Wij hebben een hond, die uiteraard ook los in onze tuin loopt. Onze achtertuin grenst aan 'n soort modderpaadje met daarachter sloot. Geen wandelpad, het is echt modder en onkruid, maar soms lopen er wel mensen achterlangs. Al een tijdje loopt er dagelijks een kerel met een hond, die hij altijd los heeft lopen. Vrij irritant want die hond gaat dan uitgebreid snuffelen bij onze poort en blaffen naar onze hond als die buiten loopt (die dan ook terugblaft). Maar goed, prima joh. Hij ergert zich er meer aan dan ik.

Nu zijn we vandaag bezig in de tuin, dus de poort stond open. Onze hond was gelukkig binnen met de hordeur dicht. Komt die andere hond, een jonge mechelaar(kruising) denk ik, zo de tuin in rennen! Onze hond ging achter de deur door 't lint, en wij probeerden die hond weg te houden bij de deur. De eigenaar? Deed niks, zei niks, stond bij de poort toe te kijken hoe wij zijn hond probeerden weg te sturen.

Ik snap dat niet hoor.

Hebben jullie ook wel eens dat soort incidenten gehad? Waarbij de eigenaar suf toekijkt en niks doet? Of ben je zelf wel eens die eigenaar geweest en kan je 't uitleggen?