Hond eet kattenpoep tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Hond eet kattenpoep tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 00:59

Wij hebben een hond, een kat en een kattenbak.

En in de eerste 10 min dat we de hond hadden (eind december) had hij al de eerste kattendrol uit de kattenbak gevist. Nouja klepje in de kattenbak gedaan en opgelost.... dachten we.

Helaas is hij er enkele dagen terug achter gekomen dat dat klepje hem niet tegen houdt om zo'n smakelijk drolletje ( :r ) uit de kattenbak te vissen, de verse zijn een echte delicatesse volgens meneer :j

Maar, wij vinden t minder smakelijk. Dusssss heeft iemand tips?

Dit is trouwens de kok van de lekker hapjes

Afbeelding

En de klant die deze hapjes om te smullen vindt!

Afbeelding

lor1_1984

Re: Hond eet kattenpoep tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 01:50

Ik heb hetzelfde probleem met als bijkomende factor dat waar de kat doorheen kan, de hond ook doorheen kan.
Hier bleek de oplossing om de kattenbakken zo neer te zetten dat de katten er wel bij konden via de krabpaal maar de hond niet.
De kattenbakken staan nu dus omgedraaid, met de opening naar de muur.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 01:55

lor1_1984 schreef:
Ik heb hetzelfde probleem met als bijkomende factor dat waar de kat doorheen kan, de hond ook doorheen kan.
Hier bleek de oplossing om de kattenbakken zo neer te zetten dat de katten er wel bij konden via de krabpaal maar de hond niet.
De kattenbakken staan nu dus omgedraaid, met de opening naar de muur.

Oh! Dat is slim! Dat ga ik proberen!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 02:21

Ik volg! Onze hond heeft dezelfde misselijkmakende hobby :=
Wij wilden serieus bijna de dierenarts bellen omdat we een aantal dagen enkel plasjes vonden in de bak, en dus dachten dat de kat misschien geconstipeerd was oid. Tot we de hond op heterdaad betrapten met z'n neus onder het kattenbakgrind _O-

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 03:04

Hier hetzelfde probleen,ik heb al zo'n kattebak met"slurf" aangeschaft in de hoop dat mijn beagle er niet meer bij kan, maar mevrouw kiepte gewoon de deksel eraf of gooit de hele bak om.
nu staat de bak met een riem erom vast aan de verwarming, nu wurmt ze zich gewoon onder die" slurf" door en verdwijnt helemaal in de kattebak.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 03:38

En hier ook hetzelfde dilemma... niet uit de kattenbak maar tijdens het wandelen buiten.

Wij hebben de kattenbak op zolder staan waar de kat voor nood op kan omdat hij eigenlijk voornamelijk buiten is. Onze hond komt niet op zolder.

Maar buiten gaat ze maar al te graag op zoek naar deze lekkere delicatesse. Vooral ‘s avonds als mijn vader de laatste ronde doet, ze weet precies dat hij niet oplet en dan komt ze altijd thuis met een hap stront. :r

Dus ik volg ook de gouden tip!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 03:50

Ik had in m'n vorige woning een leuk kastje met deurtjes op de rommelmarkt gekocht, ruim genoeg om de bak in te zetten en daar voor dan nog ruimte te hebben. Kleine opening waar de kat door kan maar hond niet (gaat niet werken met mini-hondjes) en zo staat de bak mooi verborgen. Plankje boven de bak kan dienen voor grit, schepje en emmertje en eventueel kun je bovenop de kast voeren.
In m'n huidige woning staat het kastje in de hal en staan de stalschoenen er in en ben ik nu op zoek naar een leuke (deken)kist om het zelfde trucje mee uit te halen. Gelijk dat lelijke ding uit zicht en ook de uitloop van grit wordt beperkt als de kast of kist diep genoeg is dat er nog ruimte voor de bak is.

Ideeën te over: https://www.google.nl/search?q=kattenba ... 36&bih=734

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:05

Ik heb een kattenbak met soort van onderaf ingang. Nooit meer kattenstront etende hond gehad

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:19

Wij hadden de kattenbak op de overloop in de bergingskast gezet.
Een kattenluikje in de deur gemaakt en de kattenbak daar precies achter.
De kat stapte via het kattenluikje zo de kattenbak in.
Maar dit werkt alleen als je hond niet door het kattenluik past.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:17

Barbet schreef:
Wij hadden de kattenbak op de overloop in de bergingskast gezet.
Een kattenluikje in de deur gemaakt en de kattenbak daar precies achter.
De kat stapte via het kattenluikje zo de kattenbak in.
Maar dit werkt alleen als je hond niet door het kattenluik past.

Kan wel hoor, maar dan moet je een chipluikje nemen +:)+ . Die kun je bijvoorbeeld ook installeren in de kast in het voorbeeld van Francis.

Er zijn dus echt heel veel mogelijkheden om het snoepen te voorkomen, gaat vast lukken TS.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:15

ik heb de hond bewust een aantal keer drollen met bitter apple laten eten.
Wachten tot de kat klaar is, goede laag bitter apple erover spuiten, en laat hem maar doen.
na 5 keer hebben ze door dat die drollen VIES zijn! en jij hebt hem er niet voor hoeven te corrigeren, het is een volledig zelflerend proces.
Wel zorgen dat de kattenbak een tijdje niet in het dichte bereik staat, als hij tussendoor wel een lekkere (nou ja :+) drol kan eten zal hij het langer volhouden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 11:15

colunder schreef:
Hier hetzelfde probleen,ik heb al zo'n kattebak met"slurf" aangeschaft in de hoop dat mijn beagle er niet meer bij kan, maar mevrouw kiepte gewoon de deksel eraf of gooit de hele bak om.
nu staat de bak met een riem erom vast aan de verwarming, nu wurmt ze zich gewoon onder die" slurf" door en verdwijnt helemaal in de kattebak.

Oh! Dat is helemaal ellende! Ik heb m nu gedraait met de Ingang naar muur en ruimte voor de kat. Hopelijk scheelt dat maar voor jouw "monsterL zal dat weinig effect hebben

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:18

Wij hadden dat ook, en ook de kattenbak met de opening naar de muur gezet zo kunnen de katten er wel in maar de hond niet. Eetsmakelijk :r

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:32

Gets wat een viespeuk!
Mocht het nu niet helpen kun je een kastje ombouwen waar jouw hond niet in kan en dan daar de kattenbak in? (Voor de grotere hondeneigenaren dan dus..)

Wat een rare hobby houden sommigen er op na! 8)7

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:34

Het schijnt dat elke dag een stuk eierkoek geven aan de hond helpt..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:36

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:40

Mariposa11 schreef:
Het schijnt dat elke dag een stuk eierkoek geven aan de hond helpt..

Dit hebben wij heel lang geprobeerd, maar het hielp bij ons niet. Wij hebben thuis geen kat, maar onze hond graaft met alle liefde tijdens het uitlaten poep op :x .

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:47

Het schijnt een tekort aan ammonia te zijn waardoor ze poep eten

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:48

Wij hadden de kattenbak in een kast staan en langs de zijkant een luikje gemaakt komt geen 1 hond in :D

Of als je veel tijd hebt hond observeren en als ie er stil tussen uit muist op heterdaad betrappen en enkel laten verschieten hebben we bij de laatste hond maar 2x moeten doen.
Nu bekijkt hij de bak nietmeer.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:24

Ik vind het apart, dat ie gelijk begonnen is toen ie bij jullie binnen kwam. Is hij een herplaatser of pup?

We hebben het probleem hier ook gehad met een herplaatser. Zij doet het als er spanningen zijn of ze niet goed in haar vel zit. Het heeft hier ook lang geduurd voor dat dat kwartje viel. Als ze bijvoorbeeld met de kou( dus onder de 10 graden) geen jasje aan krijgt naar buiten trekt ze zichzelf bol. Vanuit daar gaat haar lijf zeer doen(t zelfde als wat wij hebben als je steeds je schouders optrekt/vasthoud, dan gaat uiteindelijk je nek en schouders en rug ook zeer doen.) En als we dat niet op tijd in de gaten hebben gaat ze hier ook voor de kattenbak. Inmiddels hebben we geen open bakken meer dus dat scheelt een hoop. Nu krijgt ze met de kou dus altijd een jasje aan, maken we geen lange wandelingen en krijgt ze haar massage deken een (paar) keer extra op.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:54

benangelique schreef:

Die van mij heeft geen tekorten maar vindt poep gewoon een lekkere snack.
Uiteraard ben ik het daar niet mee eens.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:16

De dalmatiër die we hadden was ook dol op (katten)poep. En met 2 katten in huis hadden wij uiteindelijk de volgende oplossing bedacht: Een soort van kastje om de kattenbak; waarbij de ingang aan de zijkant zit tov van de kattenbak. Ingang aan de zijkant groot genoeg voor onze katten (2,5 en 5kg destijds) en binnenin gewoon de afgesloten bak met klepje. Achterin en bovenophet kastje hadden we 2x 2 ventilatiegaten gemaakt (van ongeveer 4cm doorsnede); dat werkte ook meteen als greep om het 'kastje' omhoog te tillen van de bak.
Onder het geheel had ik kunstgras liggen ivm uitloop van grit.

Hond was helemaal nagekeken door dierenarts op tekorten, niks aan de hand. Bv eendenpoep vond ze ook erg lekker, om te eten en om in te rollen....bleh....

Heb een schetsje gemaakt van het geheel dat het was. Maten weet ik zo niet meer, maar afhankelijk van maat kat en bak aan te passen. Qua hout hadden we mdf gebruikt (10-12mm?) en dat geschilderd.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:22

Vanwege de ammonia tekort de eierkoek idd!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:23

benangelique schreef:

Een tekort aan ammonia.... _O-

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:33

Ik heb om deze reden de kattenbak in de douche ruimte staan met een haakje op de deur zodat de katten er wel in kunnen en honden niet. Daar staat overigens ook hun voer torentje. Voordeel is ook dat mijn katten plassen op het douche putje, scheelt kattenbakvulling. Paar keer per dag eventjes de kraan open draaien en een beetje citronella er op en het is weer schoon.