Kitten met zeer pootje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Kitten met zeer pootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 23:02

Dag bokkers,

Mijn kitten kwam vanavond ineens aanlopen met een zeer pootje.
Afgelopen weekend hebben we hem gekocht. De eerste dagen was die best onrustig en vandaag ligt hij al bijna de hele dag op de bank. Ik dacht dat hij gewoon doodmoe zou zijn van alle veranderingen en indrukken en vandaag tot rust was gekomen en even slaap moest inhalen. Hij slaapt vandaag dus super veel.
Hij heeft wel gegeten en gedronken en is op de bak geweest. Vanmiddag zag ik nog niks aan hem, en vanavond had hij dus ineens pijn aan zijn voorste pootje.
In "draf" zie je het, hij staat er nog wel op, maar niet echt lekker. Als die zit trekt hij hem ook een beetje op. Kan nog wel gewoon op de bank springen.
Z'n nageltjes zitten er allemaal nog aan, maar hij blijft er wel eens mee hangen, ze zijn heel scherp. Hij doet z'n nageltjes nu niet uit, houdt z'n pootje een beetje als een vuistje. Maar ging zostraks wel even pianospelen op het kleedje.
Hij miauwt sowieso best veel, tenzij je hem aandacht geeft of samen op de bank ligt. Hij miauwde nu ook met lopen. Herken zijn miauw nog niet heel goed, maar het lijkt me niet een extreme pijn miauw nu.
Volgens Google is een beetje zeer pootje niet meteen reden voor paniek. En als het niet extreem is dat het vaak met wat rust wel weer over gaat.
Maar hij is m'n eerste eigen katje en maak me wel zorgen om m'n lieve baby'tje.

Ik hoop dat het geen heel warrig verhaal is geworden, wou even m'n hart luchten. Hij is zo lief en vind het zo zielig dat ie pijn heeft.

zonnebloem18

Re: Kitten met zeer pootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:05

Wanneer is hij voor het laatst geent? Ik heb een kitten gehad met limping kitten syndroom, daar moet ik wel een beetje aan denken.

Kan natuurlijk ook zijn dat hij gewoon ergens een beetje onhandig vanaf is gesprongen en het nu een beetje gekneusd is. Ik zou in elk geval morgen even bellen met de dierenarts om het na te laten kijken.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 23:08

Oei, ik ga zo kijken (ligt nu zo lekker op schoot te slapen) hij heeft de eerste enting bij de vorige eigenaar gehad en wou komende week sowieso even bellen voor de volgende. Maar heb niet onthouden wanneer dat was.

Als het morgen nog zo is bel ik sowieso de dierenarts natuurlijk.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:12

Ach, wat sneu!
En het is juist zo'n schattig ding!

Zie je niks tussen zijn teentjes of in de kussentjes?
Ook geen bloed(uitstorting) bij één van de nageltjes?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 23:20

Ja hij is heeel schattig.

Ik kon zelf niks zien. Maar hij vond het niet zo leuk en wou hem niet extra pijn doen. Lukte ook niet zo heel goed in m'n eentje om te doen, als m'n vriend thuis is zullen we het even samen proberen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:22

Dat is verstandig, niks forceren, anders zit jij straks ook met twee zere pootjes #) -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:23

Ik zou het een paar dagen in de gaten houden. Mocht hij of zij er vrijdag nog last van hebben dan even de dierenarts bezoeken.
Misschien heeft ze zich verstapt

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:32

Nog niet teveel zorgen maken... Kijk het een dagje of 3-4 aan, niet teveel aanzitten en zoveel mogelijk laten rusten. Komt wel weer in orde, katten springen overal op en zitten overal tussen. Waarschijnlijk een beetje verkeerd geland of eventjes klem gezeten, zolang hij er nog op loopt is het niet te erg om direct naar de DA te gaan.
Zo'n jong ding moet natuurlijk nog veel ontdekken maar ook nog veel leren dus heeft die af en toe een ongelukje.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 23:37

Heb in z'n slaap nog even weer gekeken met een lampje. Kan niks aan z'n nagels of zooltjes zien. Voelt ook niet warmer dan het andere poot.

Is het wel normaal dat hij vandaag zo extreem moe is? Door alle stress van de verhuizing enzo? Hij was de afgelopen dagen ook het liefst bij me op de bank na het spelen, maar ging vandaag ook niet spelen uit zichzelf.

Dat stelt me wel een beetje gerust purny. Alleen is het vrijdag goede vrijdag en maandag Pasen. Denk niet dat dat gewone werkdagen zijn voor dierenartsen..

Dankjewel lauratje, ik voel me echt een overbezorgde moeder. ;(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:44

Goede vrijdag is een gewone werkdag. Voor de ambtenaren niet die zijn allemaal vrij. Wel sluiten sommige dingen eerder zoals supermarkten.
Het kleintje heeft een hoop indrukken opgedaan

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:47

Bij mijn eerste katten belde ik ook na een dag al naar de DA. Het enige wat ze zeiden was kijk het nog een weekje aan. En eigenlijk heeft er nooit eentje langer dan 3-4 dagen gemankt.
Ik ben ook een overbezorgde poezenmoeder :')
Een kitten slaapt ook iets meer dan een volwassen kat, hij zal dood moe zijn van het hele huis/appartement te onderzoeken en te ontdekken. Hij zal ook wat pijn hebben en dus wat meer rust nemen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:49

Een kitten hoort niet de hele dag slaperig te zijn, dat zijn kleine energiebommetjes, ook als ze net verhuisd zijn. Heeft hij ook warme oortjes?

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:57

Katten slapen het grootste deel van de dag, kittens nog iets meer dan volwassene. Ik kan mij best inbeelden dat het beestje moe is van al het nieuws, als die morgen nog zo supermoe zou zijn zou ik wel eens bellen maar nog niet in paniek geraken...

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 00:03

Purny, oké Dankje!

Lauratje, hij is inderdaad de afgelopen dagen het hele huis aan het ontdekken geweest. Inclusief slaapkamers, schuur, etc. En had niet het idee dat hij echt tot rust is gekomen tot vandaag.

Zonnebloem, zijn oortjes voelen niet warmer dan de rest van z'n lijfje. Dat voelt gewoon aangenaam.

Hij is 19/3 voor de eerste keer ingeënt.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 09:02

Hij lijkt al iets beter te lopen. Ontlast z'n pootje nog wel wat, maar heb het idee dat het al wat beter is.
Is ook weer lekker alert aanwezig, z'n miauw doet het goed en hij achtervolgt me.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:28

Dat is goed nieuws!
Fijn!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:45

purny schreef:
Goede vrijdag is een gewone werkdag. Voor de ambtenaren niet die zijn allemaal vrij. Wel sluiten sommige dingen eerder zoals supermarkten.
Het kleintje heeft een hoop indrukken opgedaan

even off topic, dat op goede vrijdag alle ambtenaren vrij zijn is al heel lang geleden hoor, die moeten tegenwoordig ook gewoon werken die dag.

on topic, fijn dat het beter gaat, maar ik zou het wel in de gaten houden en anders even naar de dierenarts.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:49

Er zijn ook dierenartsen die beperkt open zin op Goede vrijdag (en sommige ook zelfs gesloten).
Dus kijk even of jouw DA morgen open is (je kan ook even bellen om het te vragen), dan weet je iig of je beter vandaag kan gaan of dat je af kan wachten tot morgen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 11:47

De dierenarts is morgen gewoon open zag ik net op internet.

Ik houd hem zeker goed in de gaten. Als die ergens op wil springen en met bepaalde bewegingen zie ik wel dat hij er nog last van heeft. Maar met lopen en liggen ontlast hij hem niet meer zo als gisteren. Legt z'n kop er al weer op en z'n nagels gebruikt ie ook al weer wat meer.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 17:18

Hij is al weer iets actiever en loopt beter en meer. Eet en drinkt en poept en plast nog steeds gewoon en rent er uit zichzelf heen. Net zo als er iemand binnen komt.

Ik bedacht me vanochtend ineens dat hij een paar keer andere brokjes/ snoepjes heeft gehad. Misschien reageert hij daar op? Dus hij krijgt nu weer alleen z'n standaard brokjes en water.

Vind hem nu beter dan vanochtend en gisteravond. Als het morgen niet weer beter gaat, gaan we dan naar de dierenarts.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:56

Dat gaat de goede kant op +:)+

Zou inderdaad gewoon even zijn normale voer aanhouden, hij krijgt al genoeg nieuwe dingen voor zijn kiezen (figuurlijk dan :D )

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 20:09

Ja, hij vond het zo lekker. Maar dit lijkt nu al weer beter.

Nieuw speeltje is leuker, en klinkt alweer aan je broek en armen omhoog.. O:)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 15:04

Nou, meneer is weer helemaal zichzelf hoor. Inclusief heeeel scherpe nageltjes.. :')

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:07

Geweldig +:)+

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 15:30

Zeker! Ben blij dat we niet meteen naar de dierenarts zijn gegaan.