De verbouwing van ons huis gaat niet zoals gepland en zo worden wij nu geconfronteerd met het feit dat wij en de dieren tijdelijk dakloos zullen zijn. Nu is het niet zo moeilijk opvang voor onszelf te vinden en gelukkig heeft kat ook een plekje gevonden bij een vriendin. De honden echter zijn nog steeds niet onder de pannen. Bokt heeft vaak enorm goede tips en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik zoek na Pasen opvang voor 2 honden, een Duitse Dog (2 jaar) en een Jack Russel (10 jaar). De Duitse Dog zorgt tot nu toe voor de meeste moeilijkheden omdat hij in tegen stelling tot de JR niet gecastreerd is en zijn formaat helpt ook niet echt. Er mag een discussie ontstaan tot castreren wel/niet maar dit is voor ons niet van toepassing omdat de DA niet wil castreren. Meneer is enorm onderdanig naar mens en dier. De gemiddelde chihuahua zet hem aan de kant. Daarbij snapt hij niet dat hij een kerel is. Rijden of ander ongewenst gedrag laat hij niet zien.
Wensen voor de opvang: - Liefst geen hokken maar als het niet anders kan in ieder geval voldoende uren buiten de hokken. - Voeren alleen of aanwezig tijdens het voeren anders eet hij niet (JR loopt naar zijn bak toe en zonder snauwen of wat dan ook loopt meneer weg) - Mochten zij in een kennel of afgesloten ruimte moeten verblijven wil ik ze samen houden ('s nachts bijv.)
Waarom opvang? Ik kan geen huizen vinden waar wij met 2 honden welkom zijn in de nabije omgeving van een honden dagopvang. Mochten jullie wel ideeën hebben dan is dat ook zeker een optie. Dit mag maximaal 1 uur van Rotterdam en Berkel-Enschot zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken!
PS: hondenhut.nl ben ik mee in contact maar de Duitse Dog zijn formaat en niet gecastreerd zijn maakte dat zij mij een heel erg kleine kans gaf welkom te zijn.
Shirley
Geplaatst: 09-03-18 14:24
Wat een gedoe en wat een hoop stress voor alle betrokkenen
Opvang zou ik zo direct niet weten, maar zou er misschien een oplossing vanuit een heel andere hoek mogelijk kunnen zijn? Dat jullie gewoon met je dieren kunnen blijven en de kopers (?) van jullie huidige woning jullie uitstel verlenen en tijdelijk elders verblijven? Uiteraard op jullie kosten dan
Op een camping zitten is dat een idee? Solassi in Noordwijk zijn ook honden toegestaan. Hele jaar kan je er iets huren.
Potate
Geplaatst: 09-03-18 14:30
Is de website Pawshake niet iets? Dan komen ze in een normaal huis en krijgen ze veel persoonlijke aandacht. Betalen gaat ook via de site en er zit dan meteen verzekering bij geloof ik.
Jammer dat ik te ver weg woon, anders had ik wel op ze kunnen passen
Shirley, helaas niet. Zij hebben hun eigen woning verkocht en moeten ook over.
luuntje, ook dat is een optie! Ik heb alleen zelf helaas nog niets gevonden waar wij welkom zijn in een huisje/chalet of zoiets met 2 honden. Stacaravan wordt echt te krap met onze flinke kerel.
Potate, heb ik bekeken inderdaad maar de meeste mensen die ik vind wonen in een appartement of andere kleine woning. Dat gaat niet fijn zijn met de DD. Hij weegt zo'n 75 kg en heeft een schofthoogte van 87 cm. Dat is echt een shetlander in je huis Helaas is Groningen wel echt iets te ver ja
Maar als ik niks anders kan vinden ga ik mensen benaderen via pawshake. Wie weet is er toch het e.e.a. mogelijk.
DeLabrador
Geplaatst: 09-03-18 14:50
Misschien kan ik wel wat voor je betekenen. Wil je me een pb sturen met exacte gegevens zoals data en omschrijving van je honden etc.? Dan hebben we even verder contact.
beatje
Geplaatst: 09-03-18 14:53
Voor hoelang gaat het zijn?En kunnen ze met andere volle reuen?
Selka
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-18 15:11
DeLabrador, pb
beatje, dat is dus lastig te voorspellen. Het kunnen 2 dagen zijn maar ook 3 weken. Ik hoop natuurlijk het eerste. Wat betreft volle reuen. De JR is wat dominanter maar loopt weg voor confrontatie. Pas als hij continue getreiterd wordt snauwt hij een keer. Dus het ligt bij hem totaal aan de andere hond. De Duitse Dog doet helemaal niks maar is wel een keer eerder gegrepen door een Golden volle reu. Ook toen hij in zijn nek gegrepen werd deed hij niks. Hij probeerde alleen weg te komen. Of die Golden gepakt heeft omdat zij allebei niet gecastreerd zijn durf ik niet te zeggen. Met andere reuen gaat het gewoon goed. Ik heb eerder een volle reu in huis gehad erbij maar dat was gewoon slapen met z'n allen.
Shirley
Geplaatst: 09-03-18 16:05
Kun je voor de twee dagen of drie weken niet wat improviseren in jullie nieuwe huis?
Buiten- en binnenruimte voor de honden zul je wellicht al kunnen creëren en dan een kamer op orde maken waar je zelf in kunt slapen of desnoods een caravan neerzetten?
Slapen daar is geen optie. Er is momenteel niet eens stromend water of elektra. Geen fatsoenlijk dak, er zijn geen vloeren of wat dan ook. Het huis is compleet gestript.
Caravan of woonunit is vergunningsplichtig met een procedure van 8 weken.. Heel fijn. Ik heb de gemeente nog nodig voor andere vergunningen dus ik durf de gok niet te wagen.
GDG
Geplaatst: 09-03-18 16:36
Kunnen ze met katten? Of beter gezegd: hoe gedragen ze zich met katten?
Jeetje wat vervelend, ik kan je helaas niet helpen woon te ver weg, maar mocht het echt niet lukken heb ik hier wel plek mits ze met mijn hond en katten kunnen
Selka
Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-18 16:53
GDG, ze weten niet beter dan dat ze moeten luisteren naar de kat. Als meneer kat op een van de honden hun bedden wil liggen dan staan ze op. Onze Maine Coon maakt de dienst uit thuis.
Lief Mossel thanks! Vooralsnog hoop ik het bij een kennel ofzo op te kunnen lossen. Vooral ook omdat de Duitse Dog kwijlt binnen enzo. Zou het vervelend vinden als mensen spijt krijgen.
Happytail is een erg fijn pension. Heb er meerdere van mijn trainingshonden naar doorverwezen, zeker voor langer verblijf is dat fijner dan in mijn huis.
als het niet te ver is, animaltrust.be is een supergoed pension. Die mensen hebben echt kennis van honden, zelfs met wolfhonden oa.
WendyLotte
Geplaatst: 09-03-18 17:00
Waar is in de buurt ? oeps ik zie het al
Laatst bijgewerkt door WendyLotte op 09-03-18 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt
StonedRomy
Geplaatst: 09-03-18 17:00
Fijne van dit pension is dat ze ook aparte buitenverblijven hebben waar ze ook gewoon 8 uur in zitten als de rest in de groep buiten zit. Handig bij niet gecastreerde honden of honden die niet zo lief zijn tegen andere honden.
Verder heb je op petbnb.nl nog wel een paar adressen waar de honden veel buiten komen, maar dat is zoeken.
Indi_Vito
Geplaatst: 09-03-18 17:02
hey mijn schoonmoeder heeft een honden opvang, ze zitten snachts los in de gang en grote honden overdag buiten als het droog is, ook liggen ze lekker op de bank daar stuur me maar even een pb voor haar nummer, dit is overigens in oude tonge
Boemklatsch
Geplaatst: 09-03-18 17:04
In Best (bij Eindhoven) zit een fijne, kleinschalige opvang die geen problemen heeft met niet-gecastreerde reuen. Hier gaat die van ons ook regelmatig naar toe. Mocht dat niet te ver zijn kan ik je een nummer doorsturen.
Daar hebben ze geloof ik helemaal geen kooien, en alles in in huiskamer sfeer. Die mensen wonen ook soort van in het pension. Als mijn hond ooit naar een pension zou moeten zou ik hem daarheen brengen.
Wel verder als een uur, maar van mijn hondenschool doen ze ook opvang. Hebben vaker honden gehad uit dezelfde situatie. Ze hebben het volgens mij niet op de site staan, maar info van de persoon is in ieder geval te vinden op http://dogtrust.nl.
In Boxtel zit een fijn pension, luisselshof. Daar zijn ze erg goed voor de honden gasten, intacte reuen geen bezwaar. Onze vorige hond, sharpei, die brachten we alleen daar naar toe!