Hond elke x kussentje kapot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Hond elke x kussentje kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 18:53

Mijn hond heeft regelmatig na het buitenspelen het kussentje wat met normaal lopen de grond niet raakt zeg maar, kapot.
Net bij de buren in de wei (gras dus) met de frisbee bezig geweest, en ik zie thuis ineens dat ze bloed.
Dit gebeurt regelmatig. Op de foto had ik het net schoon gemaakt trouwens.
Het is niks wereld schokkends, maar vind het wel vervelend (hoewel ze er geen last van lijkt te hebben)

Afbeelding
(Had het hier net schoon gemaakt, maar dat kussentje dus)

Kan ik dit op een manier voorkomen? (Vaseline van te voren ofzo?)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:08

Een sokje erom doen en met klitteband vast tot het genezen is?
Of zo'n plakbandage met een gaasje eronder?

Evel_Knievel

Re: Hond elke x kussentje kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:12

Lijkt me niet dat een schoentje op die plek gaat helpen. Is het kussentje daar ook uitgedroogd? Misschien door de kou eerder dat het wat kloofjes heeft gekregen en daardoor steeds open scheurt nu? Als dat het is zou het natuurlijk kunnen helpen om de kussentjes in te smeren met een zalfje speciaal voor hondenpootjes. Zo hou je die huid wat soepeler

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 21:13

Kan het zijn dat je hond op de rem gaat om de frisbee te pakken, en daarmee over de grond schuurt met dit kussentje? Onze hond heeft dit ook regelmatig gehad bij het halen van een bal. Niet meer achter de bal aan laten rennen was bij haar de oplossing. Ze speelt nog meer dan genoeg met stokken. ballen en ander speelgoed, maar niet meer het gedwongen rennen/halen van de bal.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 23:10

ChristaMoor schreef:
Kan het zijn dat je hond op de rem gaat om de frisbee te pakken, en daarmee over de grond schuurt met dit kussentje? Onze hond heeft dit ook regelmatig gehad bij het halen van een bal. Niet meer achter de bal aan laten rennen was bij haar de oplossing. Ze speelt nog meer dan genoeg met stokken. ballen en ander speelgoed, maar niet meer het gedwongen rennen/halen van de bal.

Of misschien haalt ze zich daar open met de nagels van de achterpoot bij het maken van de scherpe manoeuvres?

LadyMadonna

Re: Hond elke x kussentje kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 23:36

Ik denk idd dat het van remmen en draaien komt, vorig jaar had ze het ook bij vrienden, maar dat was op een stuk grond met heel veel steentjes, dus daar hou ik rekening mee.
Als ze de gekke 5 minuten krijgt op het grindpad heeft ze het ook weleens, maar nu was het op gras :?
Nagels van de achterpoten zijn gewoon kort.

Uitgedroogd is nu lastig te zeggen, zal ik eens op letten als het geheeld is (er is nu een kapje zeg maar wat los hangt)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 00:23