Asiel kat, huisbaas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dabiscui

Asiel kat, huisbaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 14:18

Hoi iedereen,

Ik zit met een vraagje.
Mijn vriend en ik wonen sinds half januari in een huur appartement. Nu bevalt ons dit prima echter krijgen we nauwelijks contact met de huurbaas, hij reageert slecht op onze berichtjes en telefoontjes. Dit is al vanaf het begin dat wij erin zitten.

Nu maakt mij dat niet zo heel veel uit, alleen wil ik hem de hele tijd al iets vragen, namelijk of wij een kat mogen nemen in het appartement. In het contract staat dat huisdieren verboden zijn tenzij er nadrukkelijk toestemming voor is gegeven vanuit de huurbaas. Nu zou ik vandaag naar het asiel willen, omdat er een leuk katje daar zit voor ons maar ik krijg mijn huurbaas dus niet te pakken om dat te vragen. Ik heb hem 2 dagen geleden al een berichtje gestuurd met de vraag of hij mij kon bellen, niet op gereageerd. Gisteren heb ik hem gebeld en vandaag ook weer maar geen gehoor ...

Wat kan ik nog meer doen? Ik wil geen kat halen, zonder dat hij ervan af weet. Maar aangezien zaterdag de enige dag is dat ik en mijn vriend langs kunnen gaan ivm werk, wil ik niet nog een hele week wachten ..

Anoniem

Re: Asiel kat, huisbaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:20

Volgens mij mogen huisdieren niet verboden worden. Ik heb mijn hond en kat van huis meegenomen sinds ik dat hoorde ^^ maar snap dat je het in goed overleg wil doen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:21

Het contract is duidelijk lijkt mij.
Je zult toch geduld moeten hebben totdat je de huisbaas hebt gesproken.

Edit: het is inderdaad niet wettelijk om een huisdier te verbieden.
Maar ik zou mijn huisbaas graag te vriend houden
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 03-03-18 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:22

tegenwoordig mogen husdieren niet meer verboden worden in het huurcontract. Jammer dat je zo slecht contact krijgt met de huurbaas. Stel dat er iets gebeurt en je hem zsm nodig hebt dan is hij niet te bereiken. Mocht je hem eindelijk te pakken hebben gekregen vraag dan ook of er een mogelijkheid is om beter contact te kunnen leggen met hem mocht er eens iets zijn.