Mijn leven is gezegend met 3 honden.
2 spaanse windhonden en 1 schotse collie.
De oudste windhond (15 jaar) heeft ze helaas niet meer op een rij.
Ze krijgt hiervoor medicatie (dementie), maar gaat beetje bij beetje sterk achteruit.
Plast haar nest en die van de andere honden onder, trippelt dag en nacht over en weer, eet de muur op (bezetsel), piept en jankt zonder reden, knapt naar de andere honden en verandert heel de dag door van het ene naar het andere gedrag.
De beslissing is gevallen om haar te laten gaan, de vraag is alleen ‘wanneer’?.
Binnenkort (over 4 weken) komt er een pup bij, de collie mist een speelkameraadje en de windhonden (13 en 15) willen niet meer spelen, dus na lang wikken en wegen toch besloten een kameraadje bij te zoeken.
Echter... Wat is wijsheid? Wanneer is ‘genoeg’ genoeg? De DA heeft sterke twijfels over haar levenskwaliteit, mentaal is dementie in dit stadium vrij belastend, maar ik als eigenaar hou me natuurlijk wat vast aan de goede momenten die ze nog heeft...
Nog mensen die de knoop hebben moeten doorhakken? Wanneer hebben jullie de keuze gemaakt? Het voelt nu een beetje aan alsof ik ‘er makkelijk van af wil’, maar ik weet niet goed of ik dat gevoel gebruik als excuus om haar bij te houden

Beestjes... Altijd zo’n hartpijn als het einde eraan zit te komen...
Ps: ik kan de oude honden scheiden van de 2 collies als ik zie dat de pup haar teveel stress geeft, zodat ze haar rust houdt.