In geval van nood-sticker, wie heeft hem?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: In geval van nood-sticker, wie heeft hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:46

Het is niet alleen brand, zoals Magrathea ook al zei. Ook als je bv een hartaanval krijgt is het fijn als men weet dat er dieren zijn die wellicht ergens zonder eten opgesloten zitten.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 13:59

Nikass schreef:
Ik heb er ook wel eens aan gedacht, maar weet niet precies hoe ik het zou moeten aanpakken; vermelden dat er vier paarden buiten of op stal staan? (Afhankelijk van het tijdstip waarop de brand uitbreekt).

Op zich vind ik het wel goed om de hulpdiensten te attenderen op de aanwezigheid van betreffende huisdieren. Ik zou niet gauw de oproep "redt mijn huisdieren" plaatsen. Attenderen lijkt me voldoende, en het aan de hulpdiensten overlaten wat ze met die informatie doen.



Ik heb het er wel opstaan, maar als mijm dieren echt niet meer te redden wegen dat alles al in brand staat. Dan wil ik ook niet dat deze mensen zich voor mij in gevaar moeten brengen, ik weet dat de meeste hulpverleners er alles aan doen om iedereen te redden.
Ik ben de enigste van mijn buurt die nu een A4 aan raam heb kleven, mensen weten dat hier dieren wonen. Wanneer nood is dan kunnen de hulpverleners naar mijn idee sneller ingrijpen.
Ik werk voltijd, voor mij is het een fijn idee als ik mensen zo laat weten dat ik hier dieren heb.
Verder wanneer het zo is en mijn dieren zijn eruit gehaald worden, er hangt een briefje aan kooi waar mijn nummer van mij en mijn werk erop staat. En van dierarts.

Duhelo

Berichten: 28594
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:00

heeft er ook iemand zo een sticker voor de wagen?
ik rij met een (gesloten laadbak) bestelbusje, met achterin de kennel van de hond. Nu heeft deze nogal een gebruiksaanwijzing (angstbijter naar vreemden, valt effectief uit, en als ze in schrik zou weg kunnen lopen (bv omdat iemand ze wil uithalen, ze bijt en die mens loslaat) dan zie ik ze nooit van mijn leven terug (als ze in paniek is vlucht ze zelfs van onze weg).
Ik wil eigenlijk iets samenstellen met de nr"s van familie die ermee kan omgaan en een bekende dierenarts, maar ook wat uitleg over hoe te handelen, zonder dat het zo langdradig komt dat ze het niet lezen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: In geval van nood-sticker, wie heeft hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:10

Nogmaals, hulpverleners gaan echt niet naar binnen als het te gevaarlijk is :)

Duhelo, een kaartje op de kennel misschien? "Angstbijter en vluchtgedrag, zeer voorzichtig benaderen, neem contact op met X alvorens kennel te openen"
Stel een politiemens belt een nummer en zegt "hallo ik sta hier met een hond in een kennel met het busje van mevrouw Y en uw nummer staat erop" dan zullen zij wel kunnen uitleggen dat je hond erg angstig is dus, en bespreken wat verstandig is.

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:13

Ik zou dan iets doen als: "Hond mogelijk aanwezig in achterbak. Niet zelf benaderen wegens agressie en weglopen. In geval van nood, bel 0612345678 (familie) of 0612345678 (dierenarts). Bij acute nood, [korte instructies]."

Al weet ik niet of die instructies veel kunnen doen...tenzij je bijvoorbeeld altijd geschikte lange handschoenen bij de kennel bewaart, of zo, zodat een vreemde de hond eruit kan halen. Als je auto in brand staat of zoiets zullen veel mensen toch gewoon die kennel open gooien en hopen op 't beste, denk ik. De gemiddelde agent heeft ook niet per sé hondenkennis natuurlijk. Wel lastig hoor, zo'n moeilijke hond. Onze hond is ook niet de makkelijkste maar zou wel in de buurt blijven, denk ik.

Wij hebben geen sticker, eigenlijk nooit over nagedacht ook. Familie en buren weten ook dat er een hond is, voor als wij 't niet zelf kunnen doorgeven. Hij blaft ook als iemand bij de deur staat en is altijd beneden. Dus ik denk dat het risico dat hij vergeten wordt vrij klein is.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: In geval van nood-sticker, wie heeft hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:23

Hier zullen ze ook echt niet over het hoofd gezien worden (of niet gehoord worden)
2 x 45 kg Rottweiler, die maken zich wel Bekend aan welk bezoek dan ook
Het zou er mij idd meer om gaan dat ze niet zomaar binnen komen baggeren want ik geeft geen enkele garantie op veilig binnen komen als wij niet Thuis zijn

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:50

Ik had zo'n sticker bij de deur maar die is inmiddels helemaal vervaagd door de zon... dat is natuurlijk snel gedaan met rode kleuren.

En ik heb (als alleenwonende) dit kaartje in mijn portemonnee in het 'venstertje' zodat je het gelijk ziet bij openen:

Afbeelding

Afbeelding

Lijkt me wel duidelijk zo.

zonnebloem18

Berichten: 24867
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: In geval van nood-sticker, wie heeft hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:58

Mooi kaartje Amaris. Ze hadden in het verleden van Amivedi mooie stickers maar die zijn er blijkbaar niet meer. Ervaring wijst trouwens uit dat bij brand katten zich verstoppen als ze niet uit huis kunnen vluchten, met helaas vaak de dood als gevolg.