Poes geadopteerd uit het asiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

Poes geadopteerd uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 09:34

Hallo,

Bijna twee weken geleden heb ik een poes geadopteerd uit het asiel. Ze zat daar nog niet zo lang en is gevonden als zwerfkat. Haar leeftijd is geschat op 5 jaar en ze kwam binnen met neurologische problemen (waarschijnlijk door ernstige ondervoeding, er is niks anders gevonden). Dit gaat nu al veel beter, je merkt eigenlijk vrij weinig, soms een beetje wankel (het lijkt een beetje op ataxie). Ze is echt enorm lief en de eerste week waren er dan ook geen problemen. Sinds deze week is ze veel aan het krabben, wassen en verliest dan ook plukken haar en heeft plotseling roos in haar vacht en gaat de glans er een beetje af. Daarnaast heeft ze in 2 dagen al een keer in huis gepoept en vanochtend ook geplast ( ze moet binnen blijven en afgezien van deze 2x gaat ze goed naar de kattenbak) . Zal dit gewenning zijn of last van stress hebben, of iets anders..
Ik ben benieuwd of jullie ideeën en misschien oplossingen hebben?
Zijn jullie bekend met het voer van Royal canin speciaal voor de huid?

Ik zal vanmiddag ook even contact opnemen met het asiel voor overleg en tips, ik wil graag zo snel mogelijk erbij zijn en niet dat het straks van kwaad naar erger gaat, voor haar!

Bedankt!

belle_boef

Re: Poes geadopteerd uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:00

Het is nogal een verandering en niet een keer maar minstens 2 keer in korte tijd. Idem met de voeding waarschijnlijk. Kijk het aan, geef het tijd. Zet nog een extra ander model kattenbak neer. Ze is pas net bij jullie

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:20

klinkt toch als stress.... misschien feliway proberen, dit geeft een bepaald hormoon af wat meer rust KAN geven.
duurt alleen volgens mij wel een week of 2 voordat het in huis door de lucht zit.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:35

Klinkt voor mij als stress, is ook logisch!

Je kunt eens ander spul voor in de kattenbak proberen, sommige katten zijn ontzettend kieskeurig! Misschien kun je er nog achter komen wat ze vroeger in de kattenbak had liggen en dat proberen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:25

Een van mijn katten was onzindelijk
Nu plast ze in haar eigen open kattenbak dus zonder deksel
En poepen op de krant ernaast
En geen ongewenste plasjes en poepjes meer elders in huis

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:40

Inderdaad, soms helpt het deksel van de kattenbak halen. Of een ander soort vulling. Ik zou even checken of ze geen beestjes bij zich heeft en ook of ze ontwormd is.
Overleggen met het asiel is zeker een aanrader, bij ons had je geloof ik een maand medische nazorg.

Dat de vacht veranderd bij een kat die eerst buiten woonde en nu binnen is ook niet vreemd.

Ik heb trouwens voor mijn hoogbejaarde kat zo'n borstel, zo'n goede, kan ook effe niet op de naam komen nu, maar dat helpt ook.

Een kat heeft ook echt gewennigstijd nodig.
Feliway is ook een goede om daarbij te helpen.