Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Heb je al een eliminatie dieet gedaan? Zo zijn wij er bij onze kat met diaree achter gekomen dat hij allergisch is voor kip
Wij zijn begonnen met de brokken van Macs mono proteïne paard. Nu zijn we langzaam de konijn variant aan het toevoegen en dat lijkt ook goed te gaan.
Als je kat diaree blijft houden met het voer van de dierenarts is dat gewoon niet het goede voer.
kiwiwitje schreef:Ik zou t beide niet doen. De meeste dieren gaan juist aan de dunne van iets eten wat ze normaal niet eten. Al geirriteerde darmen iets geven wat ze normaal niet gewend zijn, geeft vaker problemen.
Ik zou als je natvoer voert van haar huidige voer, daar wat psylliumvezels doorheen roeren.
Kun je in de meeste supermarkten wel krijgen. En anders vast bij t kruidvat.
SnuitjeLove schreef:kiwiwitje schreef:Ik zou t beide niet doen. De meeste dieren gaan juist aan de dunne van iets eten wat ze normaal niet eten. Al geirriteerde darmen iets geven wat ze normaal niet gewend zijn, geeft vaker problemen.
Ik zou als je natvoer voert van haar huidige voer, daar wat psylliumvezels doorheen roeren.
Kun je in de meeste supermarkten wel krijgen. En anders vast bij t kruidvat.
Ik lees op internet dat psylliumvezels de ontlasting zachter maakt, dat lijkt me juist niet de bedoeling.
Roodvos schreef:Ik heb recent, op recept dierenarts, psyllium gevoerd aan een kat.
Ik vond dat behoorlijk heftig effect hebben op de ontlasting. Ik zou dat niet zomaar zonder indicatie durven geven.
Wat je wel nog kan proberen is probiotica. Fortiflora van Purina.
Dat kan en mag je langdurig geven.