Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RaafSmits schreef:Heel vaak is dat gedrag afkomstig van kittens die té vroeg bij de moeder vandaan zijn gehaald.
Ik weet niet of het bij jullie zo is, maar eigenlijk moet een kitten gewoon tot een 13/14 weken bij de moeder blijven.
Bij Raskatten is dat inmiddels al een toegepaste regel die standaard in het fokbeleid is opgenomen.
Helaas worden boerderijkatten/ HTK-tjes nog met gróte regelmaat van de hand gedaan als de kitten "iets "van vast voer kan eten.
Hoe jonger ze naar de nieuwe eigenaar gaan hoe eerder ze wennen........wordt dan gezegd, en hoe closer ze worden.
Dit is uiteraard klets.
Het kitten heeft de moeder gewoon nog kei hard nodig op die leeftijd.
Dat sabbelen vinden veel mensen lief en vertederend en het is ook wel de minst slechte ervaring die je met zo een kitten kan hebben.
Vaak ontwikkeld zo een te jong weg gehaald kitten nl ook andere gedragsproblemen, waarbij men minder staat te juichen.
Onzindelijk gedrag en vernielzucht zijn daar al een paar van.
RaafSmits schreef:Dat sabbelen vinden veel mensen lief en vertederend en het is ook wel de minst slechte ervaring die je met zo een kitten kan hebben.
Vaak ontwikkeld zo een te jong weg gehaald kitten nl ook andere gedragsproblemen, waarbij men minder staat te juichen.
Onzindelijk gedrag en vernielzucht zijn daar al een paar van.
Kabayo schreef:Fijn dat het niks ergs is!
Kater is een jaar bij de moeder geweest toen we hem kregen. Hij is nu 1.5 jaar
elenaMM77 schreef:Kabayo schreef:Fijn dat het niks ergs is!
Kater is een jaar bij de moeder geweest toen we hem kregen. Hij is nu 1.5 jaar
ohhhh zo'n kat hebben we ook gehad..
niet gespeend door moeder..
was het het laatste kitten dat bij mams bleef?
(was hier ook het geval).
grote gecastreerde kater, die met 1.5 jaar nog stiekem met z'n moeder de bosjes in kroop om te gaan liggen lurken... geeeeeeeeeen gezicht want hij was bijna 1.5x zo groot als z'n moeder..
ze wisten beiden dat het van ons niet mocht (maakten ons toch wat zorgen over de moeder).. Maar ze gingen speciaal ervoor naar de buren om daar onder de bosjes te gaan liggen (100m van het huis.. buren lieten t ons weten).. was niet meer een dagelijks tafreel en moeder gaf ook nog maar een paar drupjes, was echt een soort 'tussendoortje'.
Barbet schreef:Mijn oudste hondje van 16 jaar is ook een zuiger, op knuffels.
Terwijl hij het langst van alle pups in het nest is gebleven, 10 weken oud.
Dus ik heb dat ook nooit geloofd, dat dit gedrag voortkomt uit het te vroeg weghalen uit het nest.
Brainless schreef:Mijn kitten is met 15 weken hier gekomen en doet het ook.
Ook mijn poes van nu ca 12 jaar doet het en die heeft tot ca 1 jaar bij haar moeder gelopen/gewoond.
Heeft dus niets te maken met het (te) vroeg weghalen bij de moeder.
De DA zei juist dat hij het vaker zag bij katten die tot op "oudere" leeftijd nog bij hun moeder konden drinken.
Tigress schreef:Ik zou me eerder gaan afvragen wat je hond er van vind. Op het filmpje zie ik een aantal signalen voorbij komen waarbij ik me afvraag of je hond het eigenlijk wel zo tof vind wat de kat doet
Ik weet natuurlijk niet of de hond eerst flink heeft lopen spelen voordat je het filmpje maakte, maar ik zie onder andere veel gehijg, wegkijken, gapen en wat getongel.
Kan het kwaad voor de kat? Neuh, niet echt. Maar vind de hond het wel tof? En zou je daarmee de hond misschien een handje moeten helpen door het proberen te voorkomen?
Tigress schreef:Nee klopt, maar dat is wel iets om rekening mee te houdenMocht het zo zijn dat het je kat geen ongemak geeft, maar je hond wel, dan zou je kunnen kijken of er iets aan te doen is.
Maar zoals je al zegt, warm en gespeeld is al te verklaren dan. Wegkijken kan dan inderdaad komen door iets wat ze hoort etc.