Wij hebben sinds zaterdag een jonge Edel van 17 weken oud in huis.
Helaas zijn wij al zijn derde baasje. Dat is niet de schuld van de papegaai want het is echt een ontzettend lief dier, maar veel mensen vergissen zich nog weleens in de zorg. Het is nou eenmaal geen vogel waar je één keer per dag een bakje zaad voor in de kooi zet. Je bent echt bezig met schema's om hem zo gezond mogelijk te houden. Verder zijn het eigenlijk geen slopers en schreeuwen maar heel sporadisch.
Mango is een heel leergierige en zachtaardige vogel en ik ben erg blij met hem! Maar verder ken ik weinig mensen met een Edel en het zou leuk zijn om ervaringen uit te wisselen zodat we van elkaar kunnen leren. Zelf weet ik nog niet zo heel veel. Uiteraard heb ik me wel ingelezen etc, maar het is nog aftasten welk eten hij lekker vind en hoe hij het makkelijkste dingen aanleert. Aankomende maandag mag hij kennis maken met mijn vogelarts en doen we gelijk een ontlastingsonderzoek en overleggen of het in zijn belang en veiligheid is om hem tijdelijk even licht te laten knippen (aangezien hij continu in volle vaart tegen de muur en meubels knalt).
Dit is onze Mango