Hallo,
Bijna twee weken geleden heb ik een poes geadopteerd uit het asiel. Ze zat daar nog niet zo lang en is gevonden als zwerfkat. Haar leeftijd is geschat op 5 jaar en ze kwam binnen met neurologische problemen (waarschijnlijk door ernstige ondervoeding, er is niks anders gevonden). Dit gaat nu al veel beter, je merkt eigenlijk vrij weinig, soms een beetje wankel (het lijkt een beetje op ataxie). Ze is echt enorm lief en de eerste week waren er dan ook geen problemen. Sinds deze week is ze veel aan het krabben, wassen en verliest dan ook plukken haar en heeft plotseling roos in haar vacht en gaat de glans er een beetje af. Daarnaast heeft ze in 2 dagen al een keer in huis gepoept en vanochtend ook geplast ( ze moet binnen blijven en afgezien van deze 2x gaat ze goed naar de kattenbak) . Zal dit gewenning zijn of last van stress hebben, of iets anders..
Ik ben benieuwd of jullie ideeën en misschien oplossingen hebben?
Zijn jullie bekend met het voer van Royal canin speciaal voor de huid?
Ik zal vanmiddag ook even contact opnemen met het asiel voor overleg en tips, ik wil graag zo snel mogelijk erbij zijn en niet dat het straks van kwaad naar erger gaat, voor haar!
Bedankt!