou meezoeken, maar de toon van Ts is nou niet bepaald briendelijk dus laat maar :+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:38

Wat doen jullie toch raar, mijn kat gaat gewoon op een afwasbak van 34 cm x 34cm.
Dat het stinkt terwijl hij poept lijkt me normaal maar dat is toch ook zo weer weg als hij het begraven heeft? Alsof je zelf nooit een scheet laat....
Als je zorgt dat er geen drollen in bljven liggen en regelmatig grit verschoont, gaan ze er heus niet naast. Dat is een gevolg van niet schoonhouden, maar niet van een te kleine bak.
En 43 cm in het vierkant is al helemaal niet als te klein. Dat heeft een grotere oppervlakte dan een langwerpige van 50cm x 30cm, al lijkt die veel groter....

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 20:32

SweetVanille schreef:
nafkedemi schreef:

Ja, TS heeft gelijk een rare manier van praten met "relnichten", nou, dan maar, maar bij mij staat welzijn van dieren voorop, niet precies zo een kastje vinden en dan moet de kat maar poepen en piesen in een veel te kleine bak...

Straks een topic van "help mijn kat is onzindelijk" :')

Ik zou meezoeken, maar de toon van Ts is nou niet bepaald briendelijk dus laat maar :+

Mochten jullie twijfelen aan de zindelijkheid en het welzijn van mijn kat nodig ik jullie graag uit voor een kop koffie en dan zal je het meest vrolijke dier zien rondhuppelen.
Ik heb boven nog een grote kattenbak en de meeste behoeftes doet ze sowieso buiten. Daar komt bij dat ze kwalitatief goed en vers diervoeding krijgt dus haar ontlasting is 10x minder en stinkt 100x minder als alle whiskas poekies in de omgeving. De bak in de woonkamer is puur voor nood als ze een keer niet naar buiten kan.

Sorry hoor dat ik niet mijn hele levensverhaal van mijn kat in de OP gooi. Er worden gelijk conclusies getrokken die helemaal nergens op slaan en daar wordt ik gewoon pissig om ipv dat er eerst naar een situatie gevraagd wordt.

Maar ik heb dé oplossing zoals ik het wil al via pb gekregen dus de discussie kan nu gesloten worden, fijne avond.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 22:11

nontie schreef:
Ik heb boven nog een grote kattenbak en de meeste behoeftes doet ze sowieso buiten. .

Had je dit er gewoon even bijgezet in de OP of na de eerste reacties, had je de andere reacties kunnen vermijden.

Is het zo raar, op een forum waar dierliefhebbers zitten, we je wijzen op de mogelijk negatieve impact? Voor het zelfde geld was het voor een binnenkat, die verder geen andere kattenbak had.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 08:02

FatCat schreef:
nontie schreef:
Ik heb boven nog een grote kattenbak en de meeste behoeftes doet ze sowieso buiten. .

Had je dit er gewoon even bijgezet in de OP of na de eerste reacties, had je de andere reacties kunnen vermijden.

Is het zo raar, op een forum waar dierliefhebbers zitten, we je wijzen op de mogelijk negatieve impact? Voor het zelfde geld was het voor een binnenkat, die verder geen andere kattenbak had.

Ik vind het raar dat iedereen gelijk van het ergste uit gaat ipv dat er netjes gevraagd wordt of er nog een andere bak is en/of ze buiten komt. Maar nee mijn kat is gelijk onzindelijk en ik ben een dierenbeul.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:04

lezen is ook een kunst......
MOGELIJK onzindelijkheid tot gevolg

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 08:06

nafkedemi schreef:
lezen is ook een kunst......
MOGELIJK onzindelijkheid tot gevolg

Net als vragen :(:)