Poes bevallen van 1 kitten, harde buik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kistaah

Poes bevallen van 1 kitten, harde buik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 19:19

Hoi allemaal,

Afgelopen dinsdag is mijn poes van 1,5 jaar bevallen van 1 kitten (overigens een ongelukje..). De geboorte ging soepel en ook de nageboorte kwam er uit. Moeder en zoon maken het goed; zien er goed uit, eten goed, drinken goed. Echter voelt de buik van moeder poes op 1 plek nog hard. Dit gedeelte kan je ook "vastpakken"en zou zo het formaat van nog een kitten kunnen hebben. Nu weet ik dat katten nog wel tot twee dagen later kunnen bevallen, maar we zijn dus nu inmiddels vier dagen verder. Of wellicht is een het een dode kitten? Maar dan zouden we nu ook wel wat moeten merken aan moeder poes of niet? Of kan dat harde wat we voelen ook iets anders zijn? Moet ik het laten controleren door de dierenarts? Nogmaals, moederpoes oogt fit, beweegt goed; lijkt nergens last van te hebben.

En stel dat het ook jullie advies is om even naar de DA te gaan, dan moet ik de geboren kitten ook even meenemen toch? Of moet ik de DA hier thuis laten komen? Ik heb echt 0 ervaring hiermee dus alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken

dieseltje

Re: Poes bevallen van 1 kitten, harde buik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:21

Ik zou inderdaad de DA even raadplegen. Of thuis laten komen (meest rustige) of anders naar de praktijk en dan de kitten meenemen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:23

Ik zou direct de DA bellen en daar al deze vragen stellen, ook met betrekking tot wat je met de kitten moet als ze graag de moederpoes willen zien.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:26

Had ze gisteren dus voor het weekend al laten röntgenen... sowieso ben ik voor röntgen foto laten maken in de 1 a 2 weken voor de bevalling

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:28

Zsm de dierenarts raadplegen. Voor hetzelfde geld zit er nog een (dood) kitten is of is er iets gaan ontsteken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:30

Dierenarts bellen/ raadplegen.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 20:21

Naar de dierenarts gaan. Röntgenfoto kan duidelijkheid verschaffen. Dit kan thuis niet. Ook als het mis is en ze een keizersnee moet is dat alleen in de kliniek te doen.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:44

Hoe gaat het nu met de kat?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:45

Ts, dit vraag je toch niet op een forum?!
Je had al veel eerder bij de dierenarts moeten staan. -O-