.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:23

klinkt heel akelig.. maar ga alle sloten in je buurt checken..
Het is van vorst naar dooi gegaan, precies in die periode..
veel katten nemen shortkcuts over het ijs als ze eenmaal door hebben dat ze eroverheen kunnen lopen.
Helaas in tegenstelling tot mensen, snappen ze t begrip dooi niet..
dat kost enkele huisdieren per jaar het leven..

natuurlijk hoop ik dat er niets aan de hand is en dat ze gewoon ergens per ongeluk ingesloten is geraakt.. maar de optie dooi zou ik niet aan de kant schuiven

wij zijn ooit op die manier helaas een kat kwijtgeraakt (maar dan nog met sterke vorst erna eroverheen, wij vonden onze kat letterlijk ingevroren na een melding van de buurman)

Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Van de aardbodem verdwenen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:51

Heb je al een beloning uitgeloofd voor wie haar vindt?
Ik was ooit ook mn kat kwijt en bij de gewone flyers geen reactie, nadat ik deze aanpastte met een beloning van 50,- bij het vinden kreeg ik binnen 2 dgn n telefoontje dat ze een kelder was binnengekropen. En ja daar was ze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:43

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Walkure

Berichten: 1396
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Van de aardbodem verdwenen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:56

Wat erg! Ik ben nog nooit een kat kwijt geweest godzijdank maar wel een konijn. Zij is 2 weken weggeweest en ik had het redelijk opgegeven (een konijn zoeken is onmogelijk, luistert ook nergens naar). Na 2 weken kwam iemand melden dat er een konijn bij hun in het tuinhuisje zat. Ze kon er niet meer zelf uit -O- Godzijdank was ze snel weer de oude!
Mijn schoonouders zijn wel hun kat kwijt geweest 2 jaar terug, na 3 maanden is hij terug gevonden bij iemand anders in huis.

Ik duim voor je dat je Puck terug vindt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:58

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Berichten: 24859
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Van de aardbodem verdwenen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:12

Niet om hoop weg te nemen, maar katten die in water terecht komen zinken erg snel naar de bodem, ongeveer een weekje later komen ze dan weer boven. Het feit dat je nu in het water nog niets gevonden hebt zegt dus helaas nog niets. Ik ga duimen dat ze toch ineens weer zo voor de deur staat.

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:14

Oh vreselijk, ik ken het gevoel! Ben zelf ook mijn kat 2 maanden kwijt geweest, toen ik de hoop al had opgegeven stond ze ineens weer voor de deur..
Flyeren is een goede tip, kan ook zijn dat ze bij mensen is blijven hangen nadat ze haar gevoerd hebben misschien??
Ik hoop dat je haar snel weer in je armen kunt sluiten!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:22

Och, wat verschrikkelijk!
Kan me zo goed je wanhoop en verdriet voorstellen!

Hoop dat ze snel weer thuis is of dat er in elk geval duidelijkheid is, ook als dat eventueel slecht nieuws zou zijn ;(

Maar, daar gaan we niet van uit!

Triest maar waar...hier ook al eens meegemaakt dat na het uitloven van een vindersloon ineens een hondje weer terecht was!
Sommige mensen :$

Zou het toch proberen, Annet!
Mocht jouw Puck daarmee daadwerkelijk terugkomen, wil ik met alle liefde die beloning voor jou betalen :*

Christiene
Berichten: 7732
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:00

Ik ben een keer kat kwijt geraakt die in een verhuisbedrijf zijn Vrachtwagen was geklommen.. daar was die helaas ontsnapt maar bij een verdere buurvrouw aan komen lopen en terug gebracht naar ons.

Die zelfde kat heeft ook weleens bij de buren in de schuur opgesloten gezeten.

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in Belgiƫ

Re: Van de aardbodem verdwenen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:05

Ik heb niet alles gelezen dus misschien is het al gezegd, maar heb je veel bomen in de buurt? Onze kat was gisteren ochtend ook verdwenen. Normaal is ze nooit langer dan 5 uurtjes weg. En deze ochtend was ze nog steeds niet terug. Uiteindelijk vonden we haar in een boom waar ze niet uit durfde!
Veel succes met zoeken nog!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:35

Het lijkt me vreselijk, ik hoop dat hij terug komt..

Ik woon in Groningen, dus ik zal mijn ogen open houden, zijn kleurtje is wel goed herkenbaar dat scheelt.

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:53


dierenfan
Berichten: 9652
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Van de aardbodem verdwenen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:13

Let wel op. Vele gemeenten en ook diverse medewerkers van rijkswaterstaat ruimen wel overleden dieren weg op straat maar doen geen chip controle en geen administratie bij houden helaas.... Gewoon omdat ze geen chipreader (bij) hebben en ze niets met dieren hebben en het enkel zien als weg schoon maken.
Mijn kat is dood gereden op rijksweg. Mijn tante zag haar liggen. 10 minuten later was mij moeder er en kat al weg. Bellen naar rijkswaterstaat en kat was al elders begraven (zeiden ze dus ik hoop het maar)....


Hopelijk komt ze vlot ongeschonden terug!!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Van de aardbodem verdwenen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:33

Ik had een flyer boven mn brievenbus geplakt zodat de postbode hem zag. Ik dacht, als er iemand overal loopt is hij het wel. En had mn auto ook volgehangen. Heeft helaas niet mogen baten, hoop idd ook dat hij gewoon lekker bij iemand thuis zit. Kan er nog verdrietig van worden en het is toch al bijna 4 jaar geleden:-(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:27

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:58

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Berichten: 4118
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:02

Misschien niet wat je wil horen: Ik zou er toch sterk rekening mee houden dat je kat misschien niet meer leeft. Is sneu, maar veel katten worden helaas doodgereden. Ik zou de site van Amivedi regelmatig checken maar toch proberen het verder een beetje los te laten.

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Van de aardbodem verdwenen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:07

De mijne was 6 weken kwijt, had ook de hoop al opgegeven. En ineens stond hij weer voor de deur. Graatmager, dus idd ergens vastgezeten denk ik.
Niet de moed opgeven nog hoor!! Al wil ik je ook geen valse hoop geven.... Ik duim iig voor je!

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:41

Ts, ik weet hoe het voelt. Mijn katerje was vorige week zo ineens weg. Ook normaal een uurtje of 2 buiten. Nu ineens niet thuis komen. Radeloos en machteloos gevoel..bah. Heb je Dierenambulance geinformeerd? Amivedi is landelijke dekking als je daar aanmeld. Ook Dierenbescherming melden dat je kat weg is. Deze hebben allemaal ook facebookpagina waarop geplaatst word. Posters in de buurt. Ook is er veel info te vinden met tips over vermiste katten. Een kat kan bv in een schuur ofzo bij buren zitten en zich dagen stil in een hoekje ophouden en zich niet laten zien uit angst. Dan kan de buurman wel kijken maar ziet en hoort niets en denkt dat de kat er niet zit. Dat soort dingen.
Mijn kat is gelukkig na 4 dagen thuisgekomen. Hoop dat die van jou snel weer in je armen ligt te spinnen.

Hevonen

Berichten: 5632
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Van de aardbodem verdwenen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:58


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:49

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Van de aardbodem verdwenen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:59

Ze kan ook in een schuurtje zitten van iemand die op vakantie is. Dat had een vriendin van mij. Kat heeft het overleefd en was na 3 weken weer thuis.
Die van mij is teruggevonden door een paragnost...

Ik hoop dat je haar snel terug vind, ik weet hoe het voelt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:04

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:06


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:08

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt