Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gentlegiant schreef:Ik gok dat de wolf eerder een hond opeet dan dekt
dierenfan schreef:Onlangs in Duitsland toch wel een nest geweest? Al hoor je er gelukkig idd heel weinig over.
Overigens een wolf die een hond aan valt verwacht ik nog minder snel dan die een hond dekt.
Tenzij de hond echt een bedreiging vormt vermoed ik dat ze confrontaties vermijden. Kost immers onnodig veel energie! Daarnaast het zijn roedel dieren absoluut maar dat maakt ze niet gelijk killers
tamary schreef:dierenfan schreef:Onlangs in Duitsland toch wel een nest geweest? Al hoor je er gelukkig idd heel weinig over.
Overigens een wolf die een hond aan valt verwacht ik nog minder snel dan die een hond dekt.
Tenzij de hond echt een bedreiging vormt vermoed ik dat ze confrontaties vermijden. Kost immers onnodig veel energie! Daarnaast het zijn roedel dieren absoluut maar dat maakt ze niet gelijk killers
Een hond ligt qua uiterlijk, geur en gedrag dicht genoeg bij de wolf om door de wolf als soortgenoot/wolf herkend te worden. Aangezien er in een gebied maar voedsel is voor X wolven, zal een indringer wegegjaagd/gedood worden om voedsel voor het roedel en de pups veilig te stellen. Dat die hond voedsel krijgt vanuit een andere bron en dus geen voedselconcurrent is, kan een wolf niet snappen.
dierenfan schreef:tamary schreef:Een hond ligt qua uiterlijk, geur en gedrag dicht genoeg bij de wolf om door de wolf als soortgenoot/wolf herkend te worden. Aangezien er in een gebied maar voedsel is voor X wolven, zal een indringer wegegjaagd/gedood worden om voedsel voor het roedel en de pups veilig te stellen. Dat die hond voedsel krijgt vanuit een andere bron en dus geen voedselconcurrent is, kan een wolf niet snappen.
Dan zouden in vele delen in Duitsland bijv dus geen erfhonden zijn?