Kat met artrose in kaak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:05

November108 schreef:
Ik ga de ideeën is doorkijken!
Dierenarts heeft kat nagekeken, lichamelijk kwam alles er erg goed uit, tanden goed, tandvlees etc. Allemaal netjes, daar kon het volgens hem niet vandaan komen. De manier waarop hij at en zeg maar de spieren vlak onder de oortjes richting de ogen (? Als ik het goed zeg...) wees voor mijn DA op artrose. Hij had tijdje verminderd gegeten door de pijn en daardoor verminderen die spieren, bij een gezonde kat is dat heel anders gevormd.
Aldus mijn DA. Ik hoop dat ik het goed beschreven heb :=. Dit is allemaal rond oktober geweest dus exacte woorden staan me niet meer helder voor de geest.

Braken doet hij (gelukkig) niet. Op het eten na is het een nog fitte kwebbelende, schutting-beklimmende knuffelkater.

Wellicht dan toch even de andere DA bezoeken...


oh... ik nam inderdaad ook aan dat het bepaald was op basis van RX :')
Ik zou dan zeker een second opinion en foto's doen :j

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:09

Ik weet ook niet beter dan dat je artrose vaststelt dmv foto's. Maar ik kan me voorstellen dat je een kat van 15 niet meer onder narcose wilt brengen voor foto's. Ook wel iets om over na te denken als je een second opinion aan gaat vragen.

Voor omega 3 kan ik je het merk Doils Joint aanraden. Maar als je een ander merk wilt: zoek vooral ook op een hoog DHA gehalte.