Inmiddels heb ik een vaste baan voor 28 uur per week, dichtbij huis. Daarnaast nog mijn eigen bedrijf maar hierbij kan hij mee. Dus vonden wij dat ik voldoende tijd over hield voor een hond.
Eigenlijk wilde ik een werkhond pup, maar omdat ik geen lange periode vrij kan krijgen van mijn werk was dat geen optie.
Mijn ouders hebben een aantal maanden terug een hond geadopteerd uit Rusland. Ze zijn heel goed begeleid en voorgelicht door de stichting dus hebben ze mij die ook aangeraden.
Meteen toen ik op de site keek werd ik verliefd op Ripli. Toen nog met enkel positieve beschrijving. Hij paste precies bij wat ik wilde; in huis super rustig, buiten actief, erg speels en enthousiast voor lange wandelingen. Een hond die overal mee naar toe kon met zn baas.
Maar mijn vriend zag het toentertijd nog niet zitten, dus Ripli kwam er niet.
Wel bleef ik hem volgen. Hij werd steeds geadopteerd, maar door uiteenlopende redenen weer teruggebracht. Inmiddels was hij 4 huisjes verder (in 3,5 maand) en begonnen er problemen te ontstaan; te waaks, happen naar vreemden, niet netjes aan de lijn lopen, op konijnen jagen, niet om kunnen gaan met kinderen of bezoek etc.
Voor degene die het interessant vinden hier de ‘advertentie’ van vorige week:
http://www.mymartin.eu/ripli/

Na nog een keer thuis erover gehad te hebben zijn we dinsdag gaan kijken.
We zagen een super lief, klein, zacht hondje die heel graag aandacht wilde. Ook met hem gewandeld en daar werd duidelijk dat er nog veel tijd in opvoeding en training zouden gaan zitten. Hij trok vreselijk aan de riem, commando’s kent hij wel, maar hij kijkt de andere kant op en negeert het volledig.
Toch besloten we ervoor te gaan. In overleg hebben we besloten dat we het een week of 6 in ieder geval gaan proberen.
We hebben een aantal dingen die hij perse moet leren; kinderen accepteren, veilig los kunnen lopen en komen als je hem roept, netjes meelopen aan de riem, visite in huis...
Hier gaan we hard aan werken en verder zien we wel hoe ver hij komt

Gisteren heb ik hem opgehaald

Het lijkt mij leuk om zijn vorderingen hier bij te houden zodat we zijn (hopelijke) groei kunnen zien.