Om maar gelijk even met de deur in huis te vallen. Het welzijn van deze(/mijn) diertjes staat altijd bovenaan.
Ik noem dit een projectje maar dat is wellicht niet helemaal de goede benaming. Blijf vooral doorlezen!
Volg je ook mee?
Al een flinke periode ben ik bezig met mijn kennis te verbreden omtrent de Roborovski Dwerghamster.
Wellicht weten een aantal van jullie al dat ik een kleinschalige Hamstery heb met Russische Dwerghamsters.
Echter heb ik 'vroegaah' altijd wel een koppeltje Robo's gehad en ook in de Dierenspeciaalzaak
waar ik werk 'verzorg' ik een koppeltje Robo's. Vandaar ook mijn Hamsterscaping verblijven haha.
Toch liep ik ergens tegen aan. De kennis omtrent Robo's.
En dan bedoel ik niet echt de kennis om wat voor hamster het is. Maar om in wat voor huisvesting
ze goed gehouden kunnen worden in combinatie als koppel zijnde of grotere groepen.
Voorheen werd altijd verteld; zo klein mogelijk. Ik kan mij haast niet voorstellen dat dit de manier is ....
Ja, vergelijken met het wild kunnen we inderdaad niet. Daar kan een zwakkere zelf maken dat ie weg komt ..
maar het moet toch ook anders kunnen?
Zodoende, mijn 'project'. Meer informatie kun je hier vinden: http://www.hamsterypurecolour.nl/project-robo/
Omdat er steeds meer hamster-liefhebbers hier op Bokt naar voren komen leek het mij leuk om ook jullie mee te nemen in dit avontuur.
Stel gerust je vragen! De Roborovski (of überhaupt hamsters) is niet vreemd voor mij en ik beantwoord graag jullie vragen.
Afgelopen zondag was de Exoknaag April 2018 in Houten. Dit is een plek waar vele fokkers bij elkaar komen om dieren uit te wisselen.
Zo was ik uiteindelijk 'goedgekeurd' om een koppeltje Roborovski's over te nemen van een goede fokker uit Duitsland. Ik was op slag verliefd!

Dit is de bak waar het koppeltje voor nu in woont. Dit is een 100x40x45cm aquarium
ingericht op de 'Hamsterscaping' manier. Echter gekozen om geen huisjes te gebruiken maar kurktunnels.

Dit is 'Piccoli Amici Henri', aangenaam!
Henri is een Cinnamon White Face man. Hij is geboren op 3-10-2017.
Leuk weetje .. zijn vader is geboren in december 2015!

Dit is 'Piccoli Amici Leonor', aangenaam!
Leonor is een Husky Pied vrouw. Zij is geboren op 20-11-2017.
Pied is een ander woord voor mottled of gevlekt.
Dit is het stel dat samen mag gaan wonen en hopelijk in de toekomst een nestje
zal voortbrengen. Zo niet; dan niet! Zo wel; dan hoop ik verder te kunnen kijken hoe
het groepsleven zich ontwikkeld. Mocht dit alles oké zijn kan ik altijd overwegen om
hier verdere stappen in te gaan zetten!
Eerst maar een positieve bekendheid voor de Roborovski creëren!
Ik ga jullie op de hoogte houden over het gedrag onderling, het leven in een grotere ruimte.
En so much more (hoop ik!)
Alvast bedankt voor het volgen! En vragen? Gewoon stellen!
x. Denise.