GPS tracker voor honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

GPS tracker voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 11:15

Hallo,

Ik maak graag en veel lange wandelingen met mijn hond, die ook veel los loopt. Hij staat goed onder appel en zelfs op wild kan ik hem tot nu toe altijd terugroepen.

Omdat ik op Facebook ineens weer meer verhalen zie van honden die zijn weggelopen tijdens een wandeling ben ik me toch aan het orienteren op een gps-tracker. Better safe than sorry in dit geval.

Echter zie ik door de bomen het bos niet meer, degene die ik heb gespot zijn de volgende:

Tracker
Weenect
Skippy

Mijn vereisten zijn waterproof voor als die een beek induikt, batterij die redelijk lang meekan (liefst minstens 2 a 3 dagen) en verder zag ik dat er ook zijn met een lampje en een geluidje. Dat geluid lijkt me wel handig. Hij kent Kom Hier en de fluit trouwens. Ook makkelijk te bevestigen is een vereiste.

Nu, ik vermoed dat ze alledrie wel aan die vereisten voldoen dus ben ik nu eigenlijk op zoek naar ervaringen uit de eerste hand!


Afbeelding

Het gaat trouwens om de knapperd op de foto. Soms een tuig, soms een halsband, soms een jachtlijn en vaak niks. Hij moet met alles netjes naast kunnen lopen tussen het racen door.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: GPS tracker voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 00:09

Ik wil zelf deze aanschaffen, https://www.bol.com/nl/p/tractive-gps-p ... 050289259/ die werkt dus ook in het buitenland met wel meer maandelijkse kosten etc

Let wel op waar je hem koopt, hier in zweden is erg zo veel verschil in de aanschafkosten :+ in NL is die in de lin 77 euro terwijl hij voor mij omgerekend rond de 40 zit :)

KimD

Berichten: 20419
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 00:34

KarmaChansy schreef:
Ik wil zelf deze aanschaffen, https://www.bol.com/nl/p/tractive-gps-p ... 050289259/ die werkt dus ook in het buitenland met wel meer maandelijkse kosten etc

Let wel op waar je hem koopt, hier in zweden is erg zo veel verschil in de aanschafkosten :+ in NL is die in de lin 77 euro terwijl hij voor mij omgerekend rond de 40 zit :)


Deze is heel fijn! :j