Serestobandjes bij katten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Serestobandjes bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 10:18

Al een aantal jaar gebruik ik bij mijn katten de Serestobandjes. Ik had hiervoor al verschillende druppels van veel merken geprobeerd maar toch steeds zaten er best nog wel wat teken op ze.
Met seresto zijn ze echt vlo en teekvrij en je hoeft nergens meer aan te denken, aangezien de band 7/8 maanden werkt, super.
Alleen steeds krijg ik weer de rillingen als ik bedenk wat met zo'n bandje kan gebeuren.
Ze gaan wel los als er wat is.
Maar ook vind ik het gewoon lelijk dat grijze vieze bandje, ik wil gewoon liever geen bandje.
We wonen achter tegen een wei, bos en land en hier struinen de katten natuurlijk alles af.
1 x kwam er een met 6 teken thuis die al vast zaten en dan nog allemaal die nog erover heen liepen, ondanks druppels.
Toen heb ik toch bij een kat het bandje geprobeerd (diegene die het ergste last had) nader hand de andere 3 ook.
Hebben andere er ook zoveel last van?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Serestobandjes bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:22

Ik gebruik alleen in het tekenseizoen de seresto band de rest van het jaar alleen iets tegen vlooien

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Serestobandjes bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 10:25

Dat teken seizoen is hier alweer begonnen en duurt echt wel tot oktober soms november. Zo gauw het boven de 8/10 graden is zijn die krengen er.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:26

Hier inderdaad ook erg veel teken. Wij hebben de katten ook Seresto bandjes om. Ze zijn wel prijzig, maar gaan inderdaad een heel seizoen mee. Ik doe meestal rond deze tijd een nieuwe om, en dan heb je genoeg aan 1 bandje per jaar. Ik vind het ideaal! Met de beveiliging erin om uit te rekken geloof ik niet dat het écht gevaarlijk is, maar een bandje om is altijd wel een risico. Hier in de buurt is het ook wel fijn dat mensen zien dat de kat ergens ee thuis heeft aangezien hier ook veel verwildere katten lopen.

https://www.paardenmestonderzoek.com/ka ... enband-kat

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Serestobandjes bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 10:33

Hier heb ik m toevallig net ook weer bij allemaal om gedaan, na alweer een teek eraf te hebben gehaald.
En als je goede pipetten moet kopen die je maandelijks moet geven ben je niet veel goedkoper uit.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:34

Sprintje: duur?!?! Ik weet niet waarmee je het dan vergelijkt maar ij vind ze juist goedkoop?!

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 10:34

Trouwens ik bestel ze altijd aan het einde van het seizoen, dan tik ik ze vaak op de kop voor 22 euro ongeveer per stuk aangezien ik r katten heb.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:39

Maartje1990 schreef:
Sprintje: duur?!?! Ik weet niet waarmee je het dan vergelijkt maar ij vind ze juist goedkoop?!


Als je het vergelijkt met 1 rondje pipetjes ben je wat meer kwijt (zeker als je voor meerdere katten moet kopen). Maar als je het voor een heel seizoen door rekent juist niet inderdaad.

Leo

Berichten: 50128
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Serestobandjes bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:39

Ik zet dit topic even op BB :)

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Serestobandjes bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:48

Ik gebruik ook de seresto bandjes bij de katten en honden. Mja, vind zo’n bandje ook geen mooi gezicht maar t zijn de enige die idd echt goed tegen teken helpen!
Ben dan weer niet bang dat ze blijven hangen want ze breken echt wel of schuiven toch af (al meegemaakt nl)

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Serestobandjes bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 11:30

Leo, sorry meende dat ik m op BB had gezet. Dank je.

De bandjes zijn ook zo stijf en niet echt comfortabel. Onze witte kater gaan altijd de haren wat af op de plek van de band. Gelukkig niet kaal.
Een kat krijgt geen band omdat zij allergies is voor veel vlooienmiddelen en ik bang ben dat ze ook niet tegen de band kan.
Zij krijgt tabletten voor de vlooien en teken en dat gaat goed, zij gaat ook niet de wei in, te lui
Durf bij haar de band niet aan.

dioni

Berichten: 826
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Serestobandjes bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:34

Alternatief zou zijn de bravecto kat pipet. Werkt 3 maanden tegen teken en vlooien.
Ik wil geen discussie starten over wel of geen bravecto, dus mocht je dit niet willen ook goed. Het is een in mijn ervaring veilig en goed werkend alternatief voor de seresto band.

Bloemetje75
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Serestobandjes bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:46

Ik doe ze ook om. Behalve bij een kater die er allergisch op reageert (griepachtige verschijnselen, verkouden, geen eetlust). Ben wel blij met de lelijkheid van het bandje. Is het meteen duidelijk dat deze kat een adres heeft. Dit jaar wil ik mijn telefoonnr er op schrijven, als iemand dan de kat vindt, kunnen ze me bellen.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Serestobandjes bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:45

Hier ook seresto banden. Ik heb ze begin maart weer om gedaan.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Serestobandjes bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:02

ik heb ze ook bij alle 3 katten, ideaal!
momenteel €19,90 bij kathond.nl

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 10:18

Amalarab schreef:
ik heb ze ook bij alle 3 katten, ideaal!
momenteel €19,90 bij kathond.nl



Goede tip voor mensen die nog een nodig hebben.
Ik heb ook iets van 21 euro betaald, heb er 3 nodig dus beetje korting is dan wel fijn.
Bij de da vragen ze het dubbele €43,95