agressieve vis (black molly)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 14:57

smurfje schreef:
Ik vind het aller eerst super dat je verder kijkt dan de informatie van de dierenwinkel. Beter laat dan nooit. Zo op de foto zie ik echt een heel klein bakje. Is het niet een idee om alle vissen eruit te doen. En met een kenner je aquarium opnieuw op te bouwen met de juiste visjes. Misschien wat garnaaltjes erbij?


Heb inderdaad in den tijd een grote fout gemaakt. Maar mijn vriend wou dit toen zo graag en voor ons 2jaar samen zijn, wou ik hem dat cadeau geven. In de hoop dat ze me wel verder konden helpen in een dierenwinkel.

Sta echt wel open om vissen te herplaatsen. Liever wel niet terug naar de dierenwinkel. Nu ik het zo hoor hebben ze me echt serieus verkeerde informatie gegeven en ik denk ook wel niet dat ik als enige klant ooit verkeerde informatie heb gekregen. Dan plaats ik ze liever bij iemand die er wel plezier aan kan hebben.
Ik geef wel toe dat ik het zonde zou vinden mocht ik echt al mijn vissen weg zou moeten doen. Ik kijk echt geregeld naar de visjes, en hoe stom het ook is, ergens heb ik het er echt wel lastig mee dat ik er kwijt zou zijn... Snap je? (melig van mij, i know!)Maar als het beter is voor de vissen zelf, wel dan het is zo.
Ben stiekem al aan het opzoeken als ik geen groter aquarium kan vinden zodat ik de maanvissen kan houden want die zijn zo mooi.
Ik ben geen echte garnalen fan. Vind ze zo kriebelig... sorry

Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:03

Aco schreef:
smurfje schreef:
Ik vind het aller eerst super dat je verder kijkt dan de informatie van de dierenwinkel. Beter laat dan nooit. Zo op de foto zie ik echt een heel klein bakje. Is het niet een idee om alle vissen eruit te doen. En met een kenner je aquarium opnieuw op te bouwen met de juiste visjes. Misschien wat garnaaltjes erbij?


Heb inderdaad in den tijd een grote fout gemaakt. Maar mijn vriend wou dit toen zo graag en voor ons 2jaar samen zijn, wou ik hem dat cadeau geven. In de hoop dat ze me wel verder konden helpen in een dierenwinkel.

Sta echt wel open om vissen te herplaatsen. Liever wel niet terug naar de dierenwinkel. Nu ik het zo hoor hebben ze me echt serieus verkeerde informatie gegeven en ik denk ook wel niet dat ik als enige klant ooit verkeerde informatie heb gekregen. Dan plaats ik ze liever bij iemand die er wel plezier aan kan hebben.
Ik geef wel toe dat ik het zonde zou vinden mocht ik echt al mijn vissen weg zou moeten doen. Ik kijk echt geregeld naar de visjes, en hoe stom het ook is, ergens heb ik het er echt wel lastig mee dat ik er kwijt zou zijn... Snap je? (melig van mij, i know!)Maar als het beter is voor de vissen zelf, wel dan het is zo.
Ben stiekem al aan het opzoeken als ik geen groter aquarium kan vinden zodat ik de maanvissen kan houden want die zijn zo mooi.
Ik ben geen echte garnalen fan. Vind ze zo kriebelig... sorry


Stel dat je de maanvissen wilt houden dan wil ik je best wat tips geven qua lengte en waardes van het aquarium, visbestand etc. (volgens mij heb ik het al gezegd maar ik heb me als beginner goed in kunnen lezen op het aquaforum!).

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Re: agressieve vis (black molly)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:08

Marktplaats en aquariumgroepen op facebook staan vaak vol met 2e hands bakken die goed betaalbaar zijn, als je serieus door wil met de maantjes zou ik me gewoon daarover inlezen en rustig op zoek gaan naar een grotere bak als ik jou was. :)

2e hands bakken zijn geen drol waard, en zo lang je ze vol kan zien bij kopen (zodat je weet dat ze niet lek zijn bij de randen, schijnt nog wel eens te gebeuren als een bak lang leeg heeft gestaan) zijn ze niets minder dan een splinternieuwe. :D

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: agressieve vis (black molly)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:14

Het klinkt alsof je HEEEEL verkeerd geïnformeerd bent!

vechtvissen (mannen) ALTIJD ALLEEN IN EEN AQUARIUM! kan bij geen enkele vis goed. De man is hier extreem ongelukkig.
wanneer je meerdere vouwen hebt moet je er MINIMAAL 5 in een grotere bak...

Je weet hoop ik hoe groot maanvissen worden?

Die molly had je gewoon op moeten ruimen voor hij de rest ook vermoord had. Klinkt hard maar is de waarheid. Had je heel wat vissen bespaard. Maar goed kan jij niks aan doen!

Mollys en guppen zijn goede beginners vissen maar je hebt er soms een agressieveling in zitten.

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 15:59

white_flame schreef:
Het klinkt alsof je HEEEEL verkeerd geïnformeerd bent!

vechtvissen (mannen) ALTIJD ALLEEN IN EEN AQUARIUM! kan bij geen enkele vis goed. De man is hier extreem ongelukkig.
wanneer je meerdere vouwen hebt moet je er MINIMAAL 5 in een grotere bak...

Je weet hoop ik hoe groot maanvissen worden?

Die molly had je gewoon op moeten ruimen voor hij de rest ook vermoord had. Klinkt hard maar is de waarheid. Had je heel wat vissen bespaard. Maar goed kan jij niks aan doen!

Mollys en guppen zijn goede beginners vissen maar je hebt er soms een agressieveling in zitten.


Dat ik verkeerd geïnformeerd ben geweest weet ik nu helaas ook.
Ben me nu wat aan het inlezen over de maanvissen. Hoe meer ik lees, hoe meer ik het een verstandige keuze vind om deze af te staan. Als ik echt naar een goeie bak wil gaan voor hen (waar er dan weer soortgenoten bij kunnen), heb ik daar op dit moment nog niet genoeg plaats voor in mijn woonkamer.
Dan is het beter om voorlopig bij mijn klein aquarium te blijven, nieuwe vissen te zoeken (die passen bij mij en mijn aquarium). En misschien ooit toekomst gezien maanvissen kopen en een GROOOOOOT aqaurium zodat ze gelukkig kunnen rondzwemmen.
Al denk ik gewoon dat ik helaas echt een minder leuk exemplaar heb zitten van molly... Want uiteindelijk, de eerste keer had ik toch aan haar wensen voldaan?

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:03

Aco schreef:
Al denk ik gewoon dat ik helaas echt een minder leuk exemplaar heb zitten van molly... Want uiteindelijk, de eerste keer had ik toch aan haar wensen voldaan?


Ja hoor. Je kunt gewoon pech hebben met een karakter. Ik zou de vis echt weggeven op marktplaats. Zet je haar en nu op, is ze vanavond opgehaald. Net als de maanvissen trouwens.

Ik heb zelf drie aquaria. 1.80 en twee van 1.15.
Ik vind nu al soms de 1.80 te klein voor de manen die ik heb en ik heb er maar 4. In de 1.20 bak die ik had vond ik ze echt sneu krap zitten, al vinden veel aquarianen dat een prima afmeting voor een maanvis.

Waar gaat je interesse naar uit qua vissen? Wil je kleurtjes? Wil je boeiend gedrag? Wil je jongen?
Daar is makkelijker advies op te geven namelijk :)

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 18:37

Wel ja, ik steek echt niet al de schuld op 'mijn vissen' hé! Ik heb serieuze fouten gemaakt (die ik nu gelukkig ook inzie en ik wil echt wel een beter leven voor al mijn visjes en wil leren). Maar ik denk echt dat ik een minder leuk exemplaar van molly heb... Had ik in 'den tijd' (zoals we dit in west-vlaanderen zeggen) maar 4 guppy's en 3 molly's gekocht. Dan had ik dit probleem nu misschien niet :D .

Wat ik wil van vissen, ofja wij, zijn vissen die vooral leuk zijn om naar te kijken. Ons aquarium staat naast de televisie. en ik betrap mezelf er geregeld op dat ik liever naar de vissen kijk dan naar de televisie. Het hoeven daarom zeker geen super actieve vissen te zijn. Gewoon al die bewegingen van het zwemmen en hun staart vind ik super.
Kleur daarintegen vind ik wel leuk. Allemaal grijze vissen zou maar een saaie boel zijn denk ik zo :D Al hoeft het dan ook weer geen kleurenboek te zijn! Toen ik de eerste lading vissen kocht, waren de kleuren zwart - geel - wit. Er zat dus 'kleur' in, maar het blijft wel binnen een bepaald kleurenpallet. Dus geen rood - geel - groen - blauw - ... door elkaar.

En daar stopt het zowat voor mij aan eisen (hmmm, vind van mezelf dat ik toch redelijk kieskeurig ben, of niet echt duidelijk...)
Natuurlijk waren die maanvissen wel super qua bouw. Is eens iets volledig anders. Maar ooit zullen we wel een aquarium hebben die goed genoeg is voor maantjes en dan kunnen we er enkele kopen denk ik dan :)

Roodvos

Berichten: 6675
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 18:49

Ok, ik ben absoluut geen aquarium expert.

Maar jaaaaren geleden heb ik ook een klein aquarium gehad. En na enig experimenteren met o.a. kardinaaltetra's en, jawel, black molly's :D , ben ik uiteindelijk geëindigd met een schooltje platy's (of plaatjes).

Ik vond het een heel leuk visje. Niet te veeleisend en door de oranje kleur aantrekkelijk om naar te kijken.

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: agressieve vis (black molly)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 18:53

Tgho, mijn voorkeur zou gewoon opnieuw uitgaan naar guppy's.
Leken mij echt simpele visjes te zijn om te onderhouden, leuk om naar te kijken... En je hebt veel variatie in kleur.
Alleen moet ik eerst de vissen zien te plaatsen. Want zolang ik de molly heb, komt er geen enkele andere vis in mijn aquarium!

Niemand hier die toevallig kandidaat is om haar een nieuwe thuis te geven? Echt een schat van een visje hoor :D Alleen past ze niet echt in mijn aquarium.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:21

Nogmaals: marktplaats.

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 21:38

Vanaf dat mijn vriend en ik een definitieve keuze hebben gemaakt, verschijnen ze op 2dehands ;) . Molly gaat waarschijnlijk naar een collega van mijn vriend. Hij had dit vandaag besproken op zijn werk en een collega wou dit thuis even voorleggen.
Zou voor ons al een leuke oplossing zijn voor de Molly.

Vriendlief kwam vandaag ook thuis met dit idee:
Zouden we de maanvissen kunnen houden tot we een groter aquarium kunnen kopen?
We zijn namelijk op zoek naar een eigen huisje. Dan hebben we waarschijnlijk wel plaats voor een groot aquarium. Weet enkel niet als dat mogelijk is voor de vissen...
Wanneer we een huis hebben weet ik natuurlijk ook niet. Enkel en alleen dat het zeker dit jaar is (i.v.m. verlopen van het huurcontract).

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 02:13

Aco schreef:
Vanaf dat mijn vriend en ik een definitieve keuze hebben gemaakt, verschijnen ze op 2dehands ;) . Molly gaat waarschijnlijk naar een collega van mijn vriend. Hij had dit vandaag besproken op zijn werk en een collega wou dit thuis even voorleggen.
Zou voor ons al een leuke oplossing zijn voor de Molly.

Vriendlief kwam vandaag ook thuis met dit idee:
Zouden we de maanvissen kunnen houden tot we een groter aquarium kunnen kopen?
We zijn namelijk op zoek naar een eigen huisje. Dan hebben we waarschijnlijk wel plaats voor een groot aquarium. Weet enkel niet als dat mogelijk is voor de vissen...
Wanneer we een huis hebben weet ik natuurlijk ook niet. Enkel en alleen dat het zeker dit jaar is (i.v.m. verlopen van het huurcontract).


Hoe lang is lang? Een jaar zou ik niet doen bijvoorbeeld.

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: agressieve vis (black molly)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 02:43

Als je leuke kleurtjes wil zou je kunnen gaan voor kardinaaltetra's of neontetra's (of een combi ervan). Een koppeltje honinggoerami's erbij en je hebt een leuk en interessant bakje! De kardinalen en neons moet je in een schooltje houden (van minimaal 10) en de honinggoerami's gewoon als koppel. Visjes worden ook niet zo groot! Of koop een paar corydoras panda erbij (een stuk of 6) en dan wat leuke guppen!

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: agressieve vis (black molly)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 11:35

Welja Nabster, dat is net het probleem. Je weet natuurlijk nooit wanneer je droomhuis langs zal komen he :D We zijn op zoek, maar op dit moment nog niet "ons" huis gevonden snap je.

@iirrssjjee, wat zijn die honinggoerami's leuk! Dit is zeker een soort om in gedachten te houden. Dank je!
Aan neontetra's had ik zelf ook al zitten denken omdat je deze ook vaak ziet in aquaria.
Maar wat is het verschil tussen kardinaaltetra's en neontetra's? Ze lijken mij op het eerste zicht hetzelfde?

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Re: agressieve vis (black molly)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:17

Er is wat kleurverschil (bij de kardinaal loopt het rood verder door) en verschil in formaat. :)

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:57

Aco schreef:
Welja Nabster, dat is net het probleem. Je weet natuurlijk nooit wanneer je droomhuis langs zal komen he :D We zijn op zoek, maar op dit moment nog niet "ons" huis gevonden snap je.

@iirrssjjee, wat zijn die honinggoerami's leuk! Dit is zeker een soort om in gedachten te houden. Dank je!
Aan neontetra's had ik zelf ook al zitten denken omdat je deze ook vaak ziet in aquaria.
Maar wat is het verschil tussen kardinaaltetra's en neontetra's? Ze lijken mij op het eerste zicht hetzelfde?


Zijn zeker leuk! Ik heb ze ook. Zijn normale rustige vissen, doen hun eigen ding. Vallen niemand lastig. Ze vallen wel lekker op qua kleur en zijn ook niet zo groot! Zijn heel vredelievend. Neon's zijn wat kleiner en het rood loopt maar tot halverwege de buik. Je kan ook combi kopen. Vormen toch wel een schooltje.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: agressieve vis (black molly)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:41

Wat wij en vooral ik ook hele fijne en supermooie visjes vinden zijn Hyphessobrycon amandae <3
Ze scholen heel leuk en blijven echt klein (kleiner dan een kardinaal of neon). Wij hebben in onze 1m20 er een stuk of 20 en zwermen heel mooi in de middenlaag. Ze doen lekker hun eigen ding. Ik vind ze vooral zo mooi omdat het ieniemini perfecte prachtig oranje visjes zijn. Erg leuk tov groene plantjes :)