Honden namen die te veel op elkaar lijken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ArroNnie

Honden namen die te veel op elkaar lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 14:07

Hoi Bokkers. :D

Ik weet dat er een centraal dieren namen topic is, maar daar gaat mijn vraag niet over. De naam van onze pup is namelijk hoogstwaarschijnlijk al bekend. Alleen mijn vraag.. lijkt de naam niet te veel op die van onze oudere hond? :o

Onze oudere hond heet namelijk Bas. Volgende week krijgen wij een pup en de naam die we nu in gedachten hebben is Guus. Maar nu vroeg ik me dus af, Bas en Guus, gaat dat samen? Of is dat voor de honden te verwarrend? Allebei maar 1 lettergreep?

Groetjess

Kuggur

Re: Honden namen die te veel op elkaar lijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:09

Dat zijn héél verschillende namen.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:11

Ik denk niet dat het verwarrend Is voor ze. Lijkt niet heel erg op elkaar. Als je Guus een leuke naam vind, zou ik dat gewoon doen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:12

Die namen lijken juist helemaal niet op elkaar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:13

Bas en Guus hebben een heel andere klank.
Het was anders als je Bas en Cas had.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:14

Wij kregen van de fokkers van ons tweede hond de tip om onze pup toch een andere naam te geven. Ons eerste hond heet Pjotr, de pup wilden we dan Topper noemen.
Omdat je dan op dezelfde klinker roept (Pjooootr & Tooooopper), zou dat verwarrend kunnen zijn voor de honden. Nu hebben we dus een Pjotr en Buddy (en een Reus en Freddy, maar dat ter zijde :') ) en geen verwarring bij de honden.

Ik vind Bas en Guus juist helemaal niet op elkaar lijken! Lijkt mij prima te gaan :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:15

Onze hond Beer heeft een stuk of 20 knuffels met allemaal een eigen naam en hij weet ze stuk voor stuk op commando uit elkaar te houden. Sommige namen lijken op elkaar (Ollie/Nellie/Eddie) en er is er eentje die heet 'De Beer van Beer', dat is geen enkel probleem voor hem. Honden zijn veeeeel slimmer dan je denkt. :P

Honden kunnen naar het schijnt iets van 100 woorden/commando's onthouden, dus ik zou me geen zorgen maken! ;)
Laatst bijgewerkt door Bunn op 01-03-18 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:16

We hebben consensus, Guus en Bas it is... :D

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 14:21

Thanks allemaal!! :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:30

Bunn schreef:
Onze hond Beer heeft een stuk of 20 knuffels met allemaal een eigen naam en hij weet ze stuk voor stuk op commando uit elkaar te houden. Sommige namen lijken op elkaar (Ollie/Nellie/Eddie) en er is er eentje die heet 'De Beer van Beer', dat is geen enkel probleem voor hem. Honden zijn veeeeel slimmer dan je denkt. :P

Honden kunnen naar het schijnt iets van 100 woorden/commando's onthouden, dus ik zou me geen zorgen maken! ;)

_/-\o_

Heb je dat op film?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:50

Bunn schreef:

Haha hier ook een hond met zo’n knuffel verzameling! Hij weet ze ook allemaal precies uit elkaar te houden. Hij heeft zelfs een knuffel dubbel, maar in verschillende kleuren. Zelfs deze worden keurig aan de juiste naam gelinkt :=

Bas en Guus lijkt me meer dan verschillend genoeg voor je hond om onderscheid te maken. Veel plezier met je nieuwe pup! :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:53

nee, lijkt mij ook geen probleem

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:59

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat honden enkel naar het eerste gedeelte van hun naam luisteren. Dat werd bij ons thuis goed benadrukt want we hebben Manta en Senna... honden wisten prima wie we bedoelde als we riepen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:26

Hier 6 honden.
Paco, Yaro en Kenzo
Bentley, Aggy en Finnley

Nooit verwarring wie we bedoelen tenzij het gaat om wat lekkers whahaha. Honden kunnen uitstekend luisteren ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:55

Mijn jongste heet Jamie en manlief vond dat eerst stom want "Ollie is ook al met -ie" :+ Maar dat levert nul problemen op. Mijn vriendinnetje had op een gegeven moment Dawnie, Katie, Cailin, Chazzy en Chelsea in huis en haar twee reuen heten Shane en Chase en zelfs dát onderscheid maken ze gewoon :)

Dus Bas en Guus moet zeker lukken :D

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:14

Het is een fabeltje dat honden geen onderscheid kunnen maken tussen namen die erg op elkaar lijken. Nou vind ik dat op elkaar lijken persoonlijk wel meevallen tussen Bas em Guus maar het is dus sowieso geen issue ;).

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:16

Hier Joy en Bella maar meestal zeg ik dat vaak alleen als ik boos ben Hahah als ik zeg he dikke kom eens komt degene die zich aangesproken voelt toch wel is dan ook altijd degene die ik bedoel *\%/*

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:52

Ik vind het ook niet op elkaar lijken.
Mijn honden heten Harley en Clooney. Harley luistert naar allebei :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:17

Chansy luistert ook prima naar karma :+

Ik vind de namen ook niet op elkaar lijken :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:20

Ik heb zelf Noa en Ninthe en ze weten het op zich prima uit elkaar te houden, ondanks dat ze ook nog nestzusjes zijn en hun hele leven bij elkaar gelopen hebben. Alleen als ze denken dat ze een snoepje kunnen verdienen reageren ze ook op de naam van de ander (of als ik er eentje boos roep omdat die iets stouts aan het doen is wil de ander voor de zekerheid ook wel eens meekomen).

Mijn ouders hebben 2 Borissen. Ze weten ondertussen zelfs Kleine Boris (de hebben we van pup af aan, nu 10 jaar) en Grote Boris (die kwam als herplaatser van 6 jaar, nu 9 jaar), dus geen enkel probleem.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:49

Ik heb 5 honden waarvan 1 Imala heet en 1 Amidala heet.
De andere zijn Balou Buddy en Wolfie ;)
Luisteren alle 5 perfect naar hun eigen naam :)
Was eerst ook bang omdat de tonen van imala en amidala wat gelijk zijn maar maakt niet uit blijkbaar

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:55

Bas en Guus gaat prima hoor +:)+
Onze reu heet Damy (Deemie), mijn vriend noemt Dimi (afkorting). Je raadt het al, roep 1 en krijg er 2 :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:00

Ik had een Luna & een Lupa. Ja ze keken wel eens allebei tegelijk :') Maar goed, ze waren ook prima apart van elkaar te trainen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:32

compleet andere klanken. gaat niet om het aantal letterlijkgrepen maar om de klank..

ik had een frieze staby, die we heel origineel stabie genoemd hebben. Dus ja het comando 'sta' kon ik vanzelfsprekend wel vergeten.

met een zelfde begin lettergreep of klank lijkt t teveel op elkaar. maar guus en bas lijkt in de verste verte niet op elkaar