[VOLG] Ripli; de wolf in schaapskleding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

[VOLG] Ripli; de wolf in schaapskleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 10:34

Ik wilde al jaren lang een hond, maar omdat ik geen vast werk had en vriendlief er niet volledig achter stond bleef het alleen maar bij dromen.
Inmiddels heb ik een vaste baan voor 28 uur per week, dichtbij huis. Daarnaast nog mijn eigen bedrijf maar hierbij kan hij mee. Dus vonden wij dat ik voldoende tijd over hield voor een hond.

Eigenlijk wilde ik een werkhond pup, maar omdat ik geen lange periode vrij kan krijgen van mijn werk was dat geen optie.
Mijn ouders hebben een aantal maanden terug een hond geadopteerd uit Rusland. Ze zijn heel goed begeleid en voorgelicht door de stichting dus hebben ze mij die ook aangeraden.

Meteen toen ik op de site keek werd ik verliefd op Ripli. Toen nog met enkel positieve beschrijving. Hij paste precies bij wat ik wilde; in huis super rustig, buiten actief, erg speels en enthousiast voor lange wandelingen. Een hond die overal mee naar toe kon met zn baas.
Maar mijn vriend zag het toentertijd nog niet zitten, dus Ripli kwam er niet.
Wel bleef ik hem volgen. Hij werd steeds geadopteerd, maar door uiteenlopende redenen weer teruggebracht. Inmiddels was hij 4 huisjes verder (in 3,5 maand) en begonnen er problemen te ontstaan; te waaks, happen naar vreemden, niet netjes aan de lijn lopen, op konijnen jagen, niet om kunnen gaan met kinderen of bezoek etc.

Voor degene die het interessant vinden hier de ‘advertentie’ van vorige week:
http://www.mymartin.eu/ripli/

Afbeelding

Na nog een keer thuis erover gehad te hebben zijn we dinsdag gaan kijken.
We zagen een super lief, klein, zacht hondje die heel graag aandacht wilde. Ook met hem gewandeld en daar werd duidelijk dat er nog veel tijd in opvoeding en training zouden gaan zitten. Hij trok vreselijk aan de riem, commando’s kent hij wel, maar hij kijkt de andere kant op en negeert het volledig.

Toch besloten we ervoor te gaan. In overleg hebben we besloten dat we het een week of 6 in ieder geval gaan proberen.
We hebben een aantal dingen die hij perse moet leren; kinderen accepteren, veilig los kunnen lopen en komen als je hem roept, netjes meelopen aan de riem, visite in huis...
Hier gaan we hard aan werken en verder zien we wel hoe ver hij komt :)

Gisteren heb ik hem opgehaald :D
Het lijkt mij leuk om zijn vorderingen hier bij te houden zodat we zijn (hopelijke) groei kunnen zien.

Afbeelding

Afbeelding

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:44

Wat een leukerd zeg! Goed dat je nagedacht hebt over de dingen die je hem wilt leren en of het realistisch is.

Ik heb ook een herplaatser die wat 'dingetjes' had, maar idd over nagedacht of ik dat kon rechtbreien of dat het te moeilijk zou worden.

Succes met je wolfje!

Minoes

Re: [VOLG] Ripli; de wolf in schaapskleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:19

Leuke hond! Jammer dat hij keer op keer terug gebracht is..
Zo'n hond heeft waarschijnlijk al genoeg meegemaakt en raakt dan ook nog eens steeds alles kwijt.

Fijn dat jullie hem een kans willen geven. Heel veel succes!

Heb aub ontzettend veel geduld en beloon zelfs de kleine dingen.
Bevestiging is erg belangrijk. Al helemaal voor een herplaatser!

Loslopen is over het algemeen wel een dingetje bij de meeste herplaatsers. Dus daar zou ik zo lang mogelijk mee wachten :)

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:27

Wat leuk dat jullie hem een kans willen geven, ik volg graag zijn vooruitgang.

Ik ben groot hondenfan maar heb er nog geen ervaring mee maar wat ik mij afvraag, als het echt jouw hondje word en hij gaat steeds overal met jou mee naartoe. Ben je niet bang dat hij dan beschermend over jou wordt tegenover je vriend, omdat hij zoveel bij jou is? Omdat je ook aangeeft dat je vriend in eerste instantie al niet heel positief was tegenover een hond, en ook deze hond stond? Nogmaals ik heb er geen ervaring mee maar ik vroeg me het gewoon af, niks verwijtend o.i.d.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:00

Leuk dat je deze hond een kans geeft! Als je zijn slechte kantjes eruit krijgt denk ik dat het een hele fijne hond wordt! Ik volg mee :) .

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 19:26

We belonen hem idd voor alles wat die goed doet :) aan de andere kant proberen we wel zo consequent mogelijk te zijn; op zn kussen of in de bench liggen (niet op de bank) niet trekken aan de riem en komen als we roepen.

Helaas is hij wel helemaal van de leg door de konijnen in de tuin. Hij wil alleen nog maar naar huis met wandelen en hij pakt geen rust meer in de woonkamer sinds hij ze gezien heeft. Even weekje aankijken anders moet ik ze misschien verplaatsen...

Mijn vriend is er in huis wel echt gek mee hoor :) dus ik denk dat dat wel goed komt. Alleen dagelijks wandelen gaat hij niet doen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 00:43

Vandaag moesten mijn vriend en ik allebei werken. Dus Ripli moest de hele dag alleen blijven. Hij zat nu nog in de bench, als hij een beetje gewend is willen we dat hij gewoon los in de woonkamer kan. Maar hij heeft het heel goed gedaan, lekker geslapen en zelfs toen ik thuis kwam bleef hij rustig en stil liggen.

Twee keer een tijd bij de konijnen gezeten om hem te leren dat dit normaal is en hij niet helemaal uit zn plaat hoeft te gaan.
Maar het is een heel gevecht om hem de tuin uit te krijgen, bij de konijnen weg.

Mijn vriend heeft een beetje wild met hem gespeeld. Dit gaan we voorlopig niet meer doen, want nu is hij steeds aan het bijten naar mijn vriend.. hebben wij weer wat geleerd..

Met de katten gaat het wel heel goed. Ripli toont weinig interesse in ze gelukkig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding