(VIZSLA) Clownface Jack aan het werk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

(VIZSLA) Clownface Jack aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 15:39

Hoi iedereen,

Graag wil ik jullie de liefde van mijn leven voorstellen: Jack (de gek)!

Jack is een Vizsla van 1,5 jaar jong en in mijn bezit sinds hij 4 maanden is. Het is een Hongaarse Vizsla. Destijds toen ik eindelijk tijd had voor een grote hond was ik enorm aan het twijfelen tussen een Vizsla of een Weimaraner maar ik kan niet blijer zijn dat ik toen zowat per ongeluk over Jack ben heen gestruikeld. Ze zeggen altijd dat puppies het baasje kiezen en dat vond ik dikke onzin maar tja, nu ben ik ook 1 van die mensen.

Jack en ik zijn 2 handen op 1 buik en ik kan me geen makkelijkere hond voorstellen. Ik ben regelmatig weg voor het werk in het buitenland en dan blijft hij bij een opvanggezin. Het is overal zo een blij ei en doet de naam Velcro Dog eer aan.

Hij heeft een basisgehoorzaamheid gehad maar jammergenoeg was het echt een slechte hondenschool. Momenteel doe ik recreatieve jachttraining en ik sta ook op een wachtlijst voor mantrailing. Hij vindt alles superleuk om te doen en zijn steadiness is om jaloers op te zijn. Waar andere honden bloedfanatiek worden zit hij rustig naar mij te kijken. Kan ook rustig de ene dag dik 10km wandelen en de andere dag een middag op het terras gaan zitten met hem

Verder heb ik nog een chihuahau Wolf van 6 jaar. Een schat van een hond, heel eigen karakter en je doet hem er absoluut geen plezier mee om door het bos te rauschen.

Afbeelding

En dan nu de foto's

Racen is zijn grootste hobby, liefst plat door de bocht

Afbeelding

We lopen regelmatig mee met DoggyDates. Hij kan met zowat iedere hond samen en als een hond niet met hem samen kan zoekt die mij lekker op en laat die de andere in zijn eigen sop gaar koken.

Afbeelding

Goofy face

Afbeelding

Jack, er hangt iets uit je mond

Afbeelding

Hier was die de situatie aan het inschatten: zitten er koekjes in het zakje of niet

Afbeelding

Trots op zichzelf tijdens de jachtles

Afbeelding

En met roommate Wolf

Afbeelding

Op deze foto zie je goed dat het een beste kerel is

Afbeelding

Doei!!! Laat zeker een reactie achter

Afbeelding

Rohol

Re: (VIZSLA) Clownface Jack aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:51

Leuke combi heb je zo!
Altijd fijn om honden te zien doen waar ze blij van worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:52

hahaha die laatste foto! Ik vind het super dat je zoveel leuks met hem doet. Er zijn al teveel mensen die bijvoorbeeld een Vizsla nemen en alleen met hem een blokje om gaan. Echt leuk dat het plezier zo van hem afstraalt!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:53

Wat een fantastisch beest!
Die oren <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:58

Die laatste :') wat een heerlijk blije hond! Hier ook zo een blij ei.
Maar Doggydates? Is ddat een soort daten voor honden? Klinkt leuk!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 16:56

@Lianne: ja het is echt erg om te zien hoeveel herplaatsers er de laatste tijd op Facebook voorbij komen. Moest ik ander werk hebben gehad (en een tuin) zou er sowieso nog eentje een gouden mandje vinden

@VivaLaVida: doggydating is daten maar voor honden. Is een app waar je wandelingen op aanmaakt en waar anderen kunnen aanhaken. Heel gezellig om te doen en voor de honden ook, als ze spelen leuk vinden. Je leert snel genoeg de mensen in de omgeving kennen en bv wandelingen met veel herders sla ik over. Die hebben nogal de neiging om Jack in een hoek te drijven en spelen heel anders. Hij is echt een enorme pussy en zal niet van zich af snauwen.

Er gaat veel tijd en training in zitten maar de keren dat ik mijn stem heb moeten verhogen kan ik op 1 hand tellen. Het is zo een zalige hond, hij gaat ook overal mee naartoe. Vandaag bijv lekker over de markt gestruind in mijn middagpauze. Superbraaf, alleen die neus die alles moet aanraken: Net een kleuter die overal met zijn handen aan moet komen.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:25

Wat een leukerd <3 Die laatste foto is geweldig _O-

Mag ik vragen hoe het tuig bevalt? Dat is er een van ruffwear toch? Ik ben aan het overwegen om die ook voor mijn hond aan te schaffen.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:27

Wat een lekkerding zeg! Energie genoeg zo te zien!
Onze Vizsla is inmiddels bijna 15. Hopelijk kan jij ook nog een lange tijd van je beide hondjes genieten! :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:23

Ik heb denk ik nog nooit zo'n happy dog gezien. haha zal je wel vaak om moeten lachen!
Vind vizla's echt zo'n knappe honden! heb ik wel vaker met jachthonden maar die karakters is niets voor mij :)

VivalaVida: is een app om wandelingen samen te organiseren. Heb het eens gedownload maar spijtig genoeg zo goed als geen enkele belg :(

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 19:42

Xlaraay: waar zit je in België? Ik rij meestal de grens over (zit bij Maaseik) en rij rustig een halfuur naar een leuke doggydate.

Vind het altijd superleuk om samen te wandelen maar inderdaad weinig mensen die de app hebben / er iets mee doen

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:46

Die laatste foto :') :') _O-