Ik zit een beetje met de volgende situatie in mijn maag, en zou graag advies willen. Normaal gesproken hou ik helemaal niet van persoonlijke relatie dingen op internet, maar plaats het toch maar.
Ik ben hartstikke gelukkig met mijn vriend, het is een enorme schat maar kan me aan een paar dingen echt enorm ergeren.
Wij hebben sinds een paar maanden een Stafford teefje geadopteerd zij is nu 1,5 jaar. Mijn vriend heeft 0 verstand van honden qua opvoeding en denkt dat je met je stem verheffen en dominant doen tegen een hond ver komt

Ik heb een Stafford in huis. Ik weet wat dat inhoudt. Ze is de allerliefste hond op de wereld en ik hou enorm van haar maar ik weet waar ik mee loop. Ik heb hem uitgelegd al voordat wij haar kregen dat een Stafford hond intolerant kan worden, dat het never ever nooit! Toegestaan is haar met een kind, hond of kat alleen te laten. Dat hij écht verantwoordelijkheid moet nemen en heel gek op haar mag zijn maar altijd in zijn achterhoofd moet houden dat ze kúnnen gaan vechten.
Dit lijkt maar niet helemaal te landen. Ik doe zelf het meeste met haar maar soms ben ik gewoon aan het werk en past hij op haar.
Ik heb al 20 keer gezegd nooit met de kat alleen!! Tussendeur dicht. Vannacht sliep ik bij Mn ouders en dan kom ik thuis en vertelt hij me doodleuk dat de hond en kat vannacht samen hebben geslapen want het gaat hartstikke goed! Ja tot het niet meer goed gaat!
Ik heb al 20 x gezegd neem haar niet mee naar stal(hij doet vaak Mn paard) en als je dat doe aangelijnd! Krijg ik vanmiddag te horen dat ze bijna met een Jack Russel heeft gevochten op stal..
Ik probeer het eerst een aantal keer rustig en redelijk uit te leggen, waarom je dit dus niet moet doen, maar na de zoveelste keer raak ik echt gefrustreerd en dan word ik echt boos dat hij “verd*mme” moet nadenken

Mijn hond is geen moordmachine, zij begint intolerantie naar hondjes te vertonen die haar agressief benaderen, en daarin moet je als honden eigenaar voor de rest van altijd verantwoordelijkheid voor nemen. Ze luistert perfect, ze is goed getraind, kan commando negeren en sowieso vermijd ik dit soort situaties dus.
Ik ben op dit moment echt zwaar gefrustreerd en denk jongens jongens je bent toch geen 6 ofzo, maar zou graag het gesprek aan willen gaan, het nog eens goed uitleggen, ik wil hem voorbeelden geven maar geen voorbeelden van hoe deze honden in de media geschetst worden of verhalen van mensen die allerlei rottige dingen over deze rassen zeggen want ik hou van dit ras, en dit hoort er gewoon bij, maar hoe leg ik hem op een aardige en duidelijke manier uit dat dit echt vragen is om problemen?
Op de vraag die sowieso gaat komen waarom dan dit kaliber hond terwijl hij geen ervaring heeft? Omdat ik de hoofdverzorger van de hond ben. Hij is maar heel af en toe met haar alleen en ik dacht dat hij wel van me aan zou nemen wat ik vertel