Grasparkiet kweker Rotterdam en omstreken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Grasparkiet kweker Rotterdam en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:04

Hoi, ik weet niet zo goed of ik dit hier mag plaatsen maar ik doe het lekker toch. :Y)

Naar aanleiding van het overlijden van mijn kanarie wil ik graag weer een vogel. Ik heb hier goed over nagedacht en ik heb besloten dat ik graag 2 grasparkietjes wil (ik krijg ze voor mijn verjaardag dus ik heb het al uitgebreid met mijn ouders overlegd, ben me nu ook helemaal aan het inlezen dus dat zit wel goed). :) Maar nu moet ik ze natuurlijk nog ergens kopen. Ik kan ze natuurlijk gewoon bij de dierenwinkel halen, maar misschien is het wel beter om ze bij een kweker te halen. Nu is mijn vraag: is het ook daadwerkelijk beter om ze bij een kweker te halen dan bij de dierenwinkel?

En dan mijn tweede vraag: weten jullie misschien een goede grasparkieten kweker in Rotterdam of daar in de buurt? Ik kan natuurlijk gewoon googelen maar ik hoor graag ervaringen. :)

Brand los! :D

Wilawander

Re: Grasparkiet kweker Rotterdam en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:47

Absoluut een kweker. Vraag eens bij Kwekerij Baluna van Debby Keehnen. Als je FB hebt kan je daar haar ook contacteren.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:01

Dankjewel allebei! Ik zal morgen eens kijken!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:09

Mijn collegaatje heeft vorig jaar haar eerste nestje gehad. Ze was er zo fier over. Zal dit jaar best weer gebeuren; waren hele mooie vogels :) En ook al heel gemakkelijk!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:29

Zeker Baluna van Debby idd, wat Wilawander zegt! Echt een super aardige vrouw, en ze heeft het fantastisch voor elkaar met haar vogeltjes. Je kan haar altijd vragen stellen ook als je je vogeltjes al hebt. Goed dat je voor twee parkietjes wil gaan trouwens :)
Mijn vogeltjes komen ook bij Baluna vandaan:

Afbeelding

Ik heb ze nu sinds september 2016. Toen ik een "aanvraag" bij haar deed had ze best wat nestjes zitten, ze heeft toen ook zeer regelmatig updates gestuurd. Heb ze allebei zelf uit kunnen kiezen ook, superleuk! Ben echt heel blij met mijn twee mannen <3 Ze komen bij haar ook al in de hand dus ze waren ook makkelijk tam te maken. Als is die witte niet zo van het op je hand zitten :+ Soms is er nog wel eens iets en dan is ze altijd bereid om vragen te beantwoorden of tips te geven.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:38

Lees je wel heel goed in over de voeding, dit gaat heel vaak mis. Niet alleen op de extravital zetten.
Een kweker zal je beter kunnen helpen met betrekking tot voeding dan een dierenwinkel.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:41

Ik had van de kweker ook een zakje voer meegekregen en ook tips met waar ik goed voer enzo kan bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:06

Warboel schreef:
Zeker Baluna van Debby idd, wat Wilawander zegt! Echt een super aardige vrouw, en ze heeft het fantastisch voor elkaar met haar vogeltjes. Je kan haar altijd vragen stellen ook als je je vogeltjes al hebt. Goed dat je voor twee parkietjes wil gaan trouwens :)
Mijn vogeltjes komen ook bij Baluna vandaan:

[ [url=m/YZw3Xe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ze nu sinds september 2016. Toen ik een "aanvraag" bij haar deed had ze best wat nestjes zitten, ze heeft toen ook zeer regelmatig updates gestuurd. Heb ze allebei zelf uit kunnen kiezen ook, superleuk! Ben echt heel blij met mijn twee mannen <3 Ze komen bij haar ook al in de hand dus ze waren ook makkelijk tam te maken. Als is die witte niet zo van het op je hand zitten :+ Soms is er nog wel eens iets en dan is ze altijd bereid om vragen te beantwoorden of tips te geven.

Wauw, die zijn mooi! <3

Ja, ik vind een parkietje alleen zo ontzettend zielig. Misschien dat ik er op termijn nog 2 bijneem, we hebben namelijk een hele grote kooi.

Verder iedereen bedankt voor de tips! Het voer moet ik inderdaad nog even uitvogelen (no pun intended) :')