Afgelopen dinsdag is mijn poes van 1,5 jaar bevallen van 1 kitten (overigens een ongelukje..). De geboorte ging soepel en ook de nageboorte kwam er uit. Moeder en zoon maken het goed; zien er goed uit, eten goed, drinken goed. Echter voelt de buik van moeder poes op 1 plek nog hard. Dit gedeelte kan je ook "vastpakken"en zou zo het formaat van nog een kitten kunnen hebben. Nu weet ik dat katten nog wel tot twee dagen later kunnen bevallen, maar we zijn dus nu inmiddels vier dagen verder. Of wellicht is een het een dode kitten? Maar dan zouden we nu ook wel wat moeten merken aan moeder poes of niet? Of kan dat harde wat we voelen ook iets anders zijn? Moet ik het laten controleren door de dierenarts? Nogmaals, moederpoes oogt fit, beweegt goed; lijkt nergens last van te hebben.
En stel dat het ook jullie advies is om even naar de DA te gaan, dan moet ik de geboren kitten ook even meenemen toch? Of moet ik de DA hier thuis laten komen? Ik heb echt 0 ervaring hiermee dus alle tips zijn welkom. Alvast bedankt voor het meedenken
Naar de dierenarts gaan. Röntgenfoto kan duidelijkheid verschaffen. Dit kan thuis niet. Ook als het mis is en ze een keizersnee moet is dat alleen in de kliniek te doen.