Andere opties dan castratie reu

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:43

Zoe_97 schreef:
Little_Gift schreef:
Misschien moet je überhaupt alvorens bang te zijn hem niet meer te kunnen gebruiken voor de dekdienst, eerst eens uitsluiten of dit gedrag niet uit een gedragsstoornis voortkomt?!

We hebben het over een puber die aan de lijn eens lelijk doet vanuit het pubergedrag en nog nooit iemand of iets echt heeft vast gehad hè. Een hond die los perfect in een roedel kan functioneren en zonder problemen naar hogere in rang luistert. We hebben het niet over een onstopbare moordmachine he...


Als het puur puber gedrag is waarom wil je dan middeltjes? Puberen komt en gaat vanzelf en gewoon goed begeleiden.

Dat hij los in bekende roedel goed functioneert zegt niets over geen gedragsstoornis dat weet je als het goed is zelf ook wel ;)

Hoe erg is het als hij niet alle honddn leuk vind? Persoonlijk als dat zijn enigste probleem is zou ik in mijn handen klappen!! Beter een border die epilepsie vrij is en geen epilepsie vererfd maar die sommige honden niet leuk vind dan 1 die epilepsie heeft of kan vererven maar alle andere honden oke vind.

Niemand is prefect. Niemand dus geen mens en geen dier. Deal ermee en train rustig, relaxt, zonder dwang en geen moeilijkheden (dus geen reuen waar het mogelijk niet mee klikt) opzoeken. Laat hem gerust in contact komen met honden die hij kent, met honden die hij zeker accepteerd en hou hem weg bij de rest. Maak dat jij leuker bent dan een ruzietje maken met een andere hond. Leer hem dat negeren en dat doe je niet door confrontaties op zoeken dat doe je door de focus van hem op jou te leggen en zelf te beslissen of hij wel of niet naar een andere hond mag.

Net als dat wij 80 mensen kunnen passeren zonder ze bewust te zien zo moet je je hond dat ook leren te doen. Niet elke hond bestaat voor hem ;)

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Andere opties dan castratie reu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 12:30

dierenfan, ik wil eienlijk geen middeltjes. maa mijn moeder heeft het gevoel dat ik haar niet serieus neem als ze zegt dat ze dan problemen ondervind en zij laat haar dus aanpraten dat chemische castratie de oplossing is. Hierdoor zijn er thuis dus spanningen. Dan geef ik hem lever hmeopatische druppeltjes die ondersteunend werken, en dat mijn moeder het gevoel krij ik ook een oplossing buiten enkel trainen zoek en gaat zij zich ook zekerder voelen.
Ikzelf ben meer van het niet onozel doen en doortrainen.
Dat ik hem in de gehoorzaamheid ga trainen is geen optie, mijn teef traint op hetzelfde ur en mijn moeder traint heel erggraag. Mijn teef bij mijn moeder zou gewoon een erg slechte match zijn, ze zoekt de grenzen op en zal buiten de lijntjes beginnen kleuren. Ze zit al op een hoger niveau dan mijn reu en ik ga over enkele maanden wedstrijden met haar spelen. Van hond wisselen zou voor mijn teef dus ook een achteruitgang betekenen.
Ook ls we van hond wisselen heeft het voor mijn moeder niet veel zin, zij zal uiteindelijk toch terug met hem de plein op moeten en met haar het gevoel te geven dat het haar schuld is zal ze alleen maar onzekerder terug de plein op gaan.

Ik stuur haar ook niet gewoon de plein op natuurlijk. Ikzelf ben instructeur op de hondenschool (niet voor haar groep) ne de andere instructeur zij op de hoogte en begeleiden haar hier mee in. Ook de fokker begeleid haar/ons hierin. Dus qua training komt het helemaal goed, ik hoop dat mijn moeder haar wat zekerder gaat voelen met het tikkeltje extra ondersteuning van de homeopatische druppeltjes.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:40

Waarom denk je dat het aan de hormonen ligt? Als ik iemand niet zo aardig vind ligt het toch ook niet aan mijn hormonen? :')
Soms liggen honden elkaar niet, net als mensen. Kwestie van strengere training of meer aandacht bij jou/je moeder houden.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Andere opties dan castratie reu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 12:43

dat het aan hormonen ligt zeiden zijn fokkers en meerdere instructeurs. ook door zijn intrresse in teefjes en gecastreerde reuen. en ook omdat hij dit tot enkele weken terug nooit gedaan heeft.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Andere opties dan castratie reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:47

Is het een idee dat jij anders eens een lesje gehoorzaamheid draait met je moeder erbij? (als je zeker denkt te weten dat jij het probleem daar kan handelen)
Of overlegt met de instructeurs waar je moeder les bij heeft.

Waarschijnlijk moet bij haar het kwartje vallen(dan wel accepteren) dat het gedrag versterkt word door haar eigen gedrag.

Overigens complimenten hoe je bezig er mee bent!

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Andere opties dan castratie reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:06

Dit is nu absoluut nog niet te bepalen of het wel pubergedrag is of een aanzet naar mogelijks stoornis dat pas later na het definitief vormen van zijn karakter, zal duidelijk worden.
Hond is nog volop karakter aan het vormen en ontwikkelen dus kan nog alle kanten op.
Vandaar dat ik vind, als hij nu dit toont, je niet moet willen fokken vooraleer het karakter definitief gevormd is want pas dan zul je weten of dit gedrag een "leeftijdsgebonden" probeersel is of meer.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Andere opties dan castratie reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:13

Sorry Little Gift,maar je verklaart hier een boel onzin.De hond doet niks waaruit je een gedragstoornis kan afleiden.Zijn gedrag is niet zo vreemd voor een puber reu.Hij moet even leren dat het gedrag niet gewenst is en dan is het ook weer over.
Hij vertoont niet meer of minder als wat macho geklepper.Het is alleen vervelend dat TS haar moeder er minder mee over weg kan als de TS zelf.Maar ik ben haast zeker dat het zo weer in orde is.

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:24

Little_Gift schreef:
Dit is nu absoluut nog niet te bepalen of het wel pubergedrag is of een aanzet naar mogelijks stoornis dat pas later na het definitief vormen van zijn karakter, zal duidelijk worden.
Hond is nog volop karakter aan het vormen en ontwikkelen dus kan nog alle kanten op.
Vandaar dat ik vind, als hij nu dit toont, je niet moet willen fokken vooraleer het karakter definitief gevormd is want pas dan zul je weten of dit gedrag een "leeftijdsgebonden" probeersel is of meer.


En dan nog?? Een hond uitsluiten vd fok als deze verder helemaal gezond is maar enkel niet met alle honden door 1 deur kan? Een hond van dergelijk ras waar men te maken heeft met zeer veel erfelijke gezondheids problemen? Er bestaat meer op de wereld dan andere honden hoor!
Wordt pas ander verhaal als van zijn bloedlijn er (steeds) meer honden steeds feller worden en zodanig fel dat ze moordmachines worden. Dan moet je het niet willen. Echter als het maar naar bepaalde honden is en hij onder controle te houden is zou ik mij er verre van druk over maken. Deze hond nu op deze reden uitsluiten zou ik net zo lomp vinden als honden die helemaal top in elkaar zitten maar 1 tand of kies missen uitsluiten voor de fok. Zeker als het minder voorkomende bloedlijnen zijn in NL en aangrenzende landen.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 13:34

Dankje Beatje en dierenfan. Zo denk ik er ook over. Hij is binnenste buiten gekeerd, helemaal gezond. Op show doet hij het super dus qua bouw zit hij top in elkaar. Hij en 2 zussen lopen flyball (beginnend door hun jonge leeftijd) en tonen veel potentie. 2 halfbroertjes zitten bij grote schapenboeren en tonen heel mooi natuurlijk drijfwerk. Het fokdoel van het ras zit dus ook goed. Zijn moeder is uit Brazilië geïmporteerd. In heen Europa zijn er een stuk of 5 fokkers maar met deze bloedlijn. In een ras dat veel inteent heeft is dit dus ren mooie kans op vers bloed. Los kan hij gewoon met andere honden, in huis geen probleem en enkel in 1 situatie (aan de leiband) durft hij uithalen. Moet daarom een goede hond niet ingezet worden voor de fok?

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Andere opties dan castratie reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:50

Nou ik hoop maar dat jullie over x aantal jaar niet moeten terug denken aan die onzin verklarende zeurkous!
Het beste ermee!

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:15

Little_Gift schreef:
Nou ik hoop maar dat jullie over x aantal jaar niet moeten terug denken aan die onzin verklarende zeurkous!
Het beste ermee!


Ik heb NU en dus vast over een x aantal jaren nog steeds een kern gezonde, grote hond die hond en mens "agressie" heeft. Ondanks dat kan ik veilig met hem over straat zonder dat iemand gevaar loopt. Daarom vind ik het niet het einde vd wereld. Ik woon ook nog eens 4 hoog in een flat. Hij heeft nog nooit gebeten en misschien dat hij dat stiekum ook nooit zou doen maar dit ga ik niet uit proberen. Overigens met rustig opbouwen en goede begeleiding accepteerd hij vreemde honden en mensen zonder problemen.
Hij is erg onzeker en de meesten vermijden situaties die ze eng vinden echter hij wil die situaties weg jagen ipv zelf weg gaan. Nooit getest hoe ver hij zal gaan in zo'n situatie. Ik voorkom die situaties en ik zeg wat wel en niet mag. Heb mijn hond voor mij en niet voor mijn buren, kinderen van verderop of als speelkameraad voor alle honden uit de buurt. Ik heb hem voor mijzelf in mijn eigen roedel. Daar is hij een onmisbare, gouden kameraad!!!! Nee, hij is niet prefect en nee dat ben ik ook niet. Hij is wel kern gezond en nog erg jong en aldus vele kenners van herders is hij in alles op en top herder. Niet extreem en over de top maar fel en staat klaar voor zijn baas! Eerlijk en waaks. Een geweldige, gave, erg leuke hond die een baas nodig heeft en in mij gevonden heeft. Hij heeft de buitenwereld niet nodig. Hij kan zich er in gedragen maar is geen hond voor mee de stad in en de markt op en de kermis over enz.
Gelukkig zocht ik dat ook niet ik zocht een beschermer, een bewaker voor mij in de vele uren dat ik diep het bos in trek.
Ik loop veilig over straat...iedereen is veilig op straat als ik daar ook veilig loop. Niemand kan zomaar mijn hond benaderen maar is ook nergens voor nodig....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:22

als ik het zo lees is de issue idd meer je moeders onzekerheid die bepaald gedrag bij hem veroorzaakt, aangezien hij zich verder prima weet te gedragen.
gedragstoornissen, puur op basis van de situatieschets en de gegeven info lijkt me dat vrij ver gezocht(ik lees echt doodnormaal puber gedrag en niets anders)

die druppels zouden dan idd best een goeie optie kunnen zijn om net je moeder een steuntje in de rug te kunnen geven waardoor ze wat zekerder word in haar handelen/leiden



wel gelijk even een ervaring met chemische castratie, wij hebben onze reu middels implantaat wel chemisch gecastreerd gehad.
implantaat van een half jaar , welke echt ruim 3 maanden langer werkzaam is geweest , betreft een temperamentvolle rottweiler reu
hij was toen anderhalf , inmiddels heeft de reu twee maal gedekt en met positief resultaat
dus het hoeft een toekomstige dekdienst niet in de weg te zitten, maar wij hadden best wat pittiger gedrag dan ts omschrijft
wat ook geheel te verklaren is achteraf (onduidelijkheid in huis naar de hond toe , maar indertijd was het voor ons even de enige oplossing totdat we de situatie thuis vlak hadden )
maar er is idd wel een risico aan voor geschiktheid voor dekdienst

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Andere opties dan castratie reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:57

Persoonlijk zou ik ook niet dekken met een hond met gedragsstoornissen ik vind dat net zo kwalijk als honden met HD of zo.Maar een hond die af en toe eens uitvalt naar een andere hond heeft nog niet gelijk een gedragsstoornis.Als hij nu naar alles en iedereen uitviel en er stukken uit dreigde te bijten dan is het wat anders.
Gedragsproblemen kunnen ook ontstaan door een verkeerde opvoeding dus hoeven ook geen gedragstoornis te zijn .Dus voor een hond het labeltje gedragstoornis toe te kennen is er best wat onderzoekswerk nodig.

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:11

beatje schreef:
Persoonlijk zou ik ook niet dekken met een hond met gedragsstoornissen ik vind dat net zo kwalijk als honden met HD of zo.Maar een hond die af en toe eens uitvalt naar een andere hond heeft nog niet gelijk een gedragsstoornis.Als hij nu naar alles en iedereen uitviel en er stukken uit dreigde te bijten dan is het wat anders.
Gedragsproblemen kunnen ook ontstaan door een verkeerde opvoeding dus hoeven ook geen gedragstoornis te zijn .Dus voor een hond het labeltje gedragstoornis toe te kennen is er best wat onderzoekswerk nodig.


Idd dat dus!

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Andere opties dan castratie reu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 19:17

Even een update: Kenai krijgt sinds afgelopen donderdag de bachbloesem en puur druppels. In huis is hij altijd kalm dus hier hebben we geen verschil gemerkt. Zondag hadden we les op de hondenschool. Al bij het binnengaan was er een rust die over ehm ging. Hij bekeek de andere honden niet. Tijdens de les heeft hij niet 1 keer uitgevallen, zelfs toen 2 andere reuen langs ham naar elkaar uitvlogen negeerde Kenai dit en werkte goed voort.

Of dit nu toeval is of echt het effect van die druppels, ik weet het niet. Maar het gezeur over chemische castratie is thuis (voorlopig?) gestopt.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Andere opties dan castratie reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:24

Fijn dat het zo goed gaat momenteel

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:25

Zoe_97 schreef:
Even een update: Kenai krijgt sinds afgelopen donderdag de bachbloesem en puur druppels. In huis is hij altijd kalm dus hier hebben we geen verschil gemerkt. Zondag hadden we les op de hondenschool. Al bij het binnengaan was er een rust die over ehm ging. Hij bekeek de andere honden niet. Tijdens de les heeft hij niet 1 keer uitgevallen, zelfs toen 2 andere reuen langs ham naar elkaar uitvlogen negeerde Kenai dit en werkte goed voort.

Of dit nu toeval is of echt het effect van die druppels, ik weet het niet. Maar het gezeur over chemische castratie is thuis (voorlopig?) gestopt.


Nav dit topic ook de puur en Bach druppels gaan oefenen en merk ook hier na een week onwijs verschil. :j Moet ik wel zeggen dat Mika écht onwijs ‘all over the place’ kon zijn dus zo’n uitwerking als op Kenai is hier (nog) niet, maar er is nu op zulke momenten weer contact mogelijk. :) Nu kan ik thuis stoppen met zeuren over die chemische castratie. :+

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 17:52

We zijn ondertussen 2 maanden later. En voor degene die met de zoekmachine op dit topic gaan uitkomen wilde ik toch nog een update plaatsen.
Kenai krijgt nog steeds de druppels van bachbloesem en puur en ik ben 100% tevreden. Ik heb mijn luie goedzak volledig terug. Hij valt niet meer uit in geen enkele situatie (ja hij heeft op show een hond bijna gebeten maar mijn hond stond braaf langs me toen die andere hond kaus aan neus kwam staan en hem somineren). Hij zal niet meer zelf richting andere honden uitvallen.

Als iemand nog vragen heeft ik beantwoord ze graag.

Mijn knappe man <3


Afbeelding


Afbeelding

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: Andere opties dan castratie reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:00

Super om te horen dat het goed werkt!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:01

Fijn Zoe dat het zo goed gaat.Dat een hond wel eens wat woorden krijgt met een andere hond kan gebeuren.Hebben wij mensen ook wel eens last van ;)

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Andere opties dan castratie reu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 18:13

Inderdaad beatje. Ik heb ook niet graag dat een vreemde neus aan neus met me komt staan

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:36

Fijn dat het goed gaat. Ben wel benieuwd welke Bachbloesems en welke druppels van puur je gebruikt?

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Andere opties dan castratie reu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 06:57