Kat eet niet

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Melewel94

Kat eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 20:56

Ik ben een beetje radeloos...

Vanaf donderdag heeft hij vrij weinig tot niks gegeten. Ook merkte we dat hij ook geen grote boodschap meer deed op de kattenbak. Mijn vriend is zaterdag met hem naar de dierenarts geweest, en bleek dat hij een abces had bij zijn kont. Die hebben ze weggehaald en zou prima moeten genezen.

Nu duurde het al wat langer als normaal dat hij terug wat fit was, 11u sochtens was hij geholpen, en om 7u savonds kon hij een beetje zelfstandig wat gaan drinken uit zijn schaaltje die langs hem stond. Vandaag oogt hij verder prima, hij is attent, reageerd op ons en is lekker lui zoals altijd.
Alleen nu eet hij nog steeds niks... als je hem wat geeft neemt ie ook nie aan, enkel een stukje beenham. Hij krijgt speciaal voer voor zijn nieren, dus we moeten oppassen met wat we hem geven... wat hij niet mag hebben knabbelt hij wel aan, maar zijn eigen voer niet. Hij trekt zn eigen gelijk terug...

Ik zei tegen Mn vriend als ie morgen nog niks gegeten heeft gewoon weer naar de dierenarts.

Hij is trouwens 17 jaar.

Every accomplishment starts with the decision to try.

Axivoca123

Re: Kat eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:02

Het kan wel gebeuren dat katten geen honger hebben op de dag na de narcose, als hij morgen nog niet eet dan zou ik wel naar de da gaan. En ik zou hem vooral niet teveel 'lekkers' geven, anders eet hij straks alleen maar dat :+ We hadden een keer ooit een zakje snoepjes gekocht voor onze kat, en omdat we zagen dat hij het lekker vond gaven we het meerdere keren per dag. Die kat raakte de rest van de week zijn normale brokjes niet meer aan :Y)

Spoiler:
Patience is key

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:04

Heb je blikvoer in huis? Of van die zakjes? Vaak helpt het wel als je daar gewoon een klein beetje van pakt en er een scheutje heet water overheen doet. Dan word t zacht. Tuurlijk zeker voor zn nieren zal t niet geweldig zijn, maar van niet eten gaat ie ook niet beter worden.. Dus ik zou in zekere zin blij zijn met alles wat er in gaat :)

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkinghondensnacks.nl/
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://specialmuchi.nl/ - https://www.facebook.com/specialmuchi/
SVI Beveiligingstechniek http://svibeveiligingstechniek.nl

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:06

Heeft hij geen pijn?
Of krijgt hij wel pijnstillers?

Vervelend, hoor!
Beterschap :(:)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 21:11

Shirley schreef:
Heeft hij geen pijn?
Of krijgt hij wel pijnstillers?

Vervelend, hoor!
Beterschap :(:)

Normaal geen pijn, Ofja dat laat hij niet zien . Mn vriend Zij dat hij een spuit heeft gekregen met pijnstillers wat wel 10 dagen kon werken. We hoefde verder niks te doen in principe als gewoon laten genezen. De kat zou het ook normaal zelf schoonmaken, wat ie ook doet voor zover.

Ik was al heel erg blij dat hij de beenham in ieder geval aannam. Dus er is wel wat eetlust.

Hij heeft nog steeds zijn vlees laten liggen, hij weigert het allemaal. Heb een vleesje ook gemengd met warm water en een beetje klein gemaakt, misschien eet het makkelijker als het zachter is, en las al dat warm voedsel ‘lekkerder’ ruikt voor ze, maar tevergeefs. |o

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:13

Zijn brokjes weken kan ook wel eens helpen, met lauw water, dan gaat het lekker ruiken en katten eten toch ook op geur.
Werkte bij onze kat, die kregen we ook niet aan het eten:(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:14

Er is geen injectie die 10 dagen werkt. :+ Waarschijnlijk heeft hij een injectie gehad die 48 uur werkt. Heeft je dierenarts geen dienst? Je kunt gewoon even een belletje plegen om advies te vragen toch?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:15

Er is voor zover ik weet geen pijnstiller die 10 dagen werkt. Ik zou dus zeker iets tegen de pijn halen..
En ook bij slechte nieren geldt, niet eten is slechter dan fout eten. Dus beter iets erin dan niets....Anders ga je steeds sneller in een downspiral waar je niet in wil, zeker niet met een nierpatient..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:16

Katten tonen niet gemakkelijk pijn, dus daar zou ik niet 1,2,3 vanuit gaan :o
Hij heeft toch een aardige ingreep doorstaan.

En een pijnstiller die 10 dagen werkt?
Weet je wat hij gekregen heeft?

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:20

Ik zou eigenlijk gelijk al wat dwangvoeren. Wat natvoer oplossen in water en in een spuitje, als je dat hebt. Niet eten is heel slecht voor de lever van katten. Liefst vanavond nog. En alles geven wat hij lekker vind. Mijn kat heeft naast de dwangvoer een paar dagen op kattensnoepjes geleeft. He veel succes

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:20

Katten moeten eten, dus wacht niet af en ga morgenochtend meteen weer langs. Een kat die niet eet krijgt leververvetting en dan heb je echt een probleem.
Bovendien wordt een kat die niet eet misselijk en dan houdt je het kringetje in stand.
Wellicht kunnen ze hem een injectie of pillen (ben de naam even kwijt) geven tegen de misselijkheid en om eetlust op te wekken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:21

Cerenia. :j

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 21:24

Ik was er zelf niet bij, dit is wat mijn vriend me heeft verteld. Hij is volgens mij niet onder volledige narcose geweest, maar eerder een roesje zeg maar. Ze heeft hem niet eens hoeven te hechten zei Mn vriend omdat het maar zo een mini sneetje was.

Ik heb die stukjes beenham ook door zijn voer heen gedaan, maar daar ‘trapte’ hij toch ook niet in. Heb gisteren een mini stukje kaas laten proeven, at hij ook wel op, maar had blijkbaar Een beetje overgegeven, dus kaas niet meer.

Hebben net wat geprobeerd met dwangvoeren, maar dat lukte ook niet echt... laten hem voor nu maar even met rust... ik heb het idee dat ie niet wil eten omdat hij ook niet gewend is dat zijn voer bij zn mandje staat op de bank...

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 21:27

Captain schreef:
Cerenia. :j

Zei ik ook al tegen mijn vriend. Hij werd al de hele dag gefrustreerd dat ie niet at, en hij begon net in een boze bui te roepen tegen mij van ik geef hem morgen een spuitje dit dat als ie toch niet eet |o

Pffff is niet leuk om er tussenin te staan ;(

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:39

He wat? Is je vriend nou bóós op je kat omdat ie zich zo naar voelt dat ie niet wil eten? -O-

Verder is er geen pijnstiller die 10 dagen werkt, hij zal wel Convenia (= antibiotica) gekregen hebben, dat werkt wel zo lang.

Cerenia, zoals Captain aangeeft, is goed spul tegen misselijkheid dus valt zeker te proberen.

En zoals anderen ook al aangeven, niet eten is dodelijk voor katten, want dat leidt tot leververvetting! Hoe snel dat gaat hangt van kat tot kat af (en is ook afhankelijk van een aantal factoren zoals het vetpercentage van de kat - katten met overgewicht lijken het sneller te krijgen dan slanke katten), maar zoals ik begrijp heeft je kat nu al meer dan 48u geen eten gehad/binnen gehouden? Dan is het noodzaak om snel in te grijpen. Succes!

There was a man who entered a local paper's pun contest. He sent in ten different puns, in the hope that at least one of the puns would win. Unfortunately, no pun in ten did.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:42

Brokjes weken in kattenmelk of brokjes mixen met natvoer werkt bij onze oude die ook niet graag eet goed!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:48

Nou, wat een nare reactie!
Dat arme beestje kan er toch ook niks aan doen?
Gelukkig zal je dierenarts dat ook zomaar niet doen, hoor, en jij bent er ook nog!

Misschien zijn moeder eens vragen of hij nooit ziek geweest is als kind ~~}> O:)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-18 22:37

Morgen sowieso dierenarts, hij of ik, maakt me niet uit. Hij begon ook weer van “ kan ik weer niet sporten, er komt ook altijd wel iets tussen bij bij verdomme ik neem nooit meer beesten!!” (Kat is van zijn ouders en heeft ie meegenomen toen we samen gingen wonen, de kat is trouwens een ragdoll)

Ja snap zijn reactie ook absoluut niet :n hij zei op dn duur van “verwend beest! Hij eet alleen maar wat ie lekker vind” -:(-

Ik zei tegen hem van: zal jou eens een spuitje geven als je ziek bent en niet eet -:(-

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:45

Zo dan. Ik kon alleen maar janken toen de mijne niet at en gaf m alles wat ie maar wel wilde want de dierenarts zei ook: als ie maar eet maakt het nu even niet uit wàt. Maar boos worden op een zieke kat.... >;) Alsof die het expres doet. Maar als hij zo boos doet zou ik zelf maar met m naar de da gaan denk ik.

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:03

Probeer anders eens een beetje room of crème fraiche, als je dat in huis hebt.
Dit zorgde ervoor dat onze kat , na weken, weer begon te eten.
En over je vriend: sommigen kunnen hun frustratie en emotie niet zo goed uiten, voelen zich machteloos .
Als hij niet van de kat hield zou hij zich niet zo druk maken en gewoon gaan sporten.
Dus laat maar even gaan tot hij zichzelf weer hervindt. :(:)

Zoek je een origineel cadeau of iets leuks voor je zelf ?
artbymir.nl Instagram en Facebook
Keramiste, handmade

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 06:54

Hij is gelukkig afgekoeld hoor. Het is echt frustratie van hem dat de kat al heel die tijd niks gegeten had. Hij is net zo goed dol op dieren als ik :Y) alleen zijn emmertje is sneller vol als de mijne :=

Hij stond net poeslief langs het bed van ‘wat kan ik het beste doen’. (Ik lig nog in bed :+ ) hij heeft een paar brokjes gegeten maar meer ook niet.

Ik zeg, je hebt 2 opties (aangezien hij nu wel íets had gegeten)
Nu thuis blijven en naar de DA gaan zodra je kan, of we geven hem overdag even de tijd(en rust) en gaan savonds naar de DA.

Maar beste is zo snel mogelijk.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 11:14

Update:

Hij is binnen gebracht, en ze gaan wat bloedtesten doen met hem om te zien hoe en wat. Onze vaste dierenarts was niet beschikbaar dus is hij nu bij de dierenarts die hem geholpen heeft.

Nu maar even afwachten... :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:41

Fijn!

Ook dat je vriend weer wat is bijgedraaid ;)

Duimen voor een goede uitslag!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:49

Zijn jillie al wat wijzer?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 17:57

Iets eten is nog altijd beter dan niets eten. Een kat kan behoorlijk ziek worden als hij een dag niet eet, zeker als je een nierpatient hebt. Ik kan me altijd wel opvreten als er weer eens een klant belt dat hun kat al een aantal dagen niet gegeten heeft. Mijn advies zou dan ook zijn: ga naar de DA. Wil je dat niet (direct) dan zorg dat hij op zijn minst eten binnenkrijgt. Dan makt het echt niet uit of het wel of geen nierdieet is. Niet eten is nog slechter.